Anti slip cursus.

Op dit forum kun je alles lezen over meetings die door Saabforumleden worden georganiseerd.
bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » vr 07 sep, 2007 8:28

Ik heb dit een aantal jaren geleden gedaan bij Slotenmaker. Moet zeggen dat ik er niet zoveel aan vond. Het was allemaal vrij duf. Eerst een paar keer slippen met een Opel Astra. Daarna mocht je met je eigen auto. De Saab 9000 is daar niet echt geschikt voor. De instructeur zij toen dat er te brede wielen onderzatern ( 205/ 55 R16 ), de standaard 9000 maat.

Het slippen was leuk, maar naar twee keer met de 9000 had ik het ook wel gezien. Een rally of circuit cursus lijkt mij leuker, natuurlijk niet met eigen auto. De kosten hiervan zijn aanzienlijk hoger. Zit nog met vrienden te dubben of wij dit gaan doen.

Grt,
Bram

Roos95
Geregistreerd lid

Bericht door Roos95 » zo 09 sep, 2007 18:16

Ik heb wel vaker de neiging om eens uit te proberen hoe ver m'n saabje kan, maar nooit gedaan...

Dus ik doe mee, ook met eigen 95, misschien niet een uur lang, maar een paar keer slippen e.d. kan ze heus wel aan!
Theoretisch do's and dont's lijkt me altijd wel handig om te weten.

Denniz
Geregistreerd lid

Bericht door Denniz » zo 09 sep, 2007 18:36

Dat is dus ook mijn insteek. Gewoon om te weten wat je wel en vooral niet kan met je eigen auto. Mocht je dan ooit is in zo'n situatie komen dan ben je tenminste voor bereid.

Groeten Denniz.

Plaats reactie