Interesse in demontage/klus/poetsdag in Rijen (NB) ?

Op dit forum kun je alles lezen over meetings die door Saabforumleden worden georganiseerd.
pick up
Geregistreerd lid

Bericht door pick up » wo 04 jun, 2008 14:25

Jij kunt toch oranje auto's omtoveren in rood?
Waarom zou je dat willen Brinky? Oranje is momenteel toch hartstikke hot! Wellicht kun je daar de autoprijzen nog weer een beetje mee opstuwen.

Rhinobirds
Geregistreerd lid

Bericht door Rhinobirds » wo 04 jun, 2008 15:34

PB aan Sander, aZuL2001, Wouter, davidjoost en nics om het een en ander kort te sluiten over datum en vervoer. Denk dat we snel een poll kunnen houden :)
wouterve schreef:Voor de organisatie: ik denk dat een nieuw topic maken nu beter is. Interesse is er, maak een nieuw topic met een poll voor de datum: de 14e of de 21ste en laat mensen zich daar even overzichtelijk aanmelden -- want hier is door de bomen het bos niet meer te zien :P. Kan er ook meteen even aangegeven worden wat er op welke dag wel of niet te slopen zou zijn, want da's voor een sloopdag ook wel relevant :).

Sander
Forum Admin

Bericht door Sander » wo 04 jun, 2008 15:38

Thom is ook bezig met een demontagedag.
We moeten even goed kijken dat e.e.a. niet op dezelfde dag gaat komen, omdat dan de opkomst misschien niet groot genoeg is.
Kans is ook nog dat ik met de Forty naar Thom ga.

Alles hangt nog af van het vervoer dat ik kan regelen. Een aanhanger is al geregeld. Nu nog een trekauto en iemand met rijbewijs E.

Groet,
Sander

Rhinobirds
Geregistreerd lid

Bericht door Rhinobirds » wo 04 jun, 2008 15:52

ok, dan PB ik hem ook even. Ik denk dat 2 auto's op een dag wel max is, 4 is wel beetje veel van het goede. Als jullie 22 juni al plannen hebben lijkt mij dat prima.

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » wo 04 jun, 2008 15:54

Sander schreef:Thom is ook bezig met een demontagedag.
We moeten even goed kijken dat e.e.a. niet op dezelfde dag gaat komen, omdat dan de opkomst misschien niet groot genoeg is.

Alles hangt nog af van het vervoer dat ik kan regelen. Een aanhanger is al geregeld. Nu nog een trekauto en iemand met rijbewijs E.

Groet,
Sander
Naar Voorst kun je toch ook wel ff slepen?

Sander
Forum Admin

Bericht door Sander » wo 04 jun, 2008 16:18

brinky schreef:

Groet,
Sander
Hahaha, ja zou kunnen alleen weet ik niet of het sleepoog het gaat houden. Bij de laatste sleepactie van de ANWB brak het ene sleep al af...

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » wo 04 jun, 2008 16:20

Sander schreef:
brinky schreef:

Groet,
Sander
Hahaha, ja zou kunnen alleen weet ik niet of het sleepoog het gaat houden. Bij de laatste sleepactie van de ANWB brak het ene sleep al af...
Onder de auto vastmaken aan een dwarsbalkje...

Thom
Donateur
Donateur

Bericht door Thom » wo 04 jun, 2008 17:38

ik heb mijn cabrio met kapotte motor vanuit Duitsland naar Voorst gesleept - wist niet dat er een risico was dat dit zou kunnen afbreken?

Coenwagner
Geregistreerd lid

Bericht door Coenwagner » wo 04 jun, 2008 19:34

brinky schreef:
Coenwagner schreef:
brinky schreef:Als het de 14e is kom ik wel slopen... Is de poetskoning ook aanwezig? Dan heb ik wellicht nog een riesenjob voor em. :lol:
ooh vertel :D

Misschien kom ik ff langs, ik moet zowieso om 17.00 in de omgeving Boxmeer zijn.
Jij kunt toch oranje auto's omtoveren in rood? :lol:
Als ze ooit rood geweest zijn wel jah :wink: , maar dat is niet bepaald een haast klusje :!:

Jaap900i
Donateur
Donateur

Bericht door Jaap900i » wo 04 jun, 2008 20:37

Sander schreef:
Rhinobirds schreef:Samen met de Forty zijn er nu twee potentieele kandidaten denk ik zo? Ik heb helaas de 14de al iets en kan alleen de 15de. Wat is de algemene opinie voor de datum?
Dat weekend heb ik (van de Forty ;) ) net een familieweekend..
Sander
Is dit nog een alternatief, Sander? Jij naar het familiewekend, ik pik de Forty op en rijd 'm naar Rijen? Uh, na 2 km slaat 'ie af, dan start 'ie 2 uur niet, dan weer 2 km rijden, uuh, hoe lang doe ik er dan over? effe rekenen...... ....... ....... shit, ik moet weg! :?

aZuL2001
Geregistreerd lid

Bericht door aZuL2001 » do 05 jun, 2008 0:24

Even een berichtje van mijn kant.
(heb het een beetje druk gehad met werk afgelopen dagen, voordeel van eigen baas zijn, not ! )

Dit topic is begonnen als interesse peiling.
Ja er is interesse. Da's mooi.

We kunnen het gesuggereerde weekend door laten gaan, maar zitten dan met een niet onbelangrijk detail.

Er zijn, als ik het goed begrepen heb, nog weinig echt concrete aanmeldingen.

En ik realiseer me dat het niet echt helpt dat ik zelf niets te slopen heb, of over voldoende skills beschik om recyclebaar te slopen.

Wel veel spontane en enthousiaste reacties, maar ik ben bang dat het er net te weinig zijn om daarvoor gebruik te maken van het aanbod van het autoschadebedrijf. Dat aanbod kunnen we beter gebruiken als we echt zeg drie a vier auto's met voldoende hulptroepen hebben op dezelfde dag (al dan niet met uitloop naar de zondag).
Tenminste, dat is mijn bescheiden mening.

Nu heb ik intussen ook een plan B.

We kunnen ook uitwijken naar Oosteind (ligt net boven Breda, aan de oostkant van Oosterhout.)
Daar zijn geen bruggen aanwezig, wel een omheind verhard terrein, en een leegstaande melkfabriek (2000 m2 vloeroppervlak), waar we naar binnen kunnen als het regent. (en een McD in de buurt)

Voordeel van plan A is de beschikking over meerdere bruggen.

Voordeel van plan B is dat we dan zonder problemen er meer tijd voor uit kunnen trekken, en dus wat meer een walk-in gebeuren van kunnen maken.

Kortom, het is tijd voor het maken van keuze's.

Wie komen er zeker, wie misschien. Wanneer, en met wat (te demonteren auto / auto om wat aan te klussen / gezelligheid).

Of stellen we het uit tot een later moment en tillen we het over de zomervakantie heen.
Het autoschadebedrijf is er over drie maanden ook nog.

Zeg het maar.

Beslissing valt uiterlijk zaterdagochtend a.s.

Menno
Geregistreerd lid

Bericht door Menno » do 05 jun, 2008 7:40

Voor demontage is een brug overbodig, voor verreweg de meeste klussen ook, dus wat dat betreft is het voordeel van plan A verwaarloosbaar.

Rhinobirds
Geregistreerd lid

Bericht door Rhinobirds » do 05 jun, 2008 9:42

na een kleine inventarisatie van mogelijke kandidaat slopers het volgende:

davidjoost: moet uit Groningen komen maar ik hoor weinig van hem, vervoer is ook een probleem denk ik?
Sander: gaat samen met Thom een demontage houden, zie hier
Wouter: gaat dit weekend zelf zijn auto demonteren
me: ik kan beschikken over een donor waneer het uitkomt voor een te organiseren demontagedag (zoals hier voorgesteld) maar ik kan alleen de 15de

ik denk dat een demontage de 14de niet haalbaar is in Rijen, ook omdat de week erna al eentje plaastvind. Het lijkt me wel een mooie locatie voor een volgende keer. Een poets/klus-activiteit kan altijd plaatsvinden, is denk ik ook wat makkelijker te regelen ivm het ontbreken van de benodigde logistiek voor het brengen/afvoeren van slopers?

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » do 05 jun, 2008 10:34

Sorry dat ik nog niets heb laten horen... Enige probleem met vervoer is dat ik niemand met rijbewijs E heb om te rijden. Een kar moet wel makkelijk te regelen zijn. Een auto ervoor ook wel (S80 of 9-5). Verder heb ik eind juni/begin juli tentamens... :? De sloper staat overigens in Wolvega! :wink:

Coby01
Geregistreerd lid

Bericht door Coby01 » zo 08 jun, 2008 22:20

Wanneer het op een zondag is wil ik ook graag komen, ik heb nog goed als geen verstand van auto's maar ik wil het graag leren. Ik ben ook pas sinds vandaag lid van het forum en vanaf morgen eigenaar van een Saab 900I coupé uit 96, dus ik vind het ook aan mijn auto te klussen en de andere forum leden te ontmoeten, dus, op een zondag, ben ik er graag bij!

Plaats reactie