Al veel gelezen over het bijplaatsen van een 5de injector.
Deze dient dan een andere sturing te krijgen dan de andere vier.
Zou het daarom niet mogelijk zijn op elke cilinder 2 injectoren te zetten?
Ben ik juist als ik zeg dat zo'n Vialle installatie tot 8 injectoren aankan?
In dat geval - ik ga er even van uit dat deze niet sequenteel gestuurd worden, en dan nog- zou deze kunnen geprogrammeerd worden als ware het een V8. Met het halveren van de duty cycles zou het mengsel onveranderd blijven t.o.v. 4 injectoren, met een theoretische bovengrens van 400pk..
Hoeveel kan de pomp aan qua debiet? Vanaf hoeveel pk's wordt dat de beperkende factor?
Ooit al iemand aan gedacht / naar geinformeerd?
Vialle dubbele injectoren
-
evo
- Donateur (2x)

Van horen zeggen...
Met twee tanks, twee pompen...
In plaats van benzine injectoren lpg injectoren plaatsen... dan heb je er 8...
Starten op lpg hoeft geen probleem te zijn, moet je alleen je tank(s) niet leegrijden...
Zal nog eens navragen hoe dat "precies" zat wanneer ik de persoon weer spreek...
Update:
Heb 't blijkbaar toch ergens anders vandaan dan waar ik 't dacht opgepakt te hebben. Zie 't maar als loos alarm...
Met twee tanks, twee pompen...
In plaats van benzine injectoren lpg injectoren plaatsen... dan heb je er 8...
Starten op lpg hoeft geen probleem te zijn, moet je alleen je tank(s) niet leegrijden...
Zal nog eens navragen hoe dat "precies" zat wanneer ik de persoon weer spreek...
Update:
Heb 't blijkbaar toch ergens anders vandaan dan waar ik 't dacht opgepakt te hebben. Zie 't maar als loos alarm...
-
sprankel
- Geregistreerd lid
Debiet van de pomp is niet zozeer een issue, als er al een debiet opzit, je motor kan het niet aan.
Als je de injectoren verbeterd (kostelijk grapje, 100 per injector + plaatsing en ze zijn naar het schijnt niet gemakkelijk bereikbaar) ga je ergens bij 230pk? tegen de limiet aanlopen van de turbo. ga je daarover dan beland je ergens bij 260 pk als limiet.
De turbo hoeft in principe niet maar lang zal die het niet uithouden.
Dus om naar 260pk te gaan ben je, 500 voor injecteren, 800 voor turbo en een 1400 voor tuning en de rest kwijt.
Wil je nog verder dan ga je zelf moeten tunen (t7 suite) en ga je op vrij onbekend terrein.
Dit is ervan uitgaande dat het dat hij van voor 2002 is, achter 2002 word maar tot 230 gedaan.
Daarnaast niet vergeten, 200 is de limiet voor je voorwielaandrijving. Bij starten van nul ga je ofwel wielspin krijgen ofwel houd traction control pk's achter.
Anders gezegd, aan de lichten klopt een saab 9-5 met 150 pk je (zelf uitgetest met Marc met zijn 9-3 areo met 240 pk?)
Als je de injectoren verbeterd (kostelijk grapje, 100 per injector + plaatsing en ze zijn naar het schijnt niet gemakkelijk bereikbaar) ga je ergens bij 230pk? tegen de limiet aanlopen van de turbo. ga je daarover dan beland je ergens bij 260 pk als limiet.
De turbo hoeft in principe niet maar lang zal die het niet uithouden.
Dus om naar 260pk te gaan ben je, 500 voor injecteren, 800 voor turbo en een 1400 voor tuning en de rest kwijt.
Wil je nog verder dan ga je zelf moeten tunen (t7 suite) en ga je op vrij onbekend terrein.
Dit is ervan uitgaande dat het dat hij van voor 2002 is, achter 2002 word maar tot 230 gedaan.
Daarnaast niet vergeten, 200 is de limiet voor je voorwielaandrijving. Bij starten van nul ga je ofwel wielspin krijgen ofwel houd traction control pk's achter.
Anders gezegd, aan de lichten klopt een saab 9-5 met 150 pk je (zelf uitgetest met Marc met zijn 9-3 areo met 240 pk?)