Collectieve taxatie SLOTJE AUB

Op dit forum kun je alles lezen over meetings die door Saabforumleden worden georganiseerd.
Gesloten
Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Collectieve taxatie SLOTJE AUB

Bericht door Ewout » wo 19 feb, 2014 18:02

Ik heb geïnformeerd naar taxatie van mijn SAAB, door een classic car taxateur met de volgende kenmerken:

- ruim 30 jaar ervaring
- beëdigd
- registervermelding
- taxatie conform art. 7:960
- FEHAC-erkend
- taxatie op locatie

Een eerste taxatie, inclusief taxatierapport en BTW, kost (ik meen) € 185,-. In mijn geval gaat het om een hertaxatie, dit kost € 130,-. De taxateur biedt echter ook collectieve taxatie aan vanaf 7 auto’s. Dit kan ook op zaterdag. De kosten per taxatie zijn dan € 85,- incl. BTW per auto.

Ik weet dat er in oktober ook een taxatie-meet is geweest. Desondanks: zijn er hier rond de 10 particulieren geïnteresseerd in een (collectieve) taxatie van hun SAAB à € 85,-, op een zaterdag in maart of april, op een nader te bepalen locatie nabij Haarlem/Amsterdam? Meld je dan hier aan (liefst met voorkeurszaterdagen in maart en april), dan zal ik bij voldoende aanmeldingen een datum, locatie en betaalwijze voorstellen. Als je je aanmeldt ga ik ervan uit dat je - overmacht daargelaten - van de partij bent als de datum je past.

Ik maak de balans qua interesse en eventuele aanmeldingen graag op per 1 maart.

Afbeelding

AANMELDINGEN:
- Falcon | 1992 900S
- Falcon | 1986 900 cabrio

Fausto
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Collectieve taxatie omgeving Haarlem

Bericht door Fausto » za 22 feb, 2014 21:42

Fausto - Saab 1978 Saab 96

ls.
met een voorkeur voor 12 april

met groet vanuit Lisse

Fausto

Texpert
Geregistreerd lid

Bericht door Texpert » zo 23 feb, 2014 15:22

Vorige keer heb ik al zitten twijfelen, nu weer. Heeft het zin een 12 jaar oude 9-5 met 192dkm te taxeren? Verzekeren tegen taxatiewaarde geld bij mijn maatschappij niet bij een "alledaagse" auto als dit, dus bij onherstelbare schade kan ik toch naar mijn centen fluiten :|

Robinson1
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Robinson1 » zo 23 feb, 2014 15:30

Klopt, het is inderdaad afhankelijk van de voorwaarden bij de eigen verzekeringsmaatschappij.
Als ik mijzelf als voorbeeld zou nemen;
De wagen is aangeschaft voor € 1.250,00, ondertussen een veelvoud hiervan aan uitgegeven :wink:
Wanneer ik nu een schade zou krijgen van € 1.500,00 (waar je toch snel aan kan zitten, in geval van uitdeuken/lassen/spuitwerk), dan zou de wagen zonder taxatierapport (en aanpassing van waarde bij verzekeringsmaatschappij) economisch Total los worden verklaard :oops:

Zeg dan maar gedag tegen de gedane investeringen :evil:

M. van Putten
Geregistreerd lid

Bericht door M. van Putten » zo 23 feb, 2014 19:48

Meld me graag aan voor en dag in april. 900 classic cabrio uit '87

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Collectieve taxatie SLOTJE AUB

Bericht door Ewout » za 01 mar, 2014 14:31

Dank voor de aanmelding, maar het wordt (dus) een individuele taxatie. Er mag een slotje op wat mij betreft.

Gesloten