Vermogensbankmeeting Goes II 13 Oktober pag. 14. details

Op dit forum kun je alles lezen over meetings die door Saabforumleden worden georganiseerd.
Plaats reactie
Margreet
Geregistreerd lid

Bericht door Margreet » ma 15 okt, 2007 13:20

93-SS-ARC schreef:
Margreet schreef:Net als de vorige keer kon er bij ons overigens geen koppel gemeten worden, apparatuur gaf foutmelding en liep uiteindelijk vast, dus die meting maar uit gezet. Nog even met de expert over gehad en het kan aan heel veel dingen liggen, die apparatuur is zo gevoelig, hoefde niet perse een probleem voor de auto te betekenen.
Ik kan er mee leven, schaar 't maar onder het kopje "karakter". Misschien lost het zich nog wel een keer op, als het "to do" lijstje korter wordt.

Dit is ook bij mij het geval vorigekeer en nu weer, ik dacht dat het met nwe kabels, onstverdeler en schoon gemaakte massa punten wel over zou zijn... niet dus :x Ook bij mij gaf de expert aan dat het van alles kan zijn :?
Als ik kijk naar onze wagens valt mij op dat de 3weg klep soms willekeurig te vroeg kleppert, dit is volgens mij rechtstreeks een gevolg van de zelfde storing.
Kortom we pakken de multimeter er weer bij en meten maar, mocht ik wat vinden, geef ik het door.
Iemand enig idee over hoe deze storing op het toerental meten is zonder daarvoor weer naar goes te moeten :roll:
Dat eerste rijtje staat bij ons nog op de To Do list, maar als oplossing voor dit "probleem" kan die moeite dus blijkbaar bespaard worden..... Moet evengoed wel een keer gebeuren hoor en misschien zit het daar toch wel in, het kon immers zoveel zijn :roll:
Ik ben heel benieuwd of je iets kunt vinden! Ergens zit het me toch dwars... Het hoort niet... Net als de Klepperman van eleven.
Enige mogelijkheid om een ritje Goes te besparen die ik kan bedenken is vergelijken met een auto waarbij het wel werkt (en die niet kleppert), zoek de verschillen... En dan maar hopen dat je iets vindt en dat dat 't goede is. Goes is toch wel een eind weg...

Jeetje Sander wat een idioot! Je zou zelf nog schade rijden door op zo'n gek te klappen...

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » ma 15 okt, 2007 13:59

Kom maar een keertje bij mij meten, die doet het prima op de bank.

@marc, zie antwoord Sander 8)
Een 9-5 Aero gaf op de bank 224 pk omgerekend aan de krukas, dus dat klopt wel.

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » ma 15 okt, 2007 14:00

Dus je gaat er vanuit dat een 9-5 evenveel aandrijfverlies heeft als een 900 classic? :)

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » ma 15 okt, 2007 15:03

brinky schreef:Dus je gaat er vanuit dat een 9-5 evenveel aandrijfverlies heeft als een 900 classic? :)
Nee, minder.
Uiteraard doorgerekend in de berekening.
i.p.v. 0.85 delen door 0.87 (17% t.o.v. 15%)

Margreet
Geregistreerd lid

Bericht door Margreet » ma 15 okt, 2007 15:06

0.83 dan toch? of snap ik er nu niks meer van?

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » ma 15 okt, 2007 15:08

Margreet schreef:0.83 dan toch? of snap ik er nu niks meer van?
Dat laatste inderdaad.

0.83 is namelijk 20% aandrijfverlies.
Dat is weer van toepassing op een automaat (S80 du DJ)

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 15 okt, 2007 15:08

13% (0.87 dus)

verliest minder vermogen onderweg naar de wielen. (efficientere overbrengingen, tenminste, dat mogen we hopen)

Margreet
Geregistreerd lid

Bericht door Margreet » ma 15 okt, 2007 15:10

Ik moet me hier ook niet mee willen bemoeien, maar gewoon aannemen wat mij verteld wordt :lol:

(kwartje is al gevallen overigens)

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » ma 15 okt, 2007 15:11

jelger schreef:13% (0.87 dus)

verliest minder vermogen onderweg naar de wielen. (efficientere overbrengingen, tenminste, dat mogen we hopen)
Nee, 13% = 0,88(5)

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 15 okt, 2007 15:12

je heb gelijk.

staggie
Geregistreerd lid

Bericht door staggie » ma 15 okt, 2007 15:21

Hoi,

het was geinig om eens wat mensen en auto's van het SAABforum live te zien. Zo'n vermogensmeting had ik nog nooit meegemaakt en ik had gedacht dat de auto's echt afgebeuld zouden worden, maar dat viel me 100% mee. Ik moet eerlijk zeggen dat ik toch wel nieuwsgierig begon te worden wat onze 9-3 FPT, hoewel ie standaard is, zou presteren. Mijn vriendin vond het echter minder interessant ondanks dat ze toch wel autogek is en om 12u zijn we richting de Mac gegaan om daarna nog wat anders te doen in de omgeving van Goes. Het geluid vd classics vind ik toch wel mooier dan vd nieuwere modellen en doet me denken aan de 99GL die ik vroeger had. O ja, als ik een groene NG 900 in Z-Vlaanderen zie rijden dan zal ik die niet proberen bijhouden met mijn schamele 205pk(krukas fabrieksopgave). Ik vond trouwens die grijze classic ook een hele mooie, weet even niet meer van wie die was.

Groeten Dominic(vriendin Sonja)

Sander
Forum Admin

Bericht door Sander » ma 15 okt, 2007 15:37

staggie schreef:Ik vond trouwens die grijze classic ook een hele mooie, weet even niet meer van wie die was.
Dat was Taaffert (die je ook misschien niet wil proberen bij te houden ;) )

Sander

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » ma 15 okt, 2007 15:55

Sander schreef:
staggie schreef:Ik vond trouwens die grijze classic ook een hele mooie, weet even niet meer van wie die was.
Dat was Taaffert (die je ook misschien niet wil proberen bij te houden ;) )

Sander
Indien die met het mooie geluid, c'est moi.
Indien die mooie, dan is het Margreet!

katja
Geregistreerd lid

Bericht door katja » ma 15 okt, 2007 16:26

SpeekTuning schreef:
katja schreef: Helaas vond de kleine man het niet zo interessant en ben ik vroeger naar huis vertrokken dan eigenlijk de bedoeling :?

Kwestie van opvoeding Katja?
:lol: er waren geen scania's bij... :wink:

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » ma 15 okt, 2007 16:31

De basis ligt er dus al. :wink:

Plaats reactie