Daarnet las ik deze vraag i.v.m. het kiezen van een bepaald type camera:
Het maken van een foto of een kiekje hangt altijd af van het moment dat je de knop van de camera indrukt. Wat zie je? Hoe verdeel je een de onderwepen in het beeld? Neem je een laag of hoog standpunt? Focus je dichtbij of ver weg? Welke instellingen heb je gekozen op de camera?brinky schreef:de vraag is... wil je kiekjes schieten of wil je fotograferen?
Het zijn vaak maar gewoon weetjes die je op een gegeven moment zonder veel over na te denken meeneemt als je een foto maakt.
Juist deze weetjes bij het maken van een foto kunnen bepalen of een plaatje een foto wordt of juist een kiekje.
Nu zullen velen dat niet heel interessant vinden (die klikken lekker in het rond en vinden dat prima), maar waarschijnlijk zijn er anderen (zoals ik) die vaak foto's op het forum te zien krijgen die erg mooi zijn. Die foto's "kloppen" dan gewoon. Maar hoe doe je dat nou?
Bij deze overpeinzing zat ik te denken of het misschien niet een leuk idee zou zijn om een dag te organiseren waarop een aantal van onze forumleden die vaak erg mooie foto's maken eens laten zien hoe foto's gemaakt kunnen worden. Hierbij kan dan ook een stukje techniek van de camera langs komen (wat wil je op de foto krijgen? wat doet licht? welke sluitertijd moet je nemen? etc etc).
Zijn er anderen die het een leuk idee lijkt iets te leren over fotograferen?
EN
Zijn er forummers die wel een keer een dagje op pad willen met wat foto-enthousiastelingen?
Ik ben benieuwd.
Groeten,
Sander
PS we fotograferen natuurlijk ook Saabs, dus dan houden we het nog een beetje on-topic