Anti-Roest infomeeting, Alphen ad Rijn 25 september 2010
-
Roest
- Geregistreerd lid
Re: Anti-Roest infomeeting, Alphen ad Rijn 25 september 2010
Er moet toch iemand het hele anti Roest verhaal onderuit halen 
-
M.Mulder
- Geregistreerd lid
Dag Koos.
Wanneer mijn werk (rooster) het toelaat ben ik er zeker bij.
Bijzonder leuk initiatief! Al was het maar om Saab-geintresseerden bij elkaar te krijgen.
Mijn Cabrio Saabje van "88 kan wel wat anti-roest aandacht gebruiken.
Ik ben al voorzichtig begonnen met "behandelen"...
Hoe dan ook,... zonder tegenbericht zal ik 25 september a.s. aanwezig zijn.
Vriendelijke SAAB-groet,
Menno Mulder (Huizen)
Wanneer mijn werk (rooster) het toelaat ben ik er zeker bij.
Bijzonder leuk initiatief! Al was het maar om Saab-geintresseerden bij elkaar te krijgen.
Mijn Cabrio Saabje van "88 kan wel wat anti-roest aandacht gebruiken.
Ik ben al voorzichtig begonnen met "behandelen"...
Hoe dan ook,... zonder tegenbericht zal ik 25 september a.s. aanwezig zijn.
Vriendelijke SAAB-groet,
Menno Mulder (Huizen)
-
egberts
- Donateur (7x)

Lijkt me interessant ....ik ben er graag bij!
-
DiedX
- Geregistreerd lid
En ik haak (helaas) af. Wat prive-afspraken die ik voorrang geef...
-
Kozzer
- Geregistreerd lid
Update: zie openingspost
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Ik moet er nog even over denken of ik mee doe. Op zich vind ik het een leuk idee, maar ik vind het toch altijd wat krom om van een belanghebbende partij (hij verkoopt dinitrol) advies te krijgen.
Ik heb wel het idee dat dinitrol niet zo'n troep is als tectyl (dat wil ik liever niet op mijn auto hebben), maar ik lees in dat foldertje dat de gebruikelijke spullen (die veel restaurateurs gebruiken) toch niet echt je van het zijn en dat Dinitrol (heel toevallig werkt meneer ermee) toch het beste is. Sja, ik weet dat de voorlichting dan gratis is, maar ik ben toch een beetje bang dat het een soort van klanten winning is (ten slotte, waarom zou je anders gratis voorlichting geven op de zaterdag). Het riekt een beetje naar het aanprijzen van de eigen handel, terwijl er misschien beter alternatieven zijn (maar dat zal je natuurlijk nooit uit zijn mond horen). Natuurlijk logisch, maar ik zet dan toch vraagtekens bij de objectiviteit.
Ik hoop dat ik hiermee niemand tegen het zere been schop, want het is verder een zeer goed initiatief gezien veel hobby'isten (en pro's) met roestproblemen kampen bij hun oldtimers. Ik hoop dan ook dat het een succes wordt waar beide partijen iets mee opschieten, ik kom er nog op terug of ik mee doe.
Ik heb wel het idee dat dinitrol niet zo'n troep is als tectyl (dat wil ik liever niet op mijn auto hebben), maar ik lees in dat foldertje dat de gebruikelijke spullen (die veel restaurateurs gebruiken) toch niet echt je van het zijn en dat Dinitrol (heel toevallig werkt meneer ermee) toch het beste is. Sja, ik weet dat de voorlichting dan gratis is, maar ik ben toch een beetje bang dat het een soort van klanten winning is (ten slotte, waarom zou je anders gratis voorlichting geven op de zaterdag). Het riekt een beetje naar het aanprijzen van de eigen handel, terwijl er misschien beter alternatieven zijn (maar dat zal je natuurlijk nooit uit zijn mond horen). Natuurlijk logisch, maar ik zet dan toch vraagtekens bij de objectiviteit.
Ik hoop dat ik hiermee niemand tegen het zere been schop, want het is verder een zeer goed initiatief gezien veel hobby'isten (en pro's) met roestproblemen kampen bij hun oldtimers. Ik hoop dan ook dat het een succes wordt waar beide partijen iets mee opschieten, ik kom er nog op terug of ik mee doe.
-
mr-toet-toet
- Geregistreerd lid
ik had mezelf ook aangemeld, maar ik zie m'n naam niet terug in de lijst...
-
Nostalgist
- Geregistreerd lid
Ik heb afgelopen juni een volledige behandeling laten doen door Sjaak, en ben er tevreden over.
Ooit heb ik een Mercedes W108 laten doen door zijn oude baas en vorige eigenaar van dit bedrijf, Van Egmond. Die stond toen ook al zeer goed bekend in de oldtimerwereld.
Sjaak's werkwijze is grondig. Allereerst spuit hij de auto helemaal schoon, zodanig dat alle oude antiroest lagen eraf zijn.
Dan volgt een uitgebreide fotorapportage, die je op een CDtje meekrijgt. Sjaak kent de zwakke plekken, en bekijkt die goed. Met name die plekken (bijv. de asdoorvoeren bij de 900) komen goed in beeld in die fotorapportage. Mocht herstelwerk nodig zijn, dan stopt alles, en moet dat eerst gedaan worden. Was bij mijn Caab uiteraard niet nodig.
Vervolgens worden veel delen gedemonteerd om de behandeling goed te kunnen uitvoeren. Voor een classic Caab hoeven maar een paar gaatjes (2 meen ik, in de deuren boven de portiersloten) geboord te worden. Na behandeling wordt alles weer zorgvuldig teruggebouwd. Je krijft een bevindings rapport mee. Op de behandeling krijg je 10 jaar garantie (mits je alle nabehandelingen op tijd laat uitvoeren.

Foto's zijn van vóór schoonmaken & terugmonteren door Sjaak zelf. Het is n.l. wel zo dat dat spul echt OVERAL zit, ook waar je het niet wil hebben. Ik was een paar dagen bezig om alles echt goed schoon te krijgen m.b.v. de reinigingsset die erbij geleverd wordt. Voor klussers is dit spul een ramp, maar het is wel het behoud van je auto.
Ik ben graag van de partij, al was het maar om de mede-forummers te zien!
Ooit heb ik een Mercedes W108 laten doen door zijn oude baas en vorige eigenaar van dit bedrijf, Van Egmond. Die stond toen ook al zeer goed bekend in de oldtimerwereld.
Sjaak's werkwijze is grondig. Allereerst spuit hij de auto helemaal schoon, zodanig dat alle oude antiroest lagen eraf zijn.
Dan volgt een uitgebreide fotorapportage, die je op een CDtje meekrijgt. Sjaak kent de zwakke plekken, en bekijkt die goed. Met name die plekken (bijv. de asdoorvoeren bij de 900) komen goed in beeld in die fotorapportage. Mocht herstelwerk nodig zijn, dan stopt alles, en moet dat eerst gedaan worden. Was bij mijn Caab uiteraard niet nodig.
Vervolgens worden veel delen gedemonteerd om de behandeling goed te kunnen uitvoeren. Voor een classic Caab hoeven maar een paar gaatjes (2 meen ik, in de deuren boven de portiersloten) geboord te worden. Na behandeling wordt alles weer zorgvuldig teruggebouwd. Je krijft een bevindings rapport mee. Op de behandeling krijg je 10 jaar garantie (mits je alle nabehandelingen op tijd laat uitvoeren.

Foto's zijn van vóór schoonmaken & terugmonteren door Sjaak zelf. Het is n.l. wel zo dat dat spul echt OVERAL zit, ook waar je het niet wil hebben. Ik was een paar dagen bezig om alles echt goed schoon te krijgen m.b.v. de reinigingsset die erbij geleverd wordt. Voor klussers is dit spul een ramp, maar het is wel het behoud van je auto.
Ik ben graag van de partij, al was het maar om de mede-forummers te zien!
-
Kozzer
- Geregistreerd lid
Ik heb voordat ik bij Sjaak van Aalst langsging al het een en ander uitgezocht.Sapphire schreef:Ik moet er nog even over denken of ik mee doe. Op zich vind ik het een leuk idee, maar ik vind het toch altijd wat krom om van een belanghebbende partij (hij verkoopt dinitrol) advies te krijgen.
oa. http://www.korrosionsschutzshop.de/cms/ ... 09-teil-1/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zou zeggen, neem al je scepsis mee en bombardeer deze expert met vragen. Overigens is de info-ochtend geheel gratis en verplicht je tot niets.
Je kan natuurlijk ook gewoon wegblijven onder het motto dat je niets wil kopen van iemand die zijn eigen waren aanprijst......
En als er betere middelen zijn wil ik dat graag op korte termijn van je horen, ik ga namelijk op korte termijn een boel centjes uitgeven aan en anti-roest behandeling
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Natuurlijk heel mooi, maar het gaat mij juist om langer dan 10 jaar, die 10 jaar lukt ook wel als je het zelf doet (moet je wel zin in hebben, tijd voor hebben en het goed en grondig doen).Nostalgist schreef:Op de behandeling krijg je 10 jaar garantie (mits je alle nabehandelingen op tijd laat uitvoeren.
@Kozzer ja kan ik natuurlijk doen, had ik ook al in gedachte maar ik vind het ook zo lullig om daar te gaan zitten met allerlei kritisch-wantrouwende vragen, dan kom ik al snel over als een zeikerd die de dag wil bederven of hem wil benadelen in de verkoop van z'n handeltje, en zo bedoel ik het uiteraard niet, ik wil gewoon graag objectief advies (en ik ben nou eenmaal lastig te overtuigen als ik er zelf anders over denk)...
-
berhav
- Geregistreerd lid
Had mij zelf al eerder aangemeld. Waar vind ik die lijst om te checken of ik er op sta?
-
mr-toet-toet
- Geregistreerd lid
in de openingspost
-
harmar
- Geregistreerd lid
Ik zou mij ook graag willen aanmelden indien mogelijk voor twee personen.
Hartelijke groet,
Harry Korsten
Hartelijke groet,
Harry Korsten
-
AlexJ
- Donateur

Is in ene door gaan vanaf het feest geen optie?
Ik las iets over dat ze koffie hadden daar!
Ik las iets over dat ze koffie hadden daar!
-
Chyron
- Donateur (12x)

Precies de informatie waar ik naar op zoek was.
Book-me-in
Book-me-in