[20-12-2008] DynoMEET bij Tovami (& Tholen) @ 20 dec 200

Op dit forum kun je alles lezen over meetings die door Saabforumleden worden georganiseerd.
Kimmie
Geregistreerd lid

Bericht door Kimmie » ma 22 dec, 2008 23:17

Hallo,

Heb afgelopen zaterdag toch even een kijkje genomen bij Tholen.
Ik weet niet precies wie wie op het forum is, maar ik vraag me af of de zilver grijze 9-5 aero zonder de "kerstverlichting" van ABS en TC is thuisgekomen.

Ik was degene met de 9-3 met kapotte wervelkleppen. Hij staat op dit moment nog steeds bij de garage. Wervelkleppen zijn vervangen, maar er is nog steeds vermogensverlies. Ik hoop dat dit snel weer wordt opgelost.

Ik heb stiekem wel even bij Tholen geïnformeerd wat de opbrengst is wanneer ik naar stage 1 van Maptune ga. Op dit moment overweeg ik het nog.

Greetz

michiel
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door michiel » di 23 dec, 2008 1:22

Afbeelding
Oorzaak van de tegenvallende prestaties is nog niet bekend, maar een te slappe wastegate is ook hier een verdachte.. turbodruk fluctueert meer dan ik gewend ben.

Ton77
Geregistreerd lid

Bericht door Ton77 » di 23 dec, 2008 11:34

hier mijn run :

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/8HPODPKfsJA&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/8HPODPKfsJA&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

s95ae
Geregistreerd lid

Bericht door s95ae » di 23 dec, 2008 12:27

Kimmie schreef:Hallo,

Heb afgelopen zaterdag toch even een kijkje genomen bij Tholen.
Ik weet niet precies wie wie op het forum is, maar ik vraag me af of de zilver grijze 9-5 aero zonder de "kerstverlichting" van ABS en TC is thuisgekomen.

Ik was degene met de 9-3 met kapotte wervelkleppen. Hij staat op dit moment nog steeds bij de garage. Wervelkleppen zijn vervangen, maar er is nog steeds vermogensverlies. Ik hoop dat dit snel weer wordt opgelost.

Ik heb stiekem wel even bij Tholen geïnformeerd wat de opbrengst is wanneer ik naar stage 1 van Maptune ga. Op dit moment overweeg ik het nog.

Greetz
Hallo Kimmie,

Ik was degene met de zilvergrijze 9-5 Aero. Lampjes van ABS en TC gingen na ongeveer 100 meter uit, zoals John Moerland al voorspelde. Daarna een redelijk rustige rit naar Groningen gehad, afgezien van een ontzettend agressieve bestuurder in een A3 die er een gewoonte van maakt om rechts in te halen en over stroken met rode kruizen te rijden...
Dank je voor het informeren!

Jammer dat je nog steeds vermogensverlies hebt. Ik mag hopen dat ze het probleem vinden zolang je je garantie hebt.

Wat is de opbrengst van stage 1? Kosten? Meer vermogen is wel lekker!! :twisted:

Enneh, welkom op het forum!

Groet,

Boaz

AlexJ
Donateur
Donateur

Bericht door AlexJ » di 23 dec, 2008 12:41

Leuk om te lezen dat beide meetings een succes waren! Goede resultaten zie ik! Een volgende keer ben ik uiteraard wel van de partij, nog even kijken of dat met een 9-5 of toch 'gewoon' met mijn huidige 900 gaat zijn.

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » di 23 dec, 2008 16:58

@DaanS

Wil niet veel zeggen daan maar je hebt echt een prachtige koppel en vermogenskromme. Spot-on zeg maar. Zou ik niet over klagen.

Zie trouwens dat bij Tholen een Rototest bank staat. Bij Ruud Freriks staat neem ik aan een Dynojet of de eigen Tovami. Is wel een beetje het verschil tussen appels en peren. Allebei fruit maar toch anders....ik voel een artikel in Saabberichten opkomen :wink:

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » di 23 dec, 2008 17:02

Correct... bij Tholen wordt er 'op de rem' gemeten. Bij Freriks wordt er een massa in beweging gebracht... als je natuurgetrouw op de weg aan het dooraccelereren bent.

BartW
Geregistreerd lid

Bericht door BartW » di 23 dec, 2008 17:17

Ben terug van het noorden waar mijn Pa een heel mooie wagen heeft gekocht. De Sonett III 1973 van helaas overleden Mr. Rolf Jensen.
Pics zijn te zien in het album.

Nu ik terug thuis ben heb ik de tijd gehad om de gegevens van mijn run in goes te uploaden.

Kijk de daar voor voorziene topic

viewtopic.php?p=566352#566352

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » di 23 dec, 2008 17:29

Wow!!!!!!! Gefeliciteerd. Dat is een prachtige auto van een ontzettend aardige man. We hebben hem 4 dagen voordat hij overleed mogen ontmoeten. Dat bezoek blijft ons bij. Rolf heeft altijd goede connecties met Nederland gehad dus ik denk dat hij het wel zou waarderen dat zijn Sonett nu hier is.

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » di 23 dec, 2008 17:30

Deze laatste twee posts horen ergens anders

BartW
Geregistreerd lid

Bericht door BartW » di 23 dec, 2008 17:58

Ik heb helaas de eer niet gehad om Rolf Jensen te mogen ontmoeten maar zijn zoon en zijn broer wel, en dat zijn Fantastisch vriendelijke mensen.

We gaan er zeker nog eens naar toe. En dat met de Sonett (in de zomer dan he :wink: )

(Sorry verkeerde topic maar kon het niet laten)

Ton77
Geregistreerd lid

Bericht door Ton77 » wo 24 dec, 2008 19:42

ik heb me grafieken ingescant en ze staan nu als PDF bestand op me pc

wie weet hoe ik ze nu op SF kan zetten???

Te-Jo
Geregistreerd lid

Bericht door Te-Jo » wo 24 dec, 2008 20:15

[]misschien beter als JEPG kunnen opslaan en hier gewoon uploade als foto :wink:

Ton77
Geregistreerd lid

Bericht door Ton77 » wo 24 dec, 2008 20:29

ben al blij dat ik me pc aankrijg

heb er niet veel verstand van kreeg ze zo toegestuurd

Te-Jo
Geregistreerd lid

Bericht door Te-Jo » do 25 dec, 2008 11:21

De Grafieken van Ton77

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding