10 jaar Saabforum meeting.

Op dit forum kun je alles lezen over meetings die door Saabforumleden worden georganiseerd.
Gesloten
millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: 10 jaar Saabforum meeting?

Bericht door millerman » vr 28 dec, 2012 1:38

Leuk initiatief!
Sapphire schreef:Overigens ben ik met Ervani ooit bij Radio Kootwijk geweest
Bij de zender lijkt me ook gaaf. Vooral gebouw A is erg bijzonder. Ook bekend van diverse films trouwens.

Turbobakk
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Turbobakk » vr 28 dec, 2012 17:41

blue city schreef::D

Ik heb even gegoogled. Het geografisch middelpunt van Nederland ligt volgens Computerberekeningen in de Buurt van Putten. Daar zou je met een ring Nederland in evenwicht kunnen optillen. Centrale middelpunt van de Benelux zou in de buurt van Moergestel liggen.
Putten en omstreken, oftewel de Veluwe, is overigens geen straf.
Bron: Wikipedia

:O:
Kennelijk heeft Nederland meerdere middelpunten. Volgens de gemeente Zeewolde ligt het geografisch middelpunt toch echt in deze gemeente.

Zeewolde. Coördinaten: N 52° 18′ 45″, O 5° 32′ 55″.

Hier ligt een geografisch middelpunt van Nederland. Aan alle kanten van dit punt heb je evenveel Nederland (gemiddelde van 55.000 punten langs de landgrenzen van Nederland, gemeten bij eb).
Oftewel, als je Nederland (inclusief al het water) hier optilt, hangt het in evenwicht.
Locatie: op de oever van het Veluwemeer bij kruising Nulderdijk en Dasselaarweg. Dit middelpunt ligt aan het eind van camping RCN Zeewolde, bij het hek dat de camping van de naastgelegen botenhaven scheidt.

Bij dit hek dus, slechts 300 meter bij mijn huis vandaan. Wordt dan, helaas, een kort ritje. :( . Wel weer een hele mooie locatie.

Afbeelding

theun
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door theun » vr 28 dec, 2012 20:58

WamwasF ?

Reyer
Geregistreerd lid

Bericht door Reyer » za 29 dec, 2012 20:23

Wat dachten jullie van het "demografisch midden"? Dat is milieuvriendelijker. Of doen we daar niet aan?

shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » zo 30 dec, 2012 0:22

Gewoon ongeveer in het midden op een mooie locatie dan maar? Kootwijk klinkt mij goed in de oren. Interessant decor voor een mooie meeting.

bob_z
Geregistreerd lid

10 jaar Saabforum meeting?

Bericht door bob_z » zo 30 dec, 2012 1:40

Het milieu is al voor veel dubbele agenda's bruut misbruikt, gemakzucht kan daar bij dezen aan toegevoegd worden...

Ps Kootwijk lijkt me een prima locatie

Sent from my iPad using Tapatalk

Chilly-Pepper
Donateur
Donateur

Bericht door Chilly-Pepper » zo 30 dec, 2012 14:26

Kootwijk... Jaaaa mooi daar...

daar wil ik wel een extra rondje caab poetsen voor doen.. :P

e.m.penninga
Geregistreerd lid

Bericht door e.m.penninga » zo 30 dec, 2012 16:24

trollhattan lijkt me aardig in het midden, en ieder geval aardig leuk

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » zo 30 dec, 2012 19:06

Verschrijving neem ik aan?

gunar
Geregistreerd lid

Bericht door gunar » zo 30 dec, 2012 20:23

Geschikte plek om elkaar te ontmoeten, schijnbaar bij toeval, Kootwijk. Een "kathedraal" (architectonisch monument) dennenbossen, zanderig :P , historisch beladen plek (Hallo Indië, hier Radio Kootwijk) van heimwee, weemoed, verlangen naar ? Het ongewisse, onbekende, het onbereikbare. Ach en ook Herenleed en verdriet; de alweer lang geleden overleden Johny van Doorn was hier eens nog springlevend en dus nog onder ons. ;-(+

http://www.youtube.com/watch?v=P1euToQai3o" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor ons zuiderlingen (Belgen, Brabanders, Limburgers, Zeeuwen) goed bereisbaar. Want :P bij het vertrek kunnen we nog even voordelig tanken in België en daarna de lange en verre reis (lang en ver :roll: ) aanvaarden en na een bizarre ervaring - kennismaking met mede-forummers die we nog niet van gezicht kenden :o en de vele Saabs in verrassende kleurcombinaties :-P+ - weer bij thuiskomst de lege tank tegen een gering bedrag te vullen. Een bijzondere dag, een locatie waar anders nog geen hond uitgelaten zou willen worden) , lang van huis geweest - kan ook prettig zijn toch ! -, 2x voordelig de tank ... moeten vullen ;-|+ .

Kootwijk is daar wel plaats - én gratis wel te verstaan - voor zeg 250-500 Saabs ? Wat zijn de programma mogelijkheden ? Laat ik eens een vlieger oplaten.. :idea: .. Saabforum vliegerfeest + bbq (bosbrandgevaar zal er na die dag voor jaren niet meer zijn) + Duitse zandkuilen graven (Mein Platz, verstehe Sie !)...
...???...geografische middelpunt van Nederland + van de Benelux = toertocht...dus langs Putten, Lunteren (hét middelpunt van Nederland. Dat monument is er niet zomaar geplaatst..met dank aan het toeristenburo dat destijds het toerisme naar Lunteren daarmee stevig op de kaart wist te zetten. In de tijd dat er nog geen Google was. En verder met de toertocht naar Zeewolde en... wat polderwegen waarop de turbo kan loeien...het rechtervoetje...niet te diep. Wij zijn en blijven Saabrijders. Voorkomend en betrouwbaar in het verkeer. Een oud vrouwtje dat wil oversteken ? Op de snelweg ? Remmen we voor. Toch ? :evil:

Zie ook graag een loskoppeling van Saab en vliegtuigen. Vrees voor clichématige herhaling van zetten. Anders is beter. Denk aan Saab en watersport. Saab en paardenkracht (allemaal met de paardentrailer naar Kootwijk komen. Prima plek voor een stevige buitenrit met de edele viervoeter i.p.v. met de fourwheeldrive). Saab en overstekend wild (rendieren, wilde zwijnen van Kootwijk, koeien die heel zeldzaam nog in de wei staan). Saab en 10 jaar Saabforum: de forumleden, de onderwerpen, de humor en ergernis. Maar dan allemaal live, daar ? Een Saabforum kwis organiseren met mooie prijzen ? Als troostprijs een broodje zeemeeuw. Als hoofdprijs een echte Saab. Met wat werk aan. Dus voor de echte forummer een lot uit de loterij. Hoe kan ik dat weer maken ? Hoe kom ik nog aan dat onderdeel ? Via ons forum. Een geweldig uitdagende hoofdprijs. Het Saabforum waardig. :wow:

Hansos
Donateur (2x)
Donateur (2x)

10 jaar Saabforum meeting?

Bericht door Hansos » zo 30 dec, 2012 20:28

Ik vind het een leuk idee en lees even mee.

christaero
Donateur
Donateur

Bericht door christaero » zo 30 dec, 2012 21:16

Gunar, TOP hoe jij het weer eens vattend omschrijft :thumbup: :clap: :clap: :clap: :clap:

gunar
Geregistreerd lid

Bericht door gunar » zo 30 dec, 2012 22:01

Dank je ! :applause:

10 jaar Saabforum. Duizenden leden en nog meer onderwerpen, verhalen, spelletjes, reportages. Wat een materiaal. :wow:

De Veluwe. Daar kunnen we naar een pannenkoekenrestaurant. :twisted: (verhalen dat ik daar over weet :-P+ ).

Wat een materiaal. Daar valt wel wat mee samen te stellen. Laat zeggen meer dan een rit naar een tochtig vliegtuighanger in de sneue Randstad op een winterdag in januari.

Belevenissen en uitwisseling van kennis willen we. En bovenal elkaar in levende lijve treffen. Jij in een Saab ? Had ik niet achter je gezocht. Die forumnaam.
Ontmoeten en bijeen blijven op een locatie die veel biedt lijkt mij prima idee. NIet de hele dag besteden aan een lange toertocht - Saabtreintje rijden - zonder kans en tijd om eens met iedereen (waarom ook niet ?) te babbelen in het echt. Niet digitaal. :o

De Veluwe. Heb er zelf nog gewoond. Zonder buren :applause: :applause: :applause: diep in het bos. En donker in de avond en in de nacht. :green_spider: Vleermuizen, reeën, dennenbomen zonder verlichting ( :xmassnow: ) en koekjes eraan. Met een eigen zwembad. Nog spijt dat ik er weinig gebruik van maakte achteraf. Overdag met de auto stofwolken maken op de zandpaden... De Veluwe - en misschien wel Kootwijk dus - biedt veel aan variatie. Vakantieverblijven, streek is van oudsher gericht op recreatie.

blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door blue city » zo 30 dec, 2012 22:27

:D

Wat mij betreft Kootwijk, zoals Gunar dat kan beschrijven. 's morgens eerst lekker E10 tanken in Bunde en ,net zoals de Brabanders, Limburgers, Zeeuwen en uitreard onze Zuiderburen uit Belgie, een dag later weer. Scheelt toch mooi Euries. Prima idee Gunar.

edit: via Nederland 197 km
via Duitsland 214 km. hmm lekker opentrappen op de A31 :O: :headphones: :fight_twak: en niet teveel naar mrs. luisteren.
And every mile with a smile(y) :green_many: :green_many: :green_many: :green_many:

:O: :O:

9000fan
Geregistreerd lid

Bericht door 9000fan » zo 30 dec, 2012 23:29

Kootwijk...... :lol: :lol:

Helemaal goed :O: :O:

Gesloten