AFGELAST! -- SAAB VERMOGENSBANKMEETING @ KCPerformance 24 oktober

Op dit forum kun je alles lezen over meetings die door Saabforumleden worden georganiseerd.
Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

AFGELAST! -- SAAB VERMOGENSBANKMEETING @ KCPerformance 24 oktober

Bericht door Sapphire » ma 17 feb, 2020 19:32

(foto is klikbaar voor Facebook event)
Afbeelding
Foto © Sander Wijsman

Beste Saabliefhebbers, autogekken en andere geïnteresseerden!

Het duurt nog even, maar 24 oktober gaan we voor de zevende keer rollen! Nieuwe kansen, nieuwe Saabs? Nog meer tuning en gezelligheid, maar wel op een iets andere manier dan voorheen.

Het was even een vreemde tijd, met inachtneming van de Coronaregels mogen evenementen weer doorgang vinden. In dit geval betekent het dat iedereen 1,5 meter afstand tot elkaar moet bewaren. En als het toch te druk wordt gaan we mensen vragen te wachten op het ruime voorterrein van KCPerformance.

Dus.... Op zaterdag 24 oktober wordt door mij, voor jullie - in samenwerking met Saab Club Nederland - alweer de zevende vermogensbankdag bij KCPerformance georganiseerd. KCPerformance ontvangt ons net als tijdens de vorige editie op hun schitterende locatie in Helvoirt.

Editie 1 (klik), 2 (klik), 3 (klik), 4 (klik), 5 (klik) en 6 klik waren zeer succesvol en gezellig dankzij jullie interesse, enthousiasme en aanwezigheid. Nogmaals dank daarvoor!

Zoals bezoekers van de vorige edities reeds hebben ervaren is dit een superleuke en drukbezochte meeting voor iedereen die van auto’s houdt. Een ideale gelegenheid om in een ontspannende sfeer bij te praten, elkaars auto’s te bekijken en natuurlijk het nodige geweld te aanschouwen. Deze editie dus op 1,5 m afstand van elkaar :!:

Voor niet-ingewijden: met een vermogenstestbank - in de volksmond rollenbank - kan onder meer het motorvermogen en -koppel (en nog veel meer parameters) gemeten worden, zodat de prestaties van de Saabs objectief vastgesteld en onderling vergeleken kunnen worden. Ook is het een waardevol instrument om diagnose te stellen. Dat kan zowel zijn om te kijken of de auto (nog) volgens opgave presteert, of om bijvoorbeeld het resultaat van bepaalde aanpassingen te testen. Kortom: objectief, leerzaam en nuttig!

Een individuele run op afspraak kost normaal €125. Voor deze dag is de prijs teruggebracht tot €42,50 per testsessie (van ongeveer een kwartier) per auto. Je krijgt een uitdraai met vermogens- en koppelkrommen mee naar huis en vaak ook wat technisch advies.

Er zijn 26 plaatsen beschikbaar op de state-of-the-art Dynostar 4WD testbank, die dus ook vierwielaangedreven Saabs kan meten. Bij minder dan 12 aanmeldingen voor de vermogensbank gaat het evenement niet door (of verzetten we het naar een ander moment), maar dat laten we natuurlijk niet gebeuren, toch?! :D Het wordt opnieuw een prachtige, bijzondere dag 8)
Vorige edities waren de plaatsen snel vergeven, dus wil jij zeker zijn van een plekje, wacht dan niet te lang met inschrijven. Het is mogelijk een tijdsvoorkeur op te geven, hier wordt zoveel mogelijk rekening mee gehouden bij het maken van de dagplanning.

De meeste plekken zijn momenteel al ingevuld, dit komt omdat alle deelnemers van 11 april automatisch voorrang krijgen bij de inschrijving. Maar er zijn nog open plaatsen, dus schroom niet om je in te schrijven! Alle deelnemers die zich reeds hadden aangemeld zijn per mail op de hoogte gesteld van de gang van zaken rond dit evenement.

Het is natuurlijk prettig als we iedereen een tijd kunnen geven die hij of zij wenst, daarom wordt voor deze editie een 'beschikbaarheidswindow' van minimaal 2 uur gevraagd zodat er enigszins geschoven kan worden. Ik ga hier strenger op zijn dan bij vorige edities, om iedereen ter wille te kunnen zijn en niet last minute alles moet omgooien.
Ook vragen wij iedereen om minimaal 30 minuten voorafgaand aan de run aanwezig te zijn, dit om wat rust in de uitvoering te brengen ten opzichte van vorige edities, en omdat alles logistiek wellicht wat moeilijker kan verlopen door de 1,5 meter regel. Natuurlijk is iedereen (zoals altijd) welkom om de hele dag te blijven hangen, vinden we zelfs gezellig! En we gaan er alles aan doen om het voor iedereen weer een leuke dag te maken.

Hoe meer zielen hoe meer vreugd (en hoe meer pk's :wow:), dus ook als je geen meting wilt laten uitvoeren ben je van harte welkom (aanmelden niet nodig, maar gezien de situatie handig als indicatie), gewoon binnenrollen op een tijd die jou uitkomt! Er is plaats genoeg en deelname is afgezien van de testrun helemaal gratis! Let er wel op dat je 1,5 m afstand houdt tot anderen.

24 oktober vanaf 8.30 uur is iedereen welkom en om 9.00 uur starten we met rollen. Ik wijs er op dat de planning wat kan uitlopen of (meestal) inlopen qua tijd, hiervoor graag jullie begrip.

Jouw auto aanmelden voor de testbank kan tot en met 10 oktober (of zodra we vol zitten) door een e-mail te sturen naar lennardschaap@hotmail.com (of een pb via het forum) onder vermelding van voor- en achternaam, mobiel telefoonnummer, e-mailadres, kenteken Saab, geschat aantal pk/nm en eventuele bijzonderheden. Hierbij tevens graag je tijdsvoorkeur doorgeven (minimaal 2 uur aaneengesloten).

Aanvullend hierop gaan we er vanuit dat iedereen die 24 oktober aanwezig is gezond is en geen klachten heeft. Is dit wel het geval, blijf dan s.v.p. thuis in het belang van jezelf én anderen.

Na aanmelding volgen betalingsgegevens per mail. Uiterste betaaldatum is 14 oktober (bij uitblijvende betaling gaat de plek naar de eerstvolgende op de wachtlijst).

In de week voorafgaand aan de meeting ontvangen deelnemers per e-mail het dagprogramma en nadere instructies. Ik streef er naar uiterlijk 15 oktober deze bekend te maken, of eerder als alle plekken gevuld (en betaald) zijn.

Mochten er vragen zijn dan beantwoord ik die natuurlijk graag! Het wordt wellicht vervelend, maar ik wijs er nogmaals op dat iedereen 1,5 meter afstand moet bewaren tot elkaar (ook bij de koffietafel) en bij gezondheidsklachten blijf s.v.p. thuis.

Zegt het voirt en graag tot 24 oktober bij KCPerformance! Komt allen!

Met vriendelijke groet,

Lennard Schaap

Adresgegevens:

KCPerformance
De Dijk 6
5268 KA Helvoirt
www.kcperformance.eu

Share the passion!

Facebook event voor deze dag >>>

Nog even in het kort:

24 OKTOBER 2020 vermogensbankdag @ KCPerformance
ANDERHALVE METER AFSTAND TOT ELKAAR HOUDEN
BIJ ZIEKTE / KLACHTEN BLIJF S.V.P. THUIS

Aanmelden bij mij via e-mail/pb/facebook
Kosten €42,50 per deelnemer/testsessie
Max 26 deelnemers + onbeperkt aantal toeschouwers
Vanaf 8.30 uur in Helvoirt (De Dijk 6)
Voor koffie/thee/fris en lunch wordt gezorgd!

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Foto © Sander Wijsman

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: SAAB VERMOGENSBANKMEET7NG @ KCPerformance -- 11 april -- AANMELDEN

Bericht door Krizzie » ma 17 feb, 2020 19:44

Ik wil wel weer eens een ritje op de bank doen, is alweer even geleden. :)

DV 9-3
Donateur
Donateur

Bericht door DV 9-3 » ma 17 feb, 2020 19:50

Afbeelding

Hai Lennard, wat leuk dat je dit weer organiseert!
Aangezien de rode Aero bij de vorige Dyno-dag tijdens de eerste run moest afhaken vanwege een gescheurde koelslang, wil ik die nog wel een keer een kans geven. Is inmiddels ook wel weer het een en ander aan verbeterd, dus ook daarom wel weer benieuwd. Misschien dat de Viggen dan weer meekomt voor de gezelligheid. Liefst na 12:00.

Pablo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Pablo » zo 23 feb, 2020 21:16

Ik wil ook wel eens meedoen met de 9000 Aero!

Wel wat later op de dag ivm reistijd.

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » ma 24 feb, 2020 0:20

Noteer mij ook maar voor een run!

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » ma 24 feb, 2020 19:07

Zeer interessant met het paasweekend, dat is vanuit Zwitserland nog leuk te doen. Even thuis overleggen en hopen dat er dan Europa-breed nog geen reisrestricties zijn opgelegd. ;) :O:

J.vandermeulen
Donateur
Donateur

Bericht door J.vandermeulen » ma 24 feb, 2020 22:02

@Henk-Jan, je komt met de 9-3X?

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » ma 24 feb, 2020 22:45

Ja, opgegeven. Kom je ernaast staan? Mooi vergelijkingsmateriaal.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » ma 24 feb, 2020 22:48

Frank HF schreef:
di 18 feb, 2020 12:04
Zijn er nog kosten voor toeschouwers?
Neen:
Sapphire schreef:
ma 17 feb, 2020 19:32
Hoe meer zielen hoe meer vreugd (en hoe meer pk's :wow:), dus ook als je geen meting wilt laten uitvoeren ben je van harte welkom (aanmelden niet nodig, maar handig als indicatie), gewoon binnenrollen op een tijd die jou uitkomt! Er is plaats genoeg en deelname is afgezien van de testrun helemaal gratis!

Beste mensen, bedankt voor jullie aanmeldingen so far. Ik ben net weer enigszins van de griep hersteld, dus ik ga jullie aanmeldingen zo snel mogelijk verwerken! Jullie horen van mij. Er is in elk geval tot dusver nog plaats voor iedereen :D 8) :O:

J.vandermeulen
Donateur
Donateur

Bericht door J.vandermeulen » ma 24 feb, 2020 22:51

Denk ut wel. Duo penotti met 9-3X-en.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » ma 24 feb, 2020 23:08

Lijkt me gezellig. Eens kijken welke beter afgesteld is door de meester. ;) :-P+

@ Lennard; Beterschap met het herstellen en alvast bedankt voor de organisatie.

DionHPT
Geregistreerd lid

Bericht door DionHPT » di 25 feb, 2020 22:46

@ HJ & J. van der Meulen :)

Sowieso is die van Jaap sneller, die staat wel hoger/woester afgesteld.
Denk dat Jaap 255 pk & 380 nm zou mogen doen en die van HJ 250 pk & 360 nm (E85 240 pk & 370 nm).

@Lennard,

noteer mij ook maar voor 2 plekjes. Kan voor mij met de BMW-Saab, Cabrio, 9-5NG of XWD zijn. Moet even kijken of er aan een van die wagens wat veranderd is.
En een run voor Mark van Kampen (B207 LPG -> 250 pk & 380 nm)

J.vandermeulen
Donateur
Donateur

Bericht door J.vandermeulen » di 25 feb, 2020 23:41

Auto van Jaap is woest (of andersom)?

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » do 27 feb, 2020 3:34

Zo, nog voor het einde der tijden bereikt is of deze aarde ten onder is gegaan door klimaatrampen veroorzaakt door de uitstoot van onze overbemeten bladblazers heb ik iedereen voorzien van reactie per mail!

Mocht ik onverhoopt iemand vergeten zijn natuurlijk mijn nederige excuses. Ik hoor het graag dan kan ik het corrigeren!

Welkom allemaal! Ik heb nu ongeveer 17 deelnemers genoteerd al. Dus 9 plekjes te verdelen.

@Dion: prima. Speel jij alles door naar Mark (zo niet app even zijn gegevens)?

@Frank HF en @J.vandermeulen: laat s.v.p. even weten of jullie al dan niet willen rollen. Dan kan ik een plekje voor jullie reserveren/vrij houden.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » ma 02 mar, 2020 3:18

Update: 19 aanmeldingen, 7 vrije plaatsen. We kunnen nog meer aanmeldingen gebruiken en ook toeschouwers :D

Plaats reactie