Peilen interesse in Champagne Weekend
-
DDJ
- Geregistreerd lid
Klopt. De overgave van de duitsers in WWII is overigens wel getekend in Reims. Daar is ook een museum voor inclusief de originele tafel. Ook leuk dus.
Een champagne proeverij duurt ca. 2 uur max hoor, no worries. Je mag ook water drinken natuurlijk. Het is wel erg leuk om met zijn allen even rustig een weekend erop uit te trekken. Sluit je dus aan zou ik zeggen en laat de champagne over aan de notoire drinkers onder ons
.
Een champagne proeverij duurt ca. 2 uur max hoor, no worries. Je mag ook water drinken natuurlijk. Het is wel erg leuk om met zijn allen even rustig een weekend erop uit te trekken. Sluit je dus aan zou ik zeggen en laat de champagne over aan de notoire drinkers onder ons
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
je bent niet verplicht om Champagne te drinken. ik ben er ook geen fan van.Sapphire schreef:Leuk idee, maar ik lust helaas geen champagne. (Kan het wel binnenhouden, maar je doet me er geen plezier mee zegmaar). Echter... waarom specifiek WWI en niet WWII ?
wat misschien zou kunnen zijn is dat WW2 (nog) redelijk vers in het geheugen ligt, al ben ik met je eens dat daar ook een heleboel te zien (en te proeven!Cider, Calvados...en meer lokaal eten en drinken) valt. de Normandische kust is erg interessant. vorig jaar ben ik nog over de Pegasus-brug over de Orne gereden. zeer indrukwekkende omgeving. en de inwendige mens komt daar ook aan zijn trekken.
effe
gevonden op internet:

**-camping in Vierville-sur-mer.op klimafstand van 'de stranden' van WW2. stom toeval: een SAAB op de camping!
on-topic:
WW1 is toch wat verder weggezakt in het geheugen van mensen, mede omdat Nederland neutraal was en bleef. het was dus voor Nederland een beetje 'ver van mijn bed'. WW1 was nog een loopgraven-oorlog en 'dus primitiever' dan WW2. tevens werd er gifgas gebruikt. voor zover ik weet werd dat in WW2 niet of minder gebruikt. 'k zal het mijn neef eens vragen, dat is een lopende encycloop,wat dit betreft.
-
Paul Viking
- Donateur (2x)

-
DDJ
- Geregistreerd lid
Maarrrr Willeme 1, heb je interesse?
De lijst met mensen die interesse tonen (al dan wel/geen champagne lusten) zijn:
1. DDJ
2. Eddie
3. Jungleman
4. Mangox
5. Mangox Sr.
6. Savaan
7. 9900
8. gfgf
9. Sapphire
10. Paul Viking
Dat keer 2(aanhang) = 20-tal mensen plus een hond of 2. Dat klinkt alvast gezellig. Alles onder voorbehoud, dat begrijp ik. Er wordt nog geen kamer geboekt
Daar het niet zomaar even een meeting is op een zondag en dit tourtochtje gepland, geregeld en betaald moet worden lijkt het mij zinvol als we democratisch beslissen wanneer we gas gaan geven en welke activiteiten er ondernomen gaan worden. Tenzij iedereen zegt: "Regel het maar..." In dat geval zou ik graag met twee anderen een "Comité du Champagne" vormen.
Data, roept u maar:
- Okt
- Nov
- Jan
- Feb
- Mrt
- Apr
- Mei

De lijst met mensen die interesse tonen (al dan wel/geen champagne lusten) zijn:
1. DDJ
2. Eddie
3. Jungleman
4. Mangox
5. Mangox Sr.
6. Savaan
7. 9900
8. gfgf
9. Sapphire
10. Paul Viking
Dat keer 2(aanhang) = 20-tal mensen plus een hond of 2. Dat klinkt alvast gezellig. Alles onder voorbehoud, dat begrijp ik. Er wordt nog geen kamer geboekt
Daar het niet zomaar even een meeting is op een zondag en dit tourtochtje gepland, geregeld en betaald moet worden lijkt het mij zinvol als we democratisch beslissen wanneer we gas gaan geven en welke activiteiten er ondernomen gaan worden. Tenzij iedereen zegt: "Regel het maar..." In dat geval zou ik graag met twee anderen een "Comité du Champagne" vormen.
Data, roept u maar:
- Okt
- Nov
- Jan
- Feb
- Mrt
- Apr
- Mei

-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
-
mangox
- Geregistreerd lid
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
maak daar 3 van.DDJ schreef:... plus een hond of 2.
mijn Lagotto'tje wil ook wel graag mee, denk ik. nu alleen nog even een co-pilo(o)t(e) regelen
tijd van 't jaar: oktober kan nog mooi weer hebben, november is interessant vanwege de einddatum van WW1, maar wat doet het weer tegen die tijd? anders volgend jaar.(met sneeuw is ook wel leuk voor het kind in ons en de honden)
het mooiste zou zijn: vrijdag heen/zondag terug. maar alles heeft zijn prijs...
-
Paul Viking
- Donateur (2x)

Wat datums betreft wij kunnen vanaf half oktober, zijn dan terug van een rondrit door Zweden, (via Trollhattan uiteraard, tips hierover zijn ook welkom maar is "off topic ").
Onze voorkeur gaat uit naar de champagne grotten.
(waar ze tijdens de ww2 maar liefst 1 miljoen flessen verborgen hebben weten te houden).
De kathedraal willen wij ook graag bekijken, historisch interessant (elke Franse koning is daar gekroond tot 1825).
Voor de rest van het programma sluiten wij ons graag aan.
(hoewel ww1 wel de voorkeur heeft).
Tevens, is ook al aangehaald heeft dec jan en feb ook niet onze voorkeur ivm het weer.
In een colonne rijden lijkt me erg gaaf echter het verzamelen in Hazeldonk is voor ons geen optie (wij zitten al een stukje onderweg op de route).
Wellicht kunnen wij aansluiten in de buurt van Charleroi.
Ik hoop dan ook, dat er nog wat aanmeldingen komen vanuit het zuid-oosten van het land, (of saabjes die via het limburgse willen rijden) om alsnog in een saab colonnetje te rijden.
Onze voorkeur gaat uit naar de champagne grotten.
(waar ze tijdens de ww2 maar liefst 1 miljoen flessen verborgen hebben weten te houden).
De kathedraal willen wij ook graag bekijken, historisch interessant (elke Franse koning is daar gekroond tot 1825).
Voor de rest van het programma sluiten wij ons graag aan.
(hoewel ww1 wel de voorkeur heeft).
Tevens, is ook al aangehaald heeft dec jan en feb ook niet onze voorkeur ivm het weer.
In een colonne rijden lijkt me erg gaaf echter het verzamelen in Hazeldonk is voor ons geen optie (wij zitten al een stukje onderweg op de route).
Wellicht kunnen wij aansluiten in de buurt van Charleroi.
Ik hoop dan ook, dat er nog wat aanmeldingen komen vanuit het zuid-oosten van het land, (of saabjes die via het limburgse willen rijden) om alsnog in een saab colonnetje te rijden.
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
logisch. maar even voor de duidelijkheid: ik ben geen deel van de organisatie. ik heb Hazeldonk genoemd voor bepaling van de afstand tot de regio.Paul Viking schreef: het verzamelen in Hazeldonk is voor ons geen optie
ik kan me voorstellen dat de Oost-Brabo's en Limbo's hun eigen route rijden naar een voor hun/hen/hullie *) centraal verzamelpunt en dan inderdaad naar een aansluitpunt in België rijden waar de colonnes zich samenvoegen.
nog een site gevonden met wat meer informatie over het waarom van de oorlog:
http://members.home.nl/keesdebrouwer/ee ... oorlog.htm
*) doorhalen wat niet van toepassing is
-
blafwoef
- Geregistreerd lid
Leuk idee. @Sapphire: WW1 wordt nogal eens vergeten. Veelal gaat men vooral vor WW2, maar in de Champagestreek is vooral WW1 erg nadrukkelijk gevoerd. WW2 moet je net iets meer zuidelijk zijn, ter hoogte van Epinal of meer noordelijk, rond Bastogne of uiteraard naar Normandie.
Ik zal het ees in de in de wekelijkse MT meeting meenemen, maar kan nog effe niks beloven.
Ik zal het ees in de in de wekelijkse MT meeting meenemen, maar kan nog effe niks beloven.
-
mangox
- Geregistreerd lid
-
Geert9000cse1997
- Geregistreerd lid
-
Jungleman
- Geregistreerd lid