Hallo Besten!maxmink93 schreef:Gravel, Hirsch en mini remmen?
Wanneer is de volgende?
HEEY mijn velg..met mini remschijf...
Ben net terug van Zandvoort, had met vrouwtje na eerste onvervalste circuit ervaring, een overnachting geboekt voor een dagje onvervalst strand beleven in Bloemendaal....
•En heb onderstaand overpeinzend, na snel jullie berichten gelezen en filmpjes bekeken te hebben, volgend opgetekend
---In de ons extra gegeven tijd! Vanwege de onderbreking door de donder en bliksem, en de vlaggenmannen even dus niet meer veilig op hun plek konden zijn! Kwam o.a een grijze Porsche 944 ook weer het circuit op samen met een BMW en gele Lambo!
Bij droog wegdek, kon ik eerder de eerste rondjes deze 944-Porsche redelijk tegenstand bieden. Dit ondanks mijn dramatische lijnen........
en deze 944 zelfs een keer "'uitremmen" net voor de bocht'....en dus passeren...bij droogte...
De 2 of drie 968-en, verbeterde nakomelingen van de 944, waren met hun pakweg 240Hp reeds door meerdere Saabs gedubbeld. De grijze telg(944) uit de Porsche familie, met de motor voorin, probeerde dus de eer te redden van de 968- Porsches...
Maar zeker op de rechte stukken liep ik met mijn Td04-turbootje vrolijk fluitend goed in op, de allesbehalve standaard ,circuitklare "gestripte" ,dus uiterst lichte 944.
Maar mijn "uitremmen" werd steeds minder, behalve als je onder uitremmen bedoelt dat je remmen 'uitstaan'!
Wat mij dus overkwam bij het ""uitremmen"" van een Nissan 350 en later op dezelfde plek de 944, en de grindbak restte!
Dit uiteraard
In het dagelijkse verkeer kun je uitstekend een a twee keer een noodstop maken of flink in de ankers op de Autobahn....of zoals u wilt het nog ultiemere straat-circuit, de autostrada.....tussen Milaan en Rome!
Maar na twee a drie rondjes intensief remmen op Zandvoort is het gebeurd met de mechanisch-hydrolische remvertraging en rest de robuuste vertraging van de grindbak, zeker bij relatieve beginners-overmoed!
Ook ga je dan als beginnend circuit-rijder op allerlei verkeerde manieren compenseren. Vooral niet meer remmen, uitstellen of minder remmen....om de boel maar te koelen...hahah!
Maar ja....,.. de competitie-drift nam bij mij toch de boventoon in de extra gegeven tijd (door de organisatie gegund vanwege regen/bliksem).
Ratio en voorgaand beschreven wetenschap zijn ff zoek...als je merkt of meent dat, bij inmiddels weer regen(
Maar dan moeten BMW en 944 en Nissan 350z wel mee willen werken want niets is, schijnt het, zo irri als een Saab Cabrio met mistlampen op je bumper en eentje reeds naast je...vlak voor de scherpste chicane...
En de vlaggenmannen, die inhalende bolides dienen te helpen bij het passeren, een uit-remmende inhalende Saab niet opmerken.....
(Heb in laatste instantie tekst aan moeten passen n.a.v. de mooie fotoreportage van Tenfour!)
Iedereen bedankt voor fantastiche ervaring!! En met goedvinden van de vrouwt volgend keer zeker weer van de partij...
Al met al schitterende happening, en wat waren het toch zes echte, mooie snelle Saabs aldaar!!!
Euhhh... de zevende van een "baan commissaris" die trots eigenwijs als enige zijn Caab langs op het circuit had staan.....