Workshop / Klusdag in Rijen (NB) - za 9 Mei 2009

Op dit forum kun je alles lezen over meetings die door Saabforumleden worden georganiseerd.
Plaats reactie
aZuL2001
Geregistreerd lid

Workshop / Klusdag in Rijen (NB) - za 9 Mei 2009

Bericht door aZuL2001 » di 17 mar, 2009 1:26

Vandaag een overleg gehad om toch eens gebruik te maken van een erg ruime sleutelruimte te Rijen (tussen Tilburg en Breda) bij een modern autoschade herstel bedrijf.

http://www.autoschadeherstelgroepnederl ... php?id=200

Autoschade Herstel Kemmeren Rijen
Rijksweg 98
5121 RC Rijen
Tel: 0161-223594
Voorstel is als volgt :

Zaterdag 9 Mei 2009, vanaf 10.00 uur, onder begeleiding van De900C-GAS & Werli, kun je zelf sleutelen aan je auto.
In Rijen hebben we de ruimte, wasbox, en een drietal bruggen.

Als je bepaalde dingen aan je auto wil doen (remmen vervangen, xenon plaatsen, mistlampjes plaatsen) dan zijn Werli en De900C-GAS zo vriendelijk om je met raad bij te staan.

Werli komt met een witte overal, en moet van zijn vrouw met een witte overal thuiskomen, en De900C-GAS is dan nog herstellende van zijn operatie om zijn rechterarm weer wat gangbaarder te maken, dus mag slechts een kop koffie vast houden (met links).

In overleg kunnen we wat zaken meebrengen zoals nieuwe bougies, oliefilters, flatblades(?), Xenon(?), etc.

In ieder geval staat er een carterdeksel / Blacksludge kijkoperatie op het programma.

Daarnaast wat banden schoppen, koffie drinken, sterke verhalen vertellen, gezelligheid en afsluitend bij de naastgelegen chinees gezellig een hapje eten.

De afdeling poetsgoeroe's komt een workshop/demo geven.

(edit2 : ) Fredsan zal aanwezig zijn en demonstreren en adviseren om je auto poetsvragen te beantwoorden (/edit).

(edit1 : ) Workshop Demontage en schoonmaken hemelschaal ivm Hemelbekledingsactie (/edit)
.

Zolang we de locatie achterlaten zoals we hem aantreffen, gaat het geen problemen geven.

Catering (broodjes, koeken, koffie, fris) is te regelen, tegen kleine prijzen. Er staat een fooienpot klaar waaruit de lunch, de locatie en de TD wordt vergoed. Gedacht wordt aan een kleine bijdrage van EUR 10 p.p.

Wie zijn er welkom? SF-ers
(we willen het wel een beetje controleerbaar houden)

Wat gaan we in ieder geval niet doen ? Dermate grote klussen waarvan we op voorhand niet kunnen zeggen of dat zaterdag rond 17.30 uur ook klaar is.

Wat kan er wel? Veel :) In overleg met de technische commissie. (aanmelden daarvoor is ook mogelijk).

Als de zelfstandigen van het forum wat activiteiten/diensten willen ontplooien is dat in overleg mogelijk. Maar ik snap dat misschien wat lastig is, het is ook maar een idee.

Vragen, opmerkingen, suggesties ? Laat maar horen.

De deelnemers:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Kozzer schreef:De volgende personen hebben zich aangemeld voor Chinees eten:

Code: Selecteer alles

aZuL2001
WERLI
GASMAN
MANGOX
SAPPHIRE
ROBERTW
RALPH_M
CONSTANT
MARC v BEEK
TENFOUR
KAWAMAN

RHINOBIRDS + PARTNER
DAANTJE + PARTNER(Sonja)
KOZZER + PARTNER(Katha)

ROMBOUTS (nog te bevestigen)
TURBOFLIX + PARTNER (nog te bevestigen)

Iets minder als de gereserveerde 30 maar daar zal het niet minder goed om smaken :D

De SFers die nog moeten bevestigen of moeten doorgeven of de partner ook komt staan onderaan de lijst, dit graag op korte termijn doen.

Mocht ik je onverhoopt vergeten zijn of denk je hée, lekker eten…. Ik wil ook. Geef dan alsnog een PB(rul) als je wil mee-eten

Mijn PB aan Paulito en Coby01 staan nog in de outbox, mocht iemand ze regelmatig spreken of op andere wijze kunnen bereiken, vraag even of ze mee-eten.

Ben je helemaal de weg kwijt na een dag klussen; het adres is:
“De Chinese Muur”
Rijksweg 112 te Rijen

Tot zaterdag,

aZuL2001 & Tenfour

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » di 17 mar, 2009 1:36

Lijkt me een uitstekend plan! Lijkt me erg gezellig dus wil graag komen. Leuke rit voor mij op de zaterdagochtend.

Misschien handig om ter inschatting een lijstje van gewenste werkzaamheden per forummer te noteren, zodat bepaald kan worden hoelang iedereen ongeveer de brug bezet gaat houden.

Om maar te beginnen: ik zou graag het voorste deel van mijn uitlaat willen wisselen, dat gaat op de brug veel handiger. Ik schat dat het 40 minuten kost (lekker ruim genomen).

Mooie dag ook voor mensen die minder handig zijn of wat onzeker om spullen in te bouwen / te vervangen onder toezicht van Werli en Arjen (en anderen wellicht). Soort van STD (Saabforum Technische Dienst). Handig voor kleinere klussen zoals een set 7 of intercooler inbouwen.

Leuk initiatief :bluethumb:

DaVinz
Geregistreerd lid

Bericht door DaVinz » di 17 mar, 2009 8:37

zaterdag, kijk dat klinkt goed... staat in mn agenda !

Hveldmarn
Geregistreerd lid

Bericht door Hveldmarn » di 17 mar, 2009 10:21

Een goed en mooi initiatief. :D Als beginnend sleutelaar wil ik er graag bij zijn. Een Saab slopen te Voorst gaat mij al redelijk af. Ben al een tijdje bezig om mijn 99 zo goed als mogelijk in orde te maken. Staan nog wat klusjes op mijn programma zoals binnenverlichting (werkt niet), mogelijk een derde remlicht voor de extra veiligheid, andere deurgreep monteren, binnenkant deuren demonteren en behandelen tegen roestvorming etc. Aanwijzingen en eventuele hulp daarbij kan ik goed gebruiken. Heb familie in Breda wonen dus ook nog goed te combineren met familiebezoek.

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » di 17 mar, 2009 10:49

Bijzijn meemaken meebeleven!

ruter001
Geregistreerd lid

Bericht door ruter001 » di 17 mar, 2009 11:07

Hee, leuk bij mij in het dorp. Misschien dat ik even met mijn zoon kom kijken.

wilbert95
Geregistreerd lid

Bericht door wilbert95 » di 17 mar, 2009 11:32

Leuk initiatief!!

Ik heb wel interesse: bij mij doet de verwarming het niet meer. Symptomen; fan maakt erg veel lawaai en hij geeft geen warme lucht meer. Wellicht kan de klus dan zijn om de kachelkraan en fan te vervangen

aZuL2001
Geregistreerd lid

Bericht door aZuL2001 » di 17 mar, 2009 11:36

Zat er trouwens wel aan te denken om het zo te regelen dat de technische commissie (dat ben ik dus niet) het avondeten aangeboden krijgen van de deelnemers. (pot maken oid).

Dan hebben we ook de meeste kans dat ze blijven tot het einde ;)

Coenwagner
Geregistreerd lid

Bericht door Coenwagner » di 17 mar, 2009 13:58

Top Idee!

Kan ik mooi mijn MOD 6 inbouwen :)

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » di 17 mar, 2009 13:59

Of je zou een demonstratie kunnen gaan geven van hoe krijg ik mijn SAAB, wat 'reinheid' betreft, als nieuw!! :wink:

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » di 17 mar, 2009 14:03

Zowieso moet het eten van de TD natuurlijk betaald worden. Beter zetten we gewoon een soort fooienpot neer, wat overblijft gaat naar het forum oid. Idee?

Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Tenfour » di 17 mar, 2009 14:42

Goed getimed, ik ben van de partij. Vrijdagnacht 8 mei moet ik werken op de naast gelegen Vliegbasis. Zaterdagochtend kan ik meteen door met klussen 8). Dan maar niet meedoen met de marathon te Gilze die dag :wink:.

Ikzelf ben geïnteresseerd in de mogelijkheid uitdeuken zonder spuiten van kleine parkeerdeukjes. Een kofferbaksale doe ik ook graag aan mee.

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » di 17 mar, 2009 15:15

Saabforum TAG: Technische Advies Groep :wink:
aZuL2001 schreef:Werli komt met een witte overal, en moet van zijn vrouw met een witte overal thuiskomen
Om het maar eens op zijn Tilburgs te zeggen: "En gij geleuft dá?"
(zal in het Wuustwezels ook we ongeveer zo klinken)... Pas maar op dat Mevr. Werli niet meekomt, ik heb me laten vertellen dat die sneller een moteur uit een FIAT Punto heeft gesleuteld dan Werner het zelf zou kunnen :wink: :wink: :lol:

Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Wouter » di 17 mar, 2009 15:47

Top initiatief! Is al vaker over gesproken, ook door mij, alleen had ik niet de por om het te organiseren. Hulde aan aZuL2001!

Nog even onder voorbehoud ga ik ook m'n best doen om hierbij aanwezig te zijn en wil ik graag de minder ervaren klussers met raad en daad bijstaan. Ik wil me richten op basic onderhoud en reparaties van de 'gewone' oudjes 900 classic. Zoveel mogelijk zonder brug, want die heb je thuis ook niet. Denk aan ophanging en remmerij rondom nalopen, een oliewissel zonder morsen, ontsteking controleren op een 8v, bougies vervangen of een 'leuk' klusje als de dynamorubbers vervangen. Dus de echte groentjes (als die er zijn) kunnen zich bij mij melden.

Coby01
Geregistreerd lid

Bericht door Coby01 » di 17 mar, 2009 16:11

Sapphire schreef:Zowieso moet het eten van de TD natuurlijk betaald worden. Beter zetten we gewoon een soort fooienpot neer, wat overblijft gaat naar het forum oid. Idee?
Dit vind ik een goed idee!

Ik zal er ook bij zijn, om xenon in te bouwen, en voor de koffie en gezzeligheid natuurlijk!

Plaats reactie