welke gastank in een Saab 99?

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
beheerde
Geregistreerd lid

welke gastank in een Saab 99?

Bericht door beheerde » vr 29 jan, 2010 14:45

Ik overweeg een Saab 99 te kopen (geen coupé) uit 1984. Wat zijn de opties voor een gastank. Past er een grote tussen de wielkasten? Ik ben dus beniewd wat de opties zijn en hoeveel liter deze opleveren.

Alvast dank!

Eelco van Heerde

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » vr 29 jan, 2010 15:23

Tussen de wielkasten past in ieder geval een tank van 80 liter [max vulling 64].

GHIA
Geregistreerd lid

Bericht door GHIA » vr 29 jan, 2010 17:02

Een tankje kan ook schuintjes (L of R) geplaatst worden, dan behoudt je de mogelijkheid voor transport van de langere zaken ...

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » vr 29 jan, 2010 17:04

Maar dan geraak je geen 80 liter kwijt, maar 60 bruto is dan wel zo'n beetje de max. Netto is dat 48.

Thom
Donateur
Donateur

Bericht door Thom » vr 29 jan, 2010 22:08

ik heb er destijds voor gekozen een tank in de lengterichting te laten leggen, omdat je dan nog kunt profiteren van een om te klappen achterbank. Bij mij zit er 60 liter in, 54 liter vulling. 90% dus, waarom weet ik niet want het is bij een officieel inbouwstation gedaan (maar ik vind het niet erg).

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » za 30 jan, 2010 2:48

Ik heb een paar 99's [sedans] ook zo gehad, en er is zeker wat voor te zeggen, als je denkt geregeld de achterbank om te moeten klappen voor lange IKEA/Gamma boodschappen [bij gebrek aan daksteunen], of als je geregeld een fiets denkt mee te nemen.

Plaats reactie