saabje rijdt niet lekker op benzine
-
jeroentje 9-3
- Geregistreerd lid
saabje rijdt niet lekker op benzine
mijn 9-3 my99 2.0i loopt heerlijk goed op lpg, en ook nog best zuinig, maar als ik start en hij loopt nog even op benzine is het net of hij licht stottert, hij houd niet in met gas geven maar stationair en bij snelheden van 0-40 loopt hij niet mooi, op gas geen probleem, wat zou dit kunnen zijn, ergens wat vervuiling
?
?
-
sprankel
- Geregistreerd lid
Re: saabje rijdt niet lekker op benzine
hou oud is de benzine die erin zit?
Achter 3 maand heb ik af en toe dat de motor afslaat na starten, waarschijnlijk doordat er wat lucht in de benzine komt door condens waardoor hij in plaats van benzine even lucht krijgt.
Anders zou ik gaan denken aan de benzinepomp.
(ontsteking is het zeker niet want lpg is gevoeliger aan zijn ontsteking)
Achter 3 maand heb ik af en toe dat de motor afslaat na starten, waarschijnlijk doordat er wat lucht in de benzine komt door condens waardoor hij in plaats van benzine even lucht krijgt.
Anders zou ik gaan denken aan de benzinepomp.
(ontsteking is het zeker niet want lpg is gevoeliger aan zijn ontsteking)
-
rene
- Geregistreerd lid
Is dit met koude of warme motor.
René.
René.
-
jeroentje 9-3
- Geregistreerd lid
met koude en warme motor, tis net of ie het eigenlijk gewoon niet lust 
-
tanisha
- Geregistreerd lid
ik zit aan injectoren te denken heb dit zelf ook al een aantal keer gehad houd iets in en stottert heel licht loopt net niet lekkerjeroentje 9-3 schreef:mijn 9-3 my99 2.0i loopt heerlijk goed op lpg, en ook nog best zuinig, maar als ik start en hij loopt nog even op benzine is het net of hij licht stottert, hij houd niet in met gas geven maar stationair en bij snelheden van 0-40 loopt hij niet mooi, op gas geen probleem, wat zou dit kunnen zijn, ergens wat vervuiling
?
ik heb het tot nu toe altijd nog kunnen oplossen met injector reiniger en een volle tank benzine leeg te rijden daar na was het in alle gevallen weg
-
jeroentje 9-3
- Geregistreerd lid
hoe doe ik die reset?
-
sprankel
- Geregistreerd lid
zekering motormanagement uitrekken, 30 seconden wachten en terug insteken (welke zekering vind je ofwel op de achterkant van het klepje van de zekeringen of in de handleiding)
-
jeroentje 9-3
- Geregistreerd lid
rijdt weer lekker .... ook op benzine, dank u allen voor de tips 
-
Z1000Bakker
- Geregistreerd lid
En wat heeft nu geholpen?
-
jeroentje 9-3
- Geregistreerd lid
injectie reiniger, volle tank benzine en een resetje, ...... alsof ie net uit de showroom komt