demontagedag Voorst 99-900T-900i16LPG zaterdag 14 maart 2009

Op dit forum kun je alles lezen over meetings die door Saabforumleden worden georganiseerd.
Plaats reactie
Thom
Donateur
Donateur

demontagedag Voorst 99-900T-900i16LPG zaterdag 14 maart 2009

Bericht door Thom » za 28 feb, 2009 1:28

Zaterdag 14 maart a.s. vanaf 09.30 uur ga ik, net als vorig jaar, 2 Saabs demonteren en kan hierbij hulp gebruiken!

Zie viewtopic.php?t=27348&highlight=demontagedag+voorst voor de ervaringen van vorig jaar!

De demontage zal plaatsvinden op het weilandje naast mijn huis in Voorst. Vorig jaar waren er ruim 20 Saabliefhebbers gekomen, er is ruimte voor maximaal 25. Vandaar graag even van tevoren aanmelden, liefst via dit forum.

De dag is bedoeld voor iedereen die goed of juist minder goed kan sleutelen (en ervaring op wil doen) en enthousiast is over Saab. Een aantal onderdelen zijn gereserveerd, maar de nodige ook niet en mogen weg t.e.a.b.

De slachtoffers:
- Saab 900T8 1989 5 drs. grijsbruin
Techniek goed, carrosserie slecht.
- Saab 99 LE 1973 (automaat/injectie/4 drs)
- Saab 900i16 1993 LPG /schade-auto

IK WIL DE ONDERDELEN ECHT ALLEMAAL KWIJT en als je mee helpt demonteren kost het weinig. Ik wil NIETS meer opslaan want ik kan het niet meer kwijt. Deelname kost niets, wel zou het fijn zijn als je iets voor de lunch of zo mee zou nemen.

Na aanmelding ontvang je van mij een bevestiging + routebeschrijving.

Thom van der Wiel 06-10050290

Deelnemers:
1. Sapphire
2. Menno
3. Wilbert
4. Rene B.
5. Reub
6. Hveldmarn
7. rest zie onder!

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » za 28 feb, 2009 2:07

Ik meld me aan, inclusief gereedschap, een klein beetje sleutelkennis en wat voor bij de lunch.

Ik weet trouwens niet of we 4 auto's in 1 dag gaan redden. Ligt natuurlijk aan de opkomst, maar vorig jaar hadden we aan 2 auto's al te veel.

Misschien kun je ter illustratie van elke auto een foto posten, dan kan men kijken of er wat voor ze bij/op zit. Scheelt weer 1001 vragen in dit topic "Thom heb je toevallig ook ......?" Afijn je snapt het zelf wel ;)

Ik zal nog even nadenken of ik iets nodig heb, maar dat zal niet veel zijn vrees ik... mijn garage puilt ook uit van de delen...

Waar ik wel interesse in heb is nette wielkastlijsten, de smalle (dus t8 of i16 heeft die waarschijnlijk) en heeft een van de auto's toevallig (kijk daar ga je al :lol:) een werkend en lekvrij elektrisch glazen schuif/kanteldakje (Webasto/Hollandia)? Dan heb ik daar ook interesse in.

Wordt weer gezellig denk ik, hopen op mooi weer.

Thom
Donateur
Donateur

Bericht door Thom » za 28 feb, 2009 9:49

Ik was niet van plan ze alle 4 te doen, heb geleerd van vorig jaar. Eentje staat nog op de nominatie om compleet weg te gaan (900T8 1985), en de 900T8 5 drs is van binnen al bijna helemaal leeg. Een voor een aanpakken.

Aanwezig is:
900 T8 5 drs 1989 200.000 km
Motor en bak super.
kleur zilver/bruin, interieur + hemel weg, carrosserie slecht
99 LE 1973 bruin
motor loopt. Grotendeels compleet. Injectiekast gereserveerd. Lopend, automaat kapot, carrosserie slecht op de achterdeuren na.
900i16 1993 LPG
Kreeg net gisteren een belletje en ik moest wel ja zeggen ... deze auto schijnt 2 dagen geleden het leven gered te hebben van vrouw en kinderen. Heb hem nog niet gezien maar wetende dat hij komt heb ik de demontagedag gemeld.

@ Sapphire: moet hier nog zo'n dak los hebben. Sierlijsten zijn er nog alleen korte versie voor zalmneus.

Menno
Geregistreerd lid

Bericht door Menno » za 28 feb, 2009 9:53

Kijk eens, mooie vingeroefening voor onze LE '73; count me in.

wilbert95
Geregistreerd lid

Bericht door wilbert95 » za 28 feb, 2009 10:16

Lijkt me leuk, ik neem ook een sleutelset mee en iets voor bij de lunch.

Kan ik met jou mee rijden Menno?

Menno
Geregistreerd lid

Bericht door Menno » za 28 feb, 2009 10:19

Of course, my dear

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » za 28 feb, 2009 11:57

Die T8 is trouwens een handbediende 3 drs menno, dus ik ga aanvallen op de ruit :twisted: :lol:

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » za 28 feb, 2009 14:33

Ik wil ook graag komen; heb het op de kalender gezet thuis.
Beschik niet over een sleutelset, maar wel over 2 handen die uit de mouwen kunnen.

M.b.t. de lunch: heeft hier iemand de coördinatie over? Natuurlijk wil ik wel wat meenemen, maar het zou jammer zijn als er enerzijds overvloed aan iets is en anderzijds een tekort...

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » za 28 feb, 2009 15:53

Die lunch komt wel goed denk ik, vorig jaar was het prima in balans in elk geval... iemand had zelfs Zweedse gehaktballetjes meegebracht :D

Dat je geen gereedschap hebt maakt niet zoveel uit, je mag het mijne wel gebruiken, en Thom had vorig jaar ook z'n tools ter beschikking gesteld geloof ik.

Menno
Geregistreerd lid

Bericht door Menno » za 28 feb, 2009 17:09

Sapphire schreef:Die T8 is trouwens een handbediende 3 drs menno, dus ik ga aanvallen op de ruit :twisted: :lol:
Hoeveel minuten heb je ook alweer?

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » za 28 feb, 2009 17:30

......

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » za 28 feb, 2009 17:57

Ik krijg van Menno 18 minuten... staat zwart op wit:

viewtopic.php?p=566100#566100
Menno schreef:
Sapphire schreef: Echter bij een 900 lijkt een uur me wat lang, ik denk dat ik er zelf een kwartier over zou doen.
Ik voel een weddenschapje aankomen :D

Ik geef je 18 minuten, maar dat is dan wel de tijd tussen portier openen en, alles weer netjes, portier sluiten. Ik ga verder niet flauw doen over het schrijven van de factuur etc. Durf je het aan?

Hveldmarn
Geregistreerd lid

Sleuteldag

Bericht door Hveldmarn » za 28 feb, 2009 18:25

Hoi Thom,

Ben ook van de partij, lijkt mij leuk om zo'n dag mee te maken en wat sleutelervaring op te doen.

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » za 28 feb, 2009 19:25

Sapphire schreef:
Dat je geen gereedschap hebt maakt niet zoveel uit, je mag het mijne wel gebruiken, en Thom had vorig jaar ook z'n tools ter beschikking gesteld geloof ik.
Ik heb wel een basic ring- steeksleutelsetje, ring vol inbus en wat bitjes en dat is het dan. Ik neem het wel mee en dan zien we wel wat er bruikbaar is :)

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » za 28 feb, 2009 20:06

Kijk eens aan. Met een basic steek en ring sleutel set kom je al aardig ver, wat imbusjes en bitjes erbij en je kunt al vrijwel elke bout/schroef op een 900 te lijf ;) De meest vorkomende maten zijn 7 (slangenklem), 10,12,13,17 en 19. Die zitten eigenlijk in elke set wel...

Plaats reactie