Prijs lpg op hoogste niveau ooit

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Prijs lpg op hoogste niveau ooit

Bericht door Barboer » vr 05 nov, 2010 22:43

;-(+

De prijs van lpg is gestegen tot het hoogste niveau ooit. Aan de pomp moet vandaag voor een liter gas 75 cent worden betaald. Daarmee is de prijs in ruim acht jaar tijd verdubbeld.

De prijs van lpg ligt nog altijd een stuk lager dan die van benzine, maar toch neemt het gebruik van lpg af. Dat komt volgens consumentenorganisatie United Consumers doordat de auto's die op diesel of benzine rijden steeds zuiniger worden.

Met de huidige belastingvoordelen komt een dieselauto soms voordeliger uit dan een auto die op gas rijdt, zegt United Consumers.

http://nos.nl/tekst/196207-prijs-van-lp ... letekst%29

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Re: Prijs lpg op hoogste niveau ooit

Bericht door De900C-GAS » vr 05 nov, 2010 22:47

Hier in de directe omgeving is die prijs en ik heb het over SHELL-tankstations, op zijn duurst ruwweg €61,0 en een klein stukje verder weg €0,56 en dat scheelt al gauw zo'n €0,15 tot €0,20 per liter en wanneer je dergelijke verschillen, bij de geoemde literprijzen, in procenten gaat uitdrukken, dan zijn dat behoorlijk hoge percentages. :wink:

Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Barboer » vr 05 nov, 2010 23:03

jajaaa, gaat om de adviesprijzen he!!

nie da jij 't bij Henkie Gastenkie goeiekoper ken krijge ja!

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » vr 05 nov, 2010 23:05

Geeft niets, de gasrijder heeft al lang genoeg geprofiteerd :wink:

Bubba
Geregistreerd lid

Bericht door Bubba » vr 05 nov, 2010 23:10

Oh? Ga jij dan de extra belasting terugbetalen? ;)
Ben net weer naar een benzine overgestapt; wel ff schrikken, € 70 aftikken voor een tankje :evil:

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » vr 05 nov, 2010 23:10

Barboer schreef:jajaaa, gaat om de adviesprijzen he!!

nie da jij 't bij Henkie Gastenkie goeiekoper ken krijge ja!
Eventjes goed lezen, want ik had het over prijzen bij SHELL-tankstations en 1week geleden schrok ik ook al behoorlijk in Limburg, aan de A2, bij een SHELL-tankstation, toen ik €0,67 per liter moest betalen en dat de prijs nu €0,75 per liter is,
is hoe dan ook duur, maar ik blijf desondanks rijden op die brandstof, ook vanwege het milieu, want wat verbrande uitlaat-
gassen geeft dat betere/nettere resultaten als benzine en het lijkt mij ook niet zo eenvoudig om een SAAB 900 Classic en
9000 om te bouwen naar bijvoorbeeld BIO-Diesel. :wink:

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » vr 05 nov, 2010 23:18

Bubba schreef: Ben net weer naar een benzine overgestapt; wel ff schrikken, € 70 aftikken voor een tankje :evil:
profiteer je als gasrijder niet dan ?, met een voordeligere km kostprijs

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » vr 05 nov, 2010 23:35

Wat een raar afgunstig gedoe altijd naar gasrijders. Ider zijn afweging. Ik verklaar mensen totaal geschift dat ze bereid zijn 1,60 euro d eliter af te tikken voor een brandstof die hen niet eens extra mobiliteitsvoordelen geeft (bijvoorbeeld turbo boost over de file heen, sneller thuis, om maar wat dingen te noemen).

Er is totaal maar dan ook totaal geen enkele boekhoudkundige verantwoording te verzinnen waarom je op benzine zou willen blijven rijden anders dan fundamentalisme, bij jaarkilometrages over de 30.000. Het is letterlijk meer geld over de kling jagen en het in de fik steken zonder extra privileges.

Als de overheid dat doet zijn de rapen doorgaans gaar.... maar ja, kostenbewust oordelen.... :wow:

de prijsverschillen zijn fors tussen snelweg en ietsje er vanaf. 15 cent de liter is geen uitzondering. Bij een verbruik van 1:8,5 tikt dat goed aan. Dat beloopt in een maand tijd al snel tussen de 50 en 100 euro. "Voordeel" of niet, moet er niet aan denken dat in benzine af te tikken.

Bubba
Geregistreerd lid

Bericht door Bubba » vr 05 nov, 2010 23:39

Vroegâh (tot 3 maanden geleden dus ;) ), toen ik nog kilometers vrat (plm 60K/jr) had ik geen B-auto kunnen betalen. Heeft dus niets met profiteren te maken; gewoon praktisch en reëel. En veel rijden met een schonere brandstof wordt gewoon beloond, al is dat nu weer minder aan het worden.
Nu rijd ik niet meer zoveel kilometers, dus terug naar B... Anders profiteer ik volgens sommige verbeten critici alleen maar.....

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » za 06 nov, 2010 0:01

Veel rijden met een schone brandstof wordt helemaal niet beloond, want LPG is enorm duur in de wegenbelasting. Als het om het milieu ging en niet om de centen (goedkoop rijden is de burger niet "gegund", want dan komt er te weinig accijns binnen, boeien dat het schoner is voor het milieu...) dan zou gas juist goedkoper moeten zijn zodat meer mensen er op gingen rijden. Maarja hier komt ook de lobby van ome shell en consorten om de hoek kijken die het liever affakkelen dan verkopen... Blijft een lastige discussie.

weide55
Geregistreerd lid

Bericht door weide55 » wo 08 dec, 2010 23:12

Vandaag zijn er weer records gebroken! Nog even en we betalen een euro per liter!
http://nos.nl/artikel/203793-prijs-van- ... oogte.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Er moet snel wat veranderen want LPG prijst zich finaal uit de markt, en het zijn al niet florisante jaren voor de LPG industrie in Nederland.

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » wo 08 dec, 2010 23:21

ik schrok er vandaag van met het tanken zo wordt het verschil tussen de 900ng op lpg en de 9000 op benzine erg klein

gfgf
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door gfgf » do 09 dec, 2010 10:19

De900C-GAS schreef:... op zijn duurst ruwweg €61,0 en een klein stukje verder weg €0,56
Dat scheelt een slok op een borrel ja! :wink:

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » do 09 dec, 2010 10:26

Net als elders in het land is hier in de omgeveing de prijs ook gestegen, een Shell-tankstation waar ik gisteren langs reed koste L.P.G. 72.5€cent,
dat scheelt toch al weer zo'n 11€cent met de landelijke 83€cent en het andere tankstion zal op dit moment, wanneer de korting van 17€cent nog
altijd geldt, zoals de afgeloen paar jaar, op een prijs zitten van zo'n 66€cent per liter en ja, dat gaat dan ook om een Shell-tankstation. :wink:

9000-95
Donateur
Donateur

Bericht door 9000-95 » do 09 dec, 2010 10:32

Ik verbaas me ook altijd over de prijsverschillen bij lpg, moet je voor de gein eens omrekenen in procenten.

Moest gisteren tanken, zie nog net op tijd 78 ct per liter staan op het bord :shock: Nog Total ook, het enige gas dat-ie echt niet lekker vindt. Toch maar even doorgereden en amper 20 km verderop BK gas getankt voor 59 ct (bij een tango) 8) Allebei gewoon langs de provinciale weg overigens.

Diesel is ook flink aan de prijs momenteel

Plaats reactie