LPG verbruik, de eerste tank
-
Arbilen
- Geregistreerd lid
LPG verbruik, de eerste tank
Iemand ervaring met nieuwe lpg installatie en het eerste verbruik? Ik heb helaas nog niet veel kunnen rijden met de 9-3 sinds ie op gas loopt en heb nu een eerste tank leeg gereden. Ik kwam met 39 liter niet verder dan 270 km en dat lijkt me wel wat al te weinig. Wordt dat misschien nog beter? Of kwestie van afstelling? Dit verbruik van onder de 1 op 7 kan toch niet goed zijn?
-
Psychotic
- Geregistreerd lid
-
Arbilen
- Geregistreerd lid
-
jldjong
- Geregistreerd lid
-
mikekiwi
- Geregistreerd lid
-
Sander
- Forum Admin
Onze 9-3 Aero haalt gemiddeld 1 op 9 op LPG.
Bij korte ritjes wordt het snel 1 op 8.
Tijdens de afgelopen vakantie ook 2 keer 1 op 10 gehaald (hele lange stukken rijden).
Over het algemeen is het verbruik heel grillig, dan weer hoog en dan weer laag.
Verbruik kun je dus beter over een langere periode bekijken om echt te bepalen hoe hoog/laag deze is.
(overigens maakt de temperatuur in de auto ook uit hoe vol een LPG tank gaat, heb ik van horen zeggen
)
Bij korte ritjes wordt het snel 1 op 8.
Tijdens de afgelopen vakantie ook 2 keer 1 op 10 gehaald (hele lange stukken rijden).
Over het algemeen is het verbruik heel grillig, dan weer hoog en dan weer laag.
Verbruik kun je dus beter over een langere periode bekijken om echt te bepalen hoe hoog/laag deze is.
(overigens maakt de temperatuur in de auto ook uit hoe vol een LPG tank gaat, heb ik van horen zeggen
-
Arbilen
- Geregistreerd lid
-
Arbilen
- Geregistreerd lid
-
Lennart.
- Geregistreerd lid
-
Bubba
- Geregistreerd lid
Alles tussen de 10 en 20% meer verbruik t.o.v. benzine kan voorkomen. En zoals terecht opgemerkt is de buitentemperatuur bij LPG een zeker meetellende factor! (Oh ja, het verschil tussen zomer- en winterbanden is ook wezenlijk...)
Ter info: mijn 9-5 Aero doet 1:7,7 gemiddeld op LPG. Op benzine was dat 1:9,5...
Hier mijn database met de verbruikscijfers vanaf 01/2006. Je ziet gelijk wanneer ik op gas ben gaan rijden
....

Ter info: mijn 9-5 Aero doet 1:7,7 gemiddeld op LPG. Op benzine was dat 1:9,5...
Hier mijn database met de verbruikscijfers vanaf 01/2006. Je ziet gelijk wanneer ik op gas ben gaan rijden
-
The Adder
- Geregistreerd lid
Sinds de aanschaf van mijn Saab 2.0t uit 2002, nu ongeveer 2 jaar geleden heb ik elke tankbeurt genoteerd en kom nu, na bijna 40000 km, uit op een gemiddelde van 1 op 10.24 of voor de oosterburen: 9.77 ltr/100km. Het verbuik schommelt echter tussen de 1 op 8 en 1 op 12!
Wat opvalt is dat het gemiddeld verbuik per tankbeurt erg afhankelijk is van waar ik tank. Tank ik bij Total dan krijg ik veel meer in de tank wat betekend dat op dat moment het verbruik 'slechter' is. Als ik bij BP tank krijg ik niet zoveel in de tank, dus een 'beter' verbruik. Je moet dat echt wel een langere periode bekijken om een goed gemiddelde te krijgen.
En zoals Bubba al schreef zijn de temperatuur en banden ook een van invloed, maar dat geldt ook bij benzine.
Wat opvalt is dat het gemiddeld verbuik per tankbeurt erg afhankelijk is van waar ik tank. Tank ik bij Total dan krijg ik veel meer in de tank wat betekend dat op dat moment het verbruik 'slechter' is. Als ik bij BP tank krijg ik niet zoveel in de tank, dus een 'beter' verbruik. Je moet dat echt wel een langere periode bekijken om een goed gemiddelde te krijgen.
En zoals Bubba al schreef zijn de temperatuur en banden ook een van invloed, maar dat geldt ook bij benzine.
-
Rinse
- Geregistreerd lid
Ik rij op LPG ook 1 op 8. Ik rij op een tank (45 liter volgens mij) maximaal 350 kilometer. Bij hele hoge uitzondering kan ik er wat meer uit halen. Meestal rond de 300 km houdt het wel op. Nu hou ik er wel van om een beetje door te rijden en af en toe het turbotje te laten blazen.
Hoeveel zou het bij LPG schelen qua temperatuur dan?
Hoeveel zou het bij LPG schelen qua temperatuur dan?
-
Arbilen
- Geregistreerd lid