vooruit dan !Menno schreef:Misschien beter om een nieuw topic te openen Vince; hier blijven ze hangen in tang-fetishisme.
Mensen: DaVinz en Oosthoek hebben echt even een extra set handen nodig om dit netjes voor elkaar te krijgen.
PS Ikzelf zit de komende weken met een te volle agenda (misschien goed ook, na het sleutelfiasco vorig weekend)
Klusdag 10 okt Tilburg / na bespreking pag. 5
-
DaVinz
- Geregistreerd lid
-
Kozzer
- Geregistreerd lid
komt mijn vakdiploma toch nog is van pas, zo'n nijptang met lange poten heet een moniertang, wordt vooral gebruikt door ijzervlechters (betonijzer samenbinden) maar ook door tuinmannen om rozenstruiken op te binden.Sapphire schreef:Precies. Voor wat de circlip tang betreft, die heb ik niet. Gebruik als alternatief zo'n nijptang met een kleinere bek en langere stelen, weet niet hoe zo'n tang heet. Werkt prima.
De langwerpige tang hieronder:
Je hebt trouwens ook een seegerringtang nodig als je de tripoïdes wilt demonteren (weet niet of je dat gaat doen).
-
Kozzer
- Geregistreerd lid
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Verstelbare moersleutel 
Komt overigens aan de naam doordat Bahco ook een merk van gereedschap is, die volgens mij als eerste met zo'n sleutel kwam.
Moniertang had gfgf ook al genoemd op de vorige pagina
En @ Saabman, nee een circliptang is dus niet zo'n lange nijptang, maar een punttang met 2 van die ronde puntjes voor borgveren /seegerringen.
Komt overigens aan de naam doordat Bahco ook een merk van gereedschap is, die volgens mij als eerste met zo'n sleutel kwam.
Moniertang had gfgf ook al genoemd op de vorige pagina
En @ Saabman, nee een circliptang is dus niet zo'n lange nijptang, maar een punttang met 2 van die ronde puntjes voor borgveren /seegerringen.
-
Kozzer
- Geregistreerd lid
-
Kozzer
- Geregistreerd lid
Sapphire schreef:Verstelbare moersleutel
Moniertang had gfgf ook al genoemd op de vorige pagina![]()
oops over dat zinnetje heengelezen door dat mooie .gifje
En ja, verstelbare moersleutel is de juiste nederlandse benaming
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
-
Mick
- Geregistreerd lid