27-06-2010 Ringtrip

Op dit forum kun je alles lezen over meetings die door Saabforumleden worden georganiseerd.
inactief
Geregistreerd lid

Re: 27-06-2010 Ringtrip

Bericht door inactief » ma 21 jun, 2010 20:04

Leuk Dessel, tot zondag dan!

Inmiddels heb ik vernomen dat blik op de weg op het traject gaat staan met een profieldiepte special, en ik ging de "schandpaal aap" worden. Dus maar even een setje andere bandjes gescoord vandaag. Vrijdag erop, en ik hoef niet meer bang te zijn voor een lekke band als ik een lievenheersbeestje overrijd!

Gr. :mrgreen:

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » ma 21 jun, 2010 21:59

Je had die slicks toch laten liggen om sneller op de ring te kunnen?

Pimmie
Geregistreerd lid

Bericht door Pimmie » di 22 jun, 2010 19:13

Ik (en de familie) zijn dat weekend reeds in de Eifel en vlakbij de Ring, wij gaan dus ook nog wel even kijken.

Rondje op de Ring weet ik nog niet zozeer, heb er al 100den met de motor gedaan maar met de auto is toch wat anders... :?

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » di 22 jun, 2010 20:15

Leuk! Wij zijn "die andere durfals met hun Saab's" naast de ring! :mrgreen:

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » di 22 jun, 2010 21:24

Wordt mooi weer, leuk om een rondje te maken in de omgeving :D En ik ga de ring ook niet op, is mijn auto qua onderstel op dit moment niet geschikt voor (naar mijn eigen mening).

Pimmie
Geregistreerd lid

Bericht door Pimmie » di 22 jun, 2010 21:28

Het mooie van de Ring is is dat het 'gewoon' 21km tolweg is met snelheidsbeperkingen op veel plaatsen (o.a 50km/u bij Breidscheid) je kunt gerust gaan toeren daar zolang je maar onthoud dat je aan de rechterkant blijft rijden met je knipperlicht naar rechts aan. Dan kan je echt zonder problemen een rondje doen en je vergapen aan al het moois dat voorbij komt...

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » di 22 jun, 2010 21:37

Wil ik ook wel een keer doen, maar dan liever op een doordeweekse dag die veel rustiger is, daarbij komt dat ik denk toch wel wat harder te willen rijden als ik op zo'n baan rijd :)
En mijn dempers zijn wel een keer aan vervanging toe...

Pimmie
Geregistreerd lid

Bericht door Pimmie » di 22 jun, 2010 21:45

[]Dat klopt helemaal, je gaat harder rijden zonder dat je het zelf in de gaten hebt, witte knokkels, grimas op het gezicht, droge mond, allemaal symptomen van het 'Ringsyndroom' maar wat je ook doet, probeer niet de Ringtaxi bij te houden... :wink:

a85
Geregistreerd lid

Bericht door a85 » di 22 jun, 2010 23:06

Kunnen we ook een tijd @ de ring afspreken? :)

Liefst hier:
klik

Ik heb zelf twee rondes gedaan achter het stuur, het was voor mij eigenlijk niet mogelijk om het rustig aan te doen. Een passagier die de baan kent is voor mij ook een must. En ook dan haalt de halve baan je in, je bent constant in je spiegels bezig.

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » di 22 jun, 2010 23:18

Doe maar een mooi voorstel qua tijd...

a85
Geregistreerd lid

Bericht door a85 » wo 23 jun, 2010 13:26

12:30-13:00 dan?
Anders kunnen we altijd bellen :)

Dessel
Geregistreerd lid

Bericht door Dessel » wo 23 jun, 2010 13:54

Heb ook al een aantal rondjes op de ring gedaan en het is echt niet moeilijk om een veilig rondje te rijden:
- continu in spiegels kijken, is er iemand sneller achter u -> pinker naar rechts opzetten en VLOT MAAR NIET BRUSK naar rechterkant van de baan gaan.
- er zijn veel blinde bochten, dus als je een top bereikt ga dan niet vol gas rechtdoor maar hou je voet op de rempedaal klaar om snel te kunnen reageren op hetgeen er na de top is.
- NOOIT de curbs raken, als het maar een beetje vochtig is ('s ochtends door dauw) dan zijn die dingen spiegelglad, in de namiddag met helder weer zou je er geen last van hebben maar je eerste rondjes die toch best proberen te vermijden.
- je logisch verstand gebruiken: zie je voor u 3 wagens die vol in de remmen duiken, rem dan zelf... zie je mensen op de baan met hun armen zwaaien, vertraag dan... zie je dat het asfalt verderop een stuk donkerder wordt, dan is dat een rempunt en volgt er kort erna een bocht... enz.

En ja je wordt continu voorbijgestoken, ook door golfjes van 20 jaar oud, maar dat maakt allemaal niet, het belangrijkste is da ge u amuseert en veilig tot aan de "finish" geraakt. Plus dat het toffe foto's oplevert van je Saab in volle actie :twisted:
Afbeelding

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » wo 23 jun, 2010 14:06

Doe ik nog wel een keer op een rustigere dag :)
ba(r)tje schreef:dus koffie met worstenbrood om 9 uur bij jou? :mrgreen:
Voor wie wil: PB maar, dan stuur ik je het adres terug. Weet ik gelijk hoeveel ik moet halen. Ik zorg dus voor worstenbroodjes om 9 uur.

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » wo 23 jun, 2010 14:09

toffe foto's oplevert van je Saab in volle actie
Op de foto kun je natuurlijk zeggen; "kijk hier kwam ik met 150 door de bocht heen!" terwijl je eigenlijk 50 reed. :lol:

AlexJ
Donateur
Donateur

Bericht door AlexJ » wo 23 jun, 2010 14:36

vet gaaf 8)
Ik wil ook actie-foto's! :mrgreen:

Plaats reactie