SAABforum-meeting op 11/02/07 - Kleur van je Saab
-
Margreet
- Geregistreerd lid
-
Wouter
- Donateur (2x)

Volgens mij is de anekdote dat de Italiaanse Saab importeur (of zijn kleermaker?) Odoardo heette en hij altijd donkergrijze pakken droeg (in een tijd dat een zalm- of auberginekleurig pak ook lang niet mis wasMargreet schreef:Grappig! Zeker een meneer met grijs haar of een grijs pak?Marknett schreef:Odoardo inderdaad. Hoort nog een anekdote bij, schijnbaar waren ze bij Saab op zoek naar een naam en zat er een italiaanse meneer genaamd Odoardo in de zaal ...Margreet schreef:Odoardo-ofzo-grijs. Oftewel: donkergrijs.
Anyhoe, mijn Saab 90 uit 1986 is zilvergrijs metallic..
-
dasdaas
- Geregistreerd lid
-
verde900
- Donateur

in de UK sprak met over Edwardian Grey, het is dus een naam van een heerMargreet schreef:Grappig! Zeker een meneer met grijs haar of een grijs pak?Marknett schreef:Odoardo inderdaad. Hoort nog een anekdote bij, schijnbaar waren ze bij Saab op zoek naar een naam en zat er een italiaanse meneer genaamd Odoardo in de zaal ...Margreet schreef:Odoardo-ofzo-grijs. Oftewel: donkergrijs.
-
Marknett
- Lid van verdienste
Indeed, indeed, Saabhistory.com vertelt ons:Wouter schreef:Volgens mij is de anekdote dat de Italiaanse Saab importeur (of zijn kleermaker?) Odoardo heette en hij altijd donkergrijze pakken droeg (in een tijd dat een zalm- of auberginekleurig pak ook lang niet mis wasMargreet schreef:Grappig! Zeker een meneer met grijs haar of een grijs pak?Marknett schreef: Odoardo inderdaad. Hoort nog een anekdote bij, schijnbaar waren ze bij Saab op zoek naar een naam en zat er een italiaanse meneer genaamd Odoardo in de zaal ...) ..vandaar..
Anyhoe, mijn Saab 90 uit 1986 is zilvergrijs metallic..
Mogelijkerwijs zat deze meneer destijds in het zaaltje in Zweden waar de naam verzonnen werd ...“Odoardo Grey”, which for some reason is also known as “Edwardian Grey”. Named after Odoardo Pagani, Italian importer of Saabs in Turin, Italy. The rumor is that the word “Edwardian” was a North American translation of Mr. Pagani’s last name and therefore it was used ever since, although the official name is “Odoardo”.
Ok, genoeg nu, m'n nerd-alert en de off topic meters slaan door naar rood
-
Ruud
- Geregistreerd lid