LPG Pomp vervangen

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Arbilen
Geregistreerd lid

LPG Pomp vervangen

Bericht door Arbilen » wo 05 jan, 2011 21:26

Ik heb een dode LPG installatie in mijn 9-5. Ben er maandag al mee bij de LPG boer geweest en die heeft snel de boel doorgemeten, maar niks simpels kunnen vinden. Hij wil vrijdag en uitgebreid onderzoek instellen. Ik vrees natuurlijk voor de LPG pomp. Heeft iemand een idee wat zoiets gaat kosten? Van Jan Waterink meende ik bedragen te horen van rond de 6 a 700 euro, maar zie nu op marktplaats ook dit voorbij komen: http://link.marktplaats.nl/332327445" onclick="window.open(this.href);return false; Iemand ervaring?

Ben wel benieuwd eigenlijk.

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: LPG Pomp vervangen

Bericht door millerman » wo 05 jan, 2011 21:33

Kijk hier eens! Ga je het niet vergoed krijgen van de garage?

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » wo 05 jan, 2011 21:50

Perfect Millerman! Thanks... Zelfs de prijs van Agit van Jan Waterink die ik even kwijt was. Ik ben een beetje bang dat er moeilijk gedaan wordt door de garage voor de vergoeding. Dan is het wel handig te weten wat de schade gaat worden :-)

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » wo 05 jan, 2011 22:04

Succes in ieder geval! Hopelijk eindelijk genieten van de 9-5.

roberto
Geregistreerd lid

Bericht door roberto » ma 17 jan, 2011 17:00

Ik heb eind december de pomp laten vervangen bij mijn 9-3 estate bij een Vialle garage te Haarlem.Een zeer betrouwbaar adres
De pomp was bereikbaar via een deksel (ringtank) en na een uur vervangen en getest.
Kosten 500 euro.

Ps levensduur pomp is ongeveer 150 k (bij mij stond de teller op 147K)
groet
Robert

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » wo 23 mar, 2011 20:09

Ff oud topicje recyclen: Vandaag is bij mij de LPG Vialle pomp vervangen.
Zat er sinds 2005 in en is zo'n 300.000Km meegegaan. Was volgens de monteur van LPG wallinga in Eindhoven ongeveer twee keer de normale levensduur, dus niet slecht mee getroffen. Moet volgende week nog terug, om het andere issue met mijn LPG installatie te laten oplossen, stotteren en knipperende check engine bij tussenacceleratie... Monteur heeft er mee gereden en geconstateerd dat het waarschijnlijk de neusjes van een of meer van de LPG injectoren zijn die los zijn geraakt, waardoor dit veroorzaakt zou worden. HEt hele spruitstuk moet er vanaf om daarbij te komen, dus zijn voorgestelde remedie: Meteen alle 4 de injectoren vernieuwen. Als hij met de nieuwe pomp en nieuwe injectoren weer 300.000 Km draait, ben ik meer dan tevreden.

roberto
Geregistreerd lid

Bericht door roberto » wo 23 mar, 2011 20:47

zie even mijn mailtje (door roberto » ma 17 jan, 2011 16:00 )

Julius C.
Geregistreerd lid

Bericht door Julius C. » wo 23 mar, 2011 22:41

Arbilen schreef:Ik heb een dode LPG installatie in mijn 9-5. Ben er maandag al mee bij de LPG boer geweest en die heeft snel de boel doorgemeten, maar niks simpels kunnen vinden. Hij wil vrijdag en uitgebreid onderzoek instellen. Ik vrees natuurlijk voor de LPG pomp. Heeft iemand een idee wat zoiets gaat kosten? Van Jan Waterink meende ik bedragen te horen van rond de 6 a 700 euro, maar zie nu op marktplaats ook dit voorbij komen: http://link.marktplaats.nl/332327445" onclick="window.open(this.href);return false; Iemand ervaring?

Ben wel benieuwd eigenlijk.
:( ben je weer aan de beurt met een nare kwaal Pieter? Ballen man! Hoop dat het allemaal een beetje mee gaat vallen.

Succes,

Jules

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » wo 23 mar, 2011 22:56

Bericht van arbilen was van 5/1 , volgens mij is zijn storing al weer verholpen, ik heb alleen zijn oude topic gerecycled omdat ik hetzelfde te melden heb en er geen nieuwe topic vvor wilde opzetten

Julius C.
Geregistreerd lid

Bericht door Julius C. » do 24 mar, 2011 18:13

Okay dan. Zelfde geldt voor jou. Balen en succes er dan maar mee! 8)

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » do 31 mar, 2011 1:08

Hoi Nel,

Dan kun je overwegen de nieuwe grotere injectoren te laten plaatsen en een leuk bezoekje aan gijs te brengen voor een stage 1..of iets meer

wordt het echt leuk van!

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » do 31 mar, 2011 9:39

Komtie nu mee... Ik krijg net een telefoontje van wallinga dat ze drie van de vier injectoren moeten vervangen wegens lekken, en ik ga hem vanmiddag ophalen :O:

Nee, zonder gein, mijn 9-5 heeft al een klein beetje aandacht van G-ice gehad, van 150 naar 185 pk dacht ik, en dat voelt royaal lekker aan. Met de reeds respectabele km stand in het achterhoofd, en overwegende dat die stand bereikt is met de eerste turbo en eerste automaat bak, vind ik het best zo.

Mijn fun factor is dat ik voor een weggeefprijs een uitstekend onderhouden, representatieve 9-5 heb gekocht, waar ik al drie en half jaar relatief probleemloos mee rijd, en die met gemak en een beetje verstandig onderhoud een half miljoen km (en de rest) gaat halen. Niet harder, maar langer is mijn motto! :D

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » do 31 mar, 2011 10:38

Ha Nel,

Oké had niet begrepen dat ie al eens gekieteld was geweest geworden ;-)

Prima streven hoor, en het lukt je al aardig!

Heb zelf bij mijn tunings overwegingen (ik heb nu 200-een beetje van Gijs) overwogen de injectoren te vervangen, maar dat is een duur klusje omdat ze wat verstopt zitten. Dacht ik zal je daar nog even op attent maken, maar het is al te laat ;-PPP

Veel fijne kilometer weer

Groeten
Tubbe

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » do 31 mar, 2011 13:39

Nou, ik ben net terug van Wallinga, en in een woord: WOW!!! Voor het eerst sinds ik de auto heb peert hij net zo hard weg op gas als op benzine, zonder een hikje of een kuchje... Ik ben 50 Km omgereden om er ten volle van te genieten. Met name bij tussenacceleraties bijvoorbeeld van 100 naar 140 of op een lange klim in de eiffel begon de auto altijd heftig te stotteren, zodanig dat ik uieindelijk maar uit voorzorg op benzine omschakelde als ik dat voelde aankomen... dat is nu volledig weg. Als je achter een auto op de linkerbaan zit, en die gaat naar rechts, peert hij er met zoveel plezier en gemak van tussen, dat je je bijna een Duitser voelt...

Ik heb wat uitleg gekregen van een van de mannen van Wallinga, en het is me nu duidelijk. Het probleem was een combinatie van losgetrilde uitstroompijpjes, waardoor het gas nét niet op het juiste moment in de cylinder stroomt, en het aan het puntje van de injector kan bevriezen (ofsow :? ), en tevens waren 3 van de 4 injectoren lek (hetgeen ook tot slecht starten kan leiden, omdat de auto bij starten op benzine geen zuurstof heeft om de benzine te verbranden, aangezien het hele inlaatspruitstuk vol met gelekte LPG staat, je moet dan als het ware eerst je hele spruitstuk leeg starten).

Al met al heb ik mijn lesje weer geleerd, en dat is, rijd niet door met een probleem, want het bederft je rijplezier. Dan maar een keer kosten maken, maar het Fahrvergnügen is meteen weer gigantisch omoog.

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » do 31 mar, 2011 13:45

Goede les inderdaad Nel. Die les had ik vorige maand ook getrokken bij mijn 9-3 toen ik na 3 jaar en zo'n 40.000km de wiebelende aandrijfas liet vervangen.

Dàt had ik eerder moeten doen, was ook mijn eerste reactie toen ik de auto ophaalde.

Mooi dat de auto weer lekker rijdt. Niets zo lekker als een lekker rijdende auto 8)

Plaats reactie