Goed te horen van die 18 graden. Ik had al zo'n vermoeden. De mijne staat trouwens op 16 graden.taaffert schreef:Niet echt, olie ververst, was inmiddels wat verder dan de door mijzelf voorgeschreven 7500 km, maar de olie was nog erg netjes en amper wat uit, stond een klein stukje onder het max. streepje.RobbertS schreef:Succes en we horen nog wel of je gekke dngen bent tegengekomen.
Gewoon nog wat checks gedaan en een beetje piepende waterpomp met hechtsmeermiddel weer piepvrij gemaakt. Voor op de langere termijn gaat ie er wel uit en komt er een nieuwe in, meteen met nieuwe radiator en indien nodig een paar nieuwe slangetjes. Nu gewoon, zoals de laatste tijd, in de gaten houden.
En speciaal voor Michiel: 18 graden. Kzag meer van de 15 dan de 20, maar het streepje was ook weer niet in het midden, dus ik zeg zo rond de 18.
Kan ook wel kloppen, ik heb `m de vorige keer op 19 graden afgesteld, dat was al bijna goed en Ruud Freriks heeft `m toen op gevoel nog wat bijgedraaid, dat is dus 18 geworden en paar pk meer.
Vermogensbankmeeting Goes II 13 Oktober pag. 14. details
-
Robbert
- Donateur (6x)

-
Robbert
- Donateur (6x)

Ik zal de mijne meenemen.taaffert schreef:haha, ja, dat denk ik ook inderdaad. Maar zat er dichtbij genoegmichiel schreef:Je afstelling was gewoon net niet juist.![]()
Ik heb net voorgesteld in het APC-meeting topic om een lampje mee te nemen en daar dan ook nog wat mee te doen.
Kan ik ze uiteraard ook noteren.
-
Robbert
- Donateur (6x)

-
joachiem
- Geregistreerd lid
de turbo s had ik altijd gewoon op 16graden staan want dat vond ik bijRobbertS schreef:Maar dat is allemaal bij een T8. Een T16 is toch anders zie de 18 graden van Eelco.dasdaas schreef:ik zit op 25 graden voor bdp, bevalt prima!
normaal rijden toch mooier lopen,onder turbodruk heb je wel iets winst met een voorontsteking van 18graden bij een 16v...8v kan idd op 25graden meende ik.
Ik denk dat taaffert zijn winst in de pk,s ook te danken heeft aan nieuwe injectoren...monteer maar eens een wide band sonde met een afr meter,oude injectoren raken toch vies en de opbrengst word minder en kan ook per injector veel verschilen dus minder benzine en daardoor sneller pingel...apc gaat trug regelen naar minder druk....vervolgens gaat de druk weer omhoog tot er weer een pingel is etc etc en dus een heel onstabiele lijn.
-
Robbert
- Donateur (6x)

Ik zal mijn injectoren ook eens laten reinigenjoachiem schreef:de turbo s had ik altijd gewoon op 16graden staan want dat vond ik bijRobbertS schreef:Maar dat is allemaal bij een T8. Een T16 is toch anders zie de 18 graden van Eelco.dasdaas schreef:ik zit op 25 graden voor bdp, bevalt prima!
normaal rijden toch mooier lopen,onder turbodruk heb je wel iets winst met een voorontsteking van 18graden bij een 16v...8v kan idd op 25graden meende ik.
Ik denk dat taaffert zijn winst in de pk,s ook te danken heeft aan nieuwe injectoren...monteer maar eens een wide band sonde met een afr meter,oude injectoren raken toch vies en de opbrengst word minder en kan ook per injector veel verschilen dus minder benzine en daardoor sneller pingel...apc gaat trug regelen naar minder druk....vervolgens gaat de druk weer omhoog tot er weer een pingel is etc etc en dus een heel onstabiele lijn.
-
joachiem
- Geregistreerd lid
dat is een heele goede investeeringRobbertS schreef:Ik zal mijn injectoren ook eens laten reinigenjoachiem schreef:de turbo s had ik altijd gewoon op 16graden staan want dat vond ik bijRobbertS schreef:Maar dat is allemaal bij een T8. Een T16 is toch anders zie de 18 graden van Eelco.
-
Robbert
- Donateur (6x)

Ja en zo duur is het niet. Ik heb begrepen twee tientjes per injector.joachiem schreef:dat is een heele goede investeeringRobbertS schreef:Ik zal mijn injectoren ook eens laten reinigenjoachiem schreef: de turbo s had ik altijd gewoon op 16graden staan want dat vond ik bij
Ik denk dat taaffert zijn winst in de pk,s ook te danken heeft aan nieuwe injectoren...monteer maar eens een wide band sonde met een afr meter,oude injectoren raken toch vies en de opbrengst word minder en kan ook per injector veel verschilen dus minder benzine en daardoor sneller pingel...apc gaat trug regelen naar minder druk....vervolgens gaat de druk weer omhoog tot er weer een pingel is etc etc en dus een heel onstabiele lijn.[IMG=http://img246.imageshack.us/img246/5945 ... cr6.th.jpg]
-
joachiem
- Geregistreerd lid
ja kost niet heel veel.RobbertS schreef:Ja zo duur is het niet. Ik heb begrepen twee tientjes per injector.joachiem schreef:dat is een heele goede investeeringRobbertS schreef:Ik zal mijn injectoren ook eens laten reinigen[IMG=http://img246.imageshack.us/img246/5945 ... cr6.th.jpg]
een injector van 10jaar oud die normaal 300cc zou moeten doen bij een bepaalde druk kan zomaar een opbrengst van 260cc hebben,je kan er ook een meet testrapport bij krijgen van voor en na het schoonmaken dan kun je het verschil heel mooi zien....normaal is dit niet een probleem maar bij een turbo motor is de benzine toch wel heel belangrijk....voor de fine tunners