Instructie en rijden op Zandvoort

Op dit forum kun je alles lezen over meetings die door Saabforumleden worden georganiseerd.
Plaats reactie
GertDF
Geregistreerd lid

Re: Instructie en rijden op Zandvoort

Bericht door GertDF » vr 26 jul, 2013 11:23

Komt goed met het weer morgen, heb er zin in!
:O: :O: :O:

http://www.buienradar.nl/weersverwachti ... =52.37&p=2" onclick="window.open(this.href);return false;

AeroR
Geregistreerd lid

Bericht door AeroR » vr 26 jul, 2013 20:05

Ik ben ter plaatse, was nog lekker op het strand in de namiddag.

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » vr 26 jul, 2013 20:26

Goed bezig! Wordt een vroegertje voor mij morgenochtend...

Blindstra
Geregistreerd lid

Bericht door Blindstra » vr 26 jul, 2013 23:47

Nu slapen, net auto even nagelopen op vloeistoffen en bandenspanning. Hopelijk droog onderweg. Wekkertje gaat om 06.00 uur. We gaan er een leuke dag van maken!

bestway
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door bestway » za 27 jul, 2013 0:02

Veel rijplezier ....... 8)

Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Tenfour » za 27 jul, 2013 10:43

Gaat lekker hier, onder deskundige begeleiding van Marcel (blindstra)

Afbeelding

Afbeelding

Meer foto's en video's volgen morgen

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » za 27 jul, 2013 11:00

Is erg mooi inderdaad! Helaas nu even de remmen laten afkoelen, nadeel van standaard spul...

Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Tenfour » za 27 jul, 2013 13:09

Momenteel dweilpauze:

Afbeelding

Turbobakk
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Turbobakk » za 27 jul, 2013 17:41

Superochtend gehad. Jammer dat het aan het eind ging regenen en onweren, waardoor baan dicht ging. Blijft geweldig om met je Saab over zo'n circuit te :O:. Met de tips en tricks merk je dat je rondjes steeds soepeler gaan. Ik vond het een zeer geslaagde dag en ben een volgende keer graag weer van de partij.

Spatje
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Spatje » za 27 jul, 2013 17:45

Heerlijk gereden! Wat me opviel was ook de veiligheid, iedereen houdt rekening met elkaar, snel en langzaam.
De natte baan in de middag vond ik eigenlijk wel erg leuk, het ging nog best hard en je voelt je auto goed aan. Saabs zijn gewoon heel veilig op nat wegdek, niks onverwacht. Een paar extra pk'tjes zijn eigenlijk wel gewenst, evenals de handbak..... :D

En, niet te vergeten, wat gingen die cabrio's allemaal als de brandweer! Ook de classic turbo was heerlijk op dreef! We waren goed aan elkaar gewaagd, behalve blindstra die was een maatje te groot :o

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » za 27 jul, 2013 19:12

Volgend jaar ga ik me (komt die er ? Of misschien wel eerder?).

Wil graag de 9-5 wat beter onder controle leren krijgen en dat kan zo relatief veilig :-).. En kijken wie er mij bij houd op het rechte stuk :-D..

Jammer dat het aantal deelnemers uiteindelijk zo laag was!

AeroR
Geregistreerd lid

Bericht door AeroR » za 27 jul, 2013 19:26

Jaja heel gaaf. Jammer van de regen, die michelins voorop doen het slecht op het natte. Blindstra weet wel waar hij over praat en aan zijn aanwijzingen lag het niet dat ik lang niet elke bocht de juiste lijn nam. Evengoed toch veel geleerd en veel lol gehad en we konden heel wat snelle auto's goed bij houden (ook/vooral op het recht) toen het nog droog was (350z, impreza, verschillende porsche's). Waren waarschijnlijk ook onervaren bestuurders dus is geen echte maatstaf maar wel mooi om te zien dat het Saabje het goed bij kon houden tussen al dat geweld. De beamers waren niet zo snel maar sommigen werden bestuurd door goede rijders en die rijden je in de bochten helemaal zoek.
Wat hadden die standaard remmetjes van mij het moeilijk zeg. De buitenkant (niet het remvlak) van de remschijven zijn nu de kleur van nieuwe rode bakstenen! Goed dat het binnenkort vervangen wordt, was echt verrast door de remmen van Spatje. Erg leuk ook om met hem en Sebusta een paar rondjes mee te mogen rijden maar die laatste rondjes met Blindstra waren toch wel de slagroom op de taart! Bedankt!
Mochten er video beelden of foto's zijn van mijn rijkunsten zou ik deze heel graag ontvangen/bekijken.

Valt me op dat het woord gravel nog niet gevallen is trouwens :-S+

Spatje
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Spatje » za 27 jul, 2013 20:47

Wij houden wijselijk onze mond :mrgreen:

Blindstra
Geregistreerd lid

Bericht door Blindstra » za 27 jul, 2013 21:02

Zo, de GT3 staat weer veilig en droog in de garage na een dag spelen op CPZ. Heren; het was mij een waar genoegen dit te mogen meemaken. Wat zijn Saab rijders snelle leerlingen zeg! En wat gaaf eigenlijk om in een paar uur tijd in verschillende Saabs te mogen en kunnen rijden. Heerlijk! Heel verschillend van elkaar maar een genot om mee te rijden stuk voor stuk. Volgende keer ook graag een TT erbij. Moet je ze dan eens langs de baan zien kijken! Wat mij betreft voor herhaling vatbaar. Driving Fun was volgens mij ook enthousiast over de cursus opzet. Saab heeft weer van zich doen horen en zien. Doen niets onder voor de andere merken 8)

Er komt w.s. nog een link naar een filmpje van het eind vd middag vanuit mijn auto gemaakt waarin we heerlijk aan het stoeien zijn met twee 964's.

Dit is de groepsfoto die we gemaakt hebben. Is niet geheel compleet helaas :oops:
Afbeelding

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » za 27 jul, 2013 23:53

Een leerling is zo goed als zijn instructeur ;)
Hierbij vast een korte foto-impressie, maar ik verwacht meer van Tenfour op dit vlak.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wel strand, geen strandweer...
Afbeelding