Instructie en rijden op Zandvoort

Op dit forum kun je alles lezen over meetings die door Saabforumleden worden georganiseerd.
blafwoef
Geregistreerd lid

Re: Instructie en rijden op Zandvoort

Bericht door blafwoef » wo 14 aug, 2013 21:09

Gaaf zeg... Tja, het lijkt nooit hard te gaan, omdat de meeste vergelijken met DTM's of F1.. GA er maar eens aan staan, op normale straatbanden op een circuit. Dat rijdt echt zo anders. Je bent echt druk bezig... Ik denk dat je een hele knappe bent als je 190 aantikt einde rechte stuk....(en dan moet je ook nog remmen voor die vermaledijde tarzanbocht....)

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » wo 14 aug, 2013 21:50

185 is me zondag gelukt, de moeilijkheid zit hem als eerst in het opkomen van het rechte stuk (de straatbanden voelden aan als lek) en dan komt de tarzanbocht
en om hem nu in de grindbak te parkeren met al dat publiek :mrgreen:

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » wo 14 aug, 2013 22:09

De 190 aantikken op het rechte stuk heb ik wel gehaald, maar ik vertrouwde mijn remmen niet voldoende om te vaak voluit te gaan helaas. Volgende keer beter :O:

Geronimo1
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Geronimo1 » wo 14 aug, 2013 23:28

Krizzie schreef:Wat hangt (of wat niet? :lol:) er voor een uitlaat onder die 9-3 Caab? Die maakt een hardere brul dan de classic van Turbobakk in het filmpje. :P
Als jij de precieze min.sec. tijd die onder het filmpje aangeeft wanneer jij die brul hoort, kan die Caab-eigenaar wellicht zijn uitlaat specificeren....

(de zwarte balk aantikken onder filmpje voor tijdsaanduiding)

AeroR
Geregistreerd lid

Bericht door AeroR » wo 14 aug, 2013 23:52

Afgezien van het feit dat ik niet erg veel op mijn teller heb gekeken deel ik de mening van Millerman. Ik wil best gas blijven geven als ik weet dat de remmen ook zijn werk doen, maar na enkele rondjes had ik daar nog maar weinig vertrouwen in. Aangezien die Viggen bumper het waarschijnlijk aflegt tegen het grind toch maar op tijd gas los en remmen.

Uitlaat: Mijn Caabje heeft een 3" dp en de achterkant is origineel, kan me niet voorstellen dat je mij hoort :D

Geronimo1
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Geronimo1 » do 15 aug, 2013 0:09

Afgezien van het feit dat je bolide gigantisch op zijn donder krijgt lijkt het me zo gaaf om met super remmen op Zandvoort te rijden en elke keer je tijden te verbeteren. En de uiterste tijd met je persoonlijke auto te rijden.... :P
Maar gezien de slijtage en dus kosten zal dit wel een droom voor mij blijven....
Kon die dag zeker bij het vrije rijden gewoonweg niet als een toerist over de Track rijden...en heb het echt als Super gaaf ervaren, en voor mijn doen het uiterste uit Caabje gehaald..

Jammer dat op een gegeven moment het dakje weer omhoog moest uit de achterbak...want scheelt toch pakweg 30 a 45 kg die je 50 cm lager hebt Inc.
ramen en die massa/gewicht meer op de achterwielen...en F1 gevoel weg :wink:

...Tills nästa år ... :sweden: :O: :sweden: ... Tills nästa år ...

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » do 15 aug, 2013 0:22

had je zondag moeten komen viewtopic.php?f=20&t=132634" onclick="window.open(this.href);return false;
had je voor €40 20 minuten kunnen proeven en ik weet nu 1 ding, dat smaakt naar meer :mrgreen:
http://www.nationaaloldtimerfestival.nl ... me.60.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Tenfour » do 15 aug, 2013 0:26

Op 1 oktober kun je 's avonds 2 uur vrij rijden voor €120 (max €150), via Gummen.org

Geronimo1
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Geronimo1 » do 15 aug, 2013 0:31

turbopilot schreef:had je zondag moeten komen viewtopic.php?f=20&t=132634" onclick="window.open(this.href);return false;
had je voor €40 20 minuten kunnen proeven en ik weet nu 1 ding, dat smaakt naar meer :mrgreen:
http://www.nationaaloldtimerfestival.nl ... me.60.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Had ik opgemerkt, en had graag willen komen, maar had jammer genoeg fam. beslommeringen.....

Geronimo1
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Geronimo1 » do 15 aug, 2013 0:35

Tenfour schreef:Op 1 oktober kun je 's avonds 2 uur vrij rijden voor €120 (max €150), via Gummen.org
Gaan we wel even checken zeg..is betaalbaarder...zit je nog met je slijtage.... :-S+ 8) :wink: :lol:

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » do 15 aug, 2013 0:45

Geronimo1 schreef:.zit je nog met je slijtage.... :-S+ 8) :wink: :lol:
dat ligt aan jezelf :wink:

Geronimo1
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Geronimo1 » vr 16 aug, 2013 19:25

Nou.....mensen is vast al een keer gepost...maarre..... is echt wat anders dan rondjes rijden op Zandvoort.... :O:
en toch niet echt :offtopic: Veel plezier... :-P+

Year 2002: 2.0 L 16V Turbo 588kW (800PS/hp) AWD /w programmable differentials.
0-100km/h 2,3seconds
Still keeps class-record on pikes peak 2002 as of 2012.
800hp on a 2.0l Saab

Blindstra
Geregistreerd lid

Bericht door Blindstra » ma 19 aug, 2013 22:35

turbopilot schreef:had je zondag moeten komen viewtopic.php?f=20&t=132634" onclick="window.open(this.href);return false;
Als jij dat als veilig hebt ervaren ben je 1 van de weinigen. Onverantwoord veel auto's op de baan. Geen instructie en dus allemaal debielen die denken dat ze Schumacher heten. Ik was er niet bij maar ik heb er al 2 gesproken die snel naar huis zijn gegaan. Commercieel ideetje, maar erg dom zo zei men.

Maar ja, je hebt overal publiek voor.

Blindstra
Geregistreerd lid

Bericht door Blindstra » ma 19 aug, 2013 22:36

Geronimo1 schreef:
Tenfour schreef:Op 1 oktober kun je 's avonds 2 uur vrij rijden voor €120 (max €150), via Gummen.org
Gaan we wel even checken zeg..is betaalbaarder...zit je nog met je slijtage.... :-S+ 8) :wink: :lol:
Idem voorgaande bericht. Kijk goed uit voor de "petjes" die op dit soort events afkomen :idea: Je bent niet verzekerd he :idea:
Goedkoop is vaak duurkoop.

Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Tenfour » ma 19 aug, 2013 22:43

Een 'petje' met een Porsche is dubbel zo riskant :lol:

Afbeelding

Plaats reactie