Leerzame middag! Veel plezier morgen...
clinic zetelverwarming zo. 19 jan. e.v.
-
enternu
- Geregistreerd lid
Re: clinic zetelverwarming zo. 19 jan. e.v.
Vanmiddag met een 9-5 stoel mogen aanhaken tijdens de 'try-out' van Koos en Christiaan. 'Total loss' aangekomen en 'verlicht' weer naar huis 
-
enternu
- Geregistreerd lid
De matjes bleken na het doormeten goed te zijn. Toen hebben we de schakelaars nog eens onder handen genomen. Omdat de bestuurderskant wel goed warm wordt hebben we de schakelaars omgewisseld. Bij het wisselen hebben we gelijk de nieuwe lampjes (LED) gecontroleerd. Die had ik eerder al geplaatst maar deden het niet allemaal.
-
Robbert
- Donateur (6x)

Hoe lang zijn jullie eigenlijk bezig geweest met die stoel?enternu schreef:De matjes bleken na het doormeten goed te zijn. Toen hebben we de schakelaars nog eens onder handen genomen. Omdat de bestuurderskant wel goed warm wordt hebben we de schakelaars omgewisseld. Bij het wisselen hebben we gelijk de nieuwe lampjes (LED) gecontroleerd. Die had ik eerder al geplaatst maar deden het niet allemaal.
-
Rhinobirds
- Geregistreerd lid
Even een korte sfeerimpressie van de generale repetitie van Rademaker en Ir. Pouw. Hier de operatietafel klaar voor gebruik met de goedkeurende blik van Rademaker himself.

Vervolgens de stoelen uit de auto geschroefd, nagemeten of inderdaad het matje het probleem is. Hier halverwege de operatie, patient ligt half opengerukt en bloot. De metalen beugel zit niet overal meer aan het leer vast. Mocht je zin hebben dan kun je met naald & draad aan de gang om het er weer aan vast te stikken. Deze keer geen tijd voor gehad.

Diagnose was een draadbreuk in het matje, het zoekwerk viel mee. Hier zat een brandplekje waar uiteindelijk ook de onderbreking zat.

Uiteindelijk bleek de stoel van rademaker niet zo gemakkelijk te zijn, een Aero stoel heeft nog wat elektra aan de onderkant wat in de weg zit. Ook is het vermoeden dat er meer dan 1 draadbreuk in het matje zit. We hebben uiteindelijk mijn stoel gerepareerd en weer in de auto gezet, heeeeerlijk warm op de terugweg
. Kost uiteindelijk nog best wat tijd. Twee uurtjes morgen wordt krap, denk gauw dat je er een paar uur bij mag optellen, beetje afhankelijk of het mee zit. We moeten er wel bij zeggen dat we ook enternu geholpen hebben, nog een test kabeltje gemaakt hebben, wat met lampjes in de schakelaars hebben zitten spelen, etc.
Ohja, als iemand nog krimpkous thuis heeft liggen, neem maar mee. Ik heb nog wel wat maar het is niet veel meer.

Vervolgens de stoelen uit de auto geschroefd, nagemeten of inderdaad het matje het probleem is. Hier halverwege de operatie, patient ligt half opengerukt en bloot. De metalen beugel zit niet overal meer aan het leer vast. Mocht je zin hebben dan kun je met naald & draad aan de gang om het er weer aan vast te stikken. Deze keer geen tijd voor gehad.

Diagnose was een draadbreuk in het matje, het zoekwerk viel mee. Hier zat een brandplekje waar uiteindelijk ook de onderbreking zat.

Uiteindelijk bleek de stoel van rademaker niet zo gemakkelijk te zijn, een Aero stoel heeft nog wat elektra aan de onderkant wat in de weg zit. Ook is het vermoeden dat er meer dan 1 draadbreuk in het matje zit. We hebben uiteindelijk mijn stoel gerepareerd en weer in de auto gezet, heeeeerlijk warm op de terugweg
Ohja, als iemand nog krimpkous thuis heeft liggen, neem maar mee. Ik heb nog wel wat maar het is niet veel meer.
-
enternu
- Geregistreerd lid
Uhm, geen idee eigenlijk. Maar op zich is het demonteren en doormeten niet het meest tijdrovende klusje. Omdat de matjes volgens het doormeten goed waren hebben we van mijn stoel de bekleding etc. niet los gehaald. Over dat deel kunnen Koos en Christiaan je meer vertellen.
-
enternu
- Geregistreerd lid
@rademaker en @Rhinobirds; dank voor de lessen en gastvrijheid. Top!
-
Robbert
- Donateur (6x)

Ik zal even zoeken of ik nog iets heb.Rhinobirds schreef: Ohja, als iemand nog krimpkous thuis heeft liggen, neem maar mee. Ik heb nog wel wat maar het is niet veel meer.
-
enternu
- Geregistreerd lid
En rademaker is, net zo acrobatisch als vanmiddag, zonder stoel naar huis gereden?!?Rhinobirds schreef: Uiteindelijk bleek de stoel van rademaker niet zo gemakkelijk te zijn, een Aero stoel heeft nog wat elektra aan de onderkant wat in de weg zit. Ook is het vermoeden dat er meer dan 1 draadbreuk in het matje zit. We hebben uiteindelijk mijn stoel gerepareerd en weer in de auto gezet,
-
Rhinobirds
- Geregistreerd lid
Zoals je weet is Rademaker niet voor 1 gatSaab te vangen, keus genoeg 
-
Brandslang
- Geregistreerd lid
Onderweg, maar denk dat ik iets later ben dan 11 uur. Tot zo in ieder geval.
-
Robinson1
- Donateur (3x)

Zo, weer terug in het Helmondse (wel via flinke omweg, want man o man: wat is het toch heerlijk rijden met werkende stoelverwarming) enige bekenden weer mogen zien en ten volle geprofiteerd van de kunde en kennis van de organisatoren. Zeer geslaagde dag en een goed resultaat. Bedankt en een pluim voor de organisatie.

-
Robbert
- Donateur (6x)

Was erg leuk en leerzaam. Dan kan ik de bijrijdersstoel wel een keer zelf doen.
Overigens op de terugweg nog niet gemerkt van enige warmte, maar dat komt morgen wel.
Bedankt Koos, Christiaan, Anneke en Piet-Hein.
Overigens op de terugweg nog niet gemerkt van enige warmte, maar dat komt morgen wel.
Bedankt Koos, Christiaan, Anneke en Piet-Hein.
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
zoveel heb ik aan het geheel niet bijgedragen, ik was meer met mijn eigen projectje bezig: het verder demonteren van mijn zwarte 9000 Griffin.
ondanks dat toch een paar fotootjes kunnen schieten:

ondanks dat toch een paar fotootjes kunnen schieten:

-
Joopyboy
- Donateur (4x)

Wat een nuttige en tegelijk leuke dag was dat! Onder de kundige begeleiding van Christiaan veel geleerd over hoe mijn stoelen in elkaar steken. Het brandpunt was gelukkig snel gevonden in mijn stoel en daarna mooi hersteld. Daarnaast veel nieuwe en bekende gezichten leren kennen en gesproken. Dank je wel Koos, Jungleman en Christiaan!