90-MEETING 31 mei 1e Pinksterdag, Heino (met foto's)

Op dit forum kun je alles lezen over meetings die door Saabforumleden worden georganiseerd.
Plaats reactie
esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

90-MEETING 31 mei 1e Pinksterdag, Heino (met foto's)

Bericht door esalet » do 06 nov, 2008 13:13

Dag 90-rijder,

In het 90-subforum staat onder het kopje "90-MEETING" de nodige info over een geplande bijeenkomst, hoogstwaarschijnlijk op zondag 31 mei a.s. (eerste Pinksterdag).
Lokatie: Heino (Cafe Marktzicht, ruime parkeerplaats tegenover terras). Dorpsstraat 13-15, 8141 AH, Heino
Heino ligt tussen Zwolle en Raalte.
Aanvang: 14.00 uur

AANRIJROUTE:
:O: uit alle windrichtingen!:

- vanaf zuidkant Zwolle (voor diegene die uit het westen of zuiden komen): vanaf de A28 afslag Zwolle Zuid (eerste afslag na de IJsselbrug, de IJssel is die grote sloot), richting Almelo aanhouden. Je rijdt dan over de IJsselallee (niet te snel, want er staan werkende flitspalen). Na een aantal verkeerslichten (te veel) zie je weer een richtingaanwijzer met - naar links - daarop 'Almelo' aangeven. Weer rechtdoor (weer flitspalen) totdat je aan de rechterzijde een groot TNT verdeelcentrum ziet, voor je verkeerslichten en daar dan een richtingaanwijzer (Almelo, Heino, Raalte). Rechts af en dan maar rechtdoor (er zitten een enkele bocht in die tweebaansweg).

Over die resterende 10 km kom je tweemaal een verkeerslicht tegen. Bij het tweede licht rechtsaf, richtingaanwijzer geeft Heino aan. En dan centrum volgen (dus bij de rotonde wel rechtdoor, d.w.z. over het asfalt). Op een gegeven ogenblik zie je al een kerktoren. Dichterbij gekomen aan de linkerzijde een parkeerplaats en daar tegenover 'Marktzicht'. Het is zo eenvoudig.

- Vanaf Deventer/Raalte (kun je ook langs als je uit Oost-Brabant/Limburg komt). Bij Deventer de richting Raalte volgen, dan de borden Heino. Afslag Heino Centrum volgen; dan zie je een kerk. Die moet je niet hebben. De volgende kerk; je ziet een parkeerplaats met daar tegenover 'Marktzicht'.

- Vanaf het noorden (bijv. vanaf Friesland): richting Zwolle en dan de afslag Zwolle Noord nemen. Op dat bord staat ook 'Almelo' vermeld. Die richting volgen en lees verder bij 'vanaf zuidkant Zwolle' het laatste deel dat begint met 'Over die resterende 10 km...'

- Vanaf het noord-oosten (Emmen, Coevorden, eventueel Groningen). Rij richting Hoogeveen en dan naar Raalte. Volg vanaf Raalte de richting Zwolle - Heino. Zie verder bij aanwijzing 'vanaf Deventer Raalte'; dus Heino Centrum enz.

Op dag zelf heb ik mijn mobiel bij me en hij staat aan (dat is erg uitzonderlijk, dat ding ligt altijd te slapen in een la :bluesleep:
06 49 92 28 18

Je bent van harte uitgenodigd.
Als je niet kunt, laat het ook even weten a.u.b., en kijk meteen even in het topic of je het inventarisatielijstje van (forum-)90-rijders kunt aanvullen/verbeteren.

Er komen al een aantal mensen en ik zal een berg info meenemen (o.a. folders en accesoirefolders van alle drie de jaargangen, eerste en laatste persfoto, werkplaatshandboek, tijdschriftartikelen enz.).

Wellicht wordt er een link gelegd met (foto's voor) het 90-artikel dat voor binnenkort in de Saabberichten wordt gepland.

En sowieso is 25 jaar Saab 90 een prachtige aanleiding. :green_gift:

Hopelijk tot dan!

Deelnemers
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
-Atte (Heino, mede-organisator) (zircon blauw!!) KOMT ZEKER
Afbeelding
-Wiseguy (Eindhoven) (rosequartz LPG) KOMT ZEKER
Afbeelding
-Sb129h (omg. Gorinchem)(voormalig bezitster Rosequartz LPG 500.000+ km, komt met plakboek hopelijk!) KOMT ZEKER
-Turbobakk (Zeewolde)(huidig bezitter van Rosequartz LPG 500.000+ km) KOMT ZEKER
Afbeelding
-MMD1962 (Coevorden)(mooie Admiraalblauwe met prachtig herstelde flank) KOMT HOPELIJK
Afbeelding
-Peterhelm (Arnhem/Ede)(malachite zilvergroene met roestschade voor, a.k.a. De -Bossaab, in restauratie) WORDT GELAST IN EDE, IS MISSCHIEN MISSCHIEN OP TIJD KLAAR :!:
Afbeelding
-Tjoord (met streepjes door de oo's) (Hoorn) (kersenrode 90 was voorheen van Janmar, van Hannes, en oorspronkelijk van opa van Style&co) KOMT ZEKER
Afbeelding
-He fijn 90 PROBEERT ER BIJ TE ZIJN
-900classic (Deventer) (Niels met de recent aangeschafte zilverkleurige 90) KOMT ZEKER
Afbeelding
-Hannes (Utrecht) (geen 90 meer, mag komen als fan!) KOMT ZEKER
Afbeelding

-Wim van den Heuvel (Vlagtwedde)(met zijn zoon) die met de prachtige rosequartz (?) 90-met-Airflow-kit onlangs in Zwolle op de meeting was. KOMT ZEKER
Afbeelding
-Esalet (Utrecht) (Admiraalblauw 1986 en Ambassadeurblauw 1987) KOMT ZEKER met één van de twee en wellicht met allebei.
De Admiraal (a.k.a. "Wullum" a.k.a. "Sommerbil" a.k.a. "Het familiejuweel"):
Afbeelding
De Ambassadeur (a.k.a. "Janus", a.k.a. "Vinterbil", a.k.a. "Rijdende donor")
Afbeelding

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
en potentiële deelnemers, daar gaan we (NOG NIET COMPLEET, AANVULLINGEN WELKOM!!):
-Zurpsam (topicstarter) (wit met bloemenhemel)
-Steve-O (rosequartz)
-Jelger (geen 90 meer maar is welkom voor het SB-artikel)
-Taaffert (rosequartz, staat te koop) IS NIET MEER VAN TAAFFERT, VAN WIE DAN WEL?
-Yermaun
-Laurens (mooie licht gepimpte zilveren 90) KOMT NIET, 90 IS IN RUSTE WACHTEND OP LASWERK
-JonathanP (was dat geen witte?)
-Thorbach
-Grote Onbekende, de rosequartz (denk ik) LK-44-TB die ook in Zwolle op de meeting was
-Markenstein: KOMT NIET, is helaas afgekeurd (kunnen we nog helpen?)
-Jessy (er staan oudere foto's in het album, heeft ook pb gehad) rosequartz?
-Nielz (idem) donkerblauwe
-Sander (broer van Nielz? idem) zilveren
-WTG90 (idem) rosequartz?
-Ralph12 (heeft 'm verkocht, maar aan wie??) malachite groen KOMT NIET, OMDAT DE NIEUWE EIGENAAR NIET TE TRACEREN IS. RALPH ZELF WIL OOIT WEL WEER EEN KRASSE 90........... :)

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » do 06 nov, 2008 15:09

Die van ons slaapt op het moment ook maar wacht evt op een Doornroosje in de vorm van een serieuze liefhebber-koper om 'm wakker te kussen :wink: ...
Cornell
Nb Zag de 95 onder te koop aangeboden in de Saabberichten staan Etienne. Waarschijnlijk net zo moeilijk voor jullie als bij ons bij de 90 :roll: ?!

wiseguy
Geregistreerd lid

Bericht door wiseguy » do 06 nov, 2008 18:47

HULDE ENDE BRAVO!!

In het voorjaar lijkt me een prima plan! Top! :headbang2:

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » do 06 nov, 2008 19:05

Zeker was die er. De 90 MEETING.

En zeker is het weer een goed plan. (al heb ik hem zelf niet meer, ik houd een zwak voor de 90)

Afbeelding

Afbeelding

Groet,

Hannes

peter salet
Geregistreerd lid

Bericht door peter salet » do 06 nov, 2008 20:58

en hier is natuurlijk de reactie van de broer van esalet :lol: :lol:
Utrecht is niet te ver en ik zal er zeer zeker bij zijn met de Ambassadeur .
Nu de Saab 90 meer dan ooit een bedreigde soort is geworden, is het een grote stimulans om met een aantal 90-rijders bij elkaar te komen. :idea:
zo,n meeting zou zelfs de warming-up kunnen worden voor grootse 90 opkomst bij de Internationale bijeenkomst in augustus 2009 :!: :!:
Dat idee is overiegens niet van mij afkomstig maar wat dachten jullie van een afzonderlijke parkeerplek voor alle 90's die naar dat evenement komen?
Enne...broertje die 90 90's bij elkaar brengen halen we denk ik al niet meer want zoveel zijn er nog nauwelijks over :cry:

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » do 06 nov, 2008 21:18

sb153b schreef:Die van ons slaapt op het moment ook maar wacht evt op een Doornroosje in de vorm van een serieuze liefhebber-koper om 'm wakker te kussen :wink: ...
Cornell
:nono: neeneenee, jullie 90 IS Doornroosje en wacht op de Prins of course. (trouwens, waarom niet echt onder een dekentje en op blokken en je weet maar nooit?)
Nb Zag de 95 onder te koop aangeboden in de Saabberichten staan Etienne. Waarschijnlijk net zo moeilijk voor jullie als bij ons bij de 90 :roll: ?!
Nou dat was het wel maar inmiddels is de verkoop bijna net zo diep in slaap als Doornroosje zelf. Ik heb deze advertentie maar door laten gaan evenals het laten doorlopen van die op Marktplaats. Maar inmiddels is er weer fors geïnvesteerd in een APK (ashoes, stuurhoes, 1 ruitenwisser jaja, en achterremmen reinigen) en toen meteen maar 2 fusee- en 2 stuurkogels mee laten pakken want de boel ligt er toch af. En ik heb het laswerk van afgelopen jaar eens goed bekeken, wow wat is dat netjes gebeurd.
En ja dan heb je weer 2 jaar APK, en stalling, en geen wegenbelasting en hij rijdt goed, en hij is zo lief, en ach, tenzij iemand een fors bedrag biedt blijft ie gewoon.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » vr 07 nov, 2008 0:35

Ja, die meeting moet er komen. En 90 90's is wel een mooi streven, ook als het moeilijk is.

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » vr 07 nov, 2008 9:35

Je hebt volledig gelijk Etienne, ik hoop binnenkort weer beter thuis te zijn in de sprookjes :wink: .

Aha, dat klinkt goed mbt de 95 8) .
Wij hebben helaas wat minder ruimte voor de 90 al staat ie nu toch weg lekker droog gestald en ook een APK zal geen probleem opleveren, bijna alles eraan is nw of recent met liefde geserviced. Buitenkansje voor de liefhebber maar als die zich niet aandient dan houden we 'm gewoon zelf, daarnaast is het een verzamelwaardige auto die in het moderne verkeer prima kan meekomen en toch bijna belastingvrij is.

Natuurlijk hebben wij ook nog zeer veel interesse in de 90 meeting, ook al is het waarschijnlijk met een andere Saab, indien mogelijk zijn we van de partij :P .

Cornell

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » vr 07 nov, 2008 14:14

niet geheel ontoevallig valt het 25 jarig jubileum van de 9000 samen met dat van de 90. Dus als er een leuke 90 meeting komt... is er meteen een leuk SB artikel van te bakken, wat mee kan in de hossanna. 8)

sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sb129h » vr 07 nov, 2008 16:35

sb153b schreef:Natuurlijk hebben wij ook nog zeer veel interesse in de 90 meeting, ook al is het waarschijnlijk met een andere Saab, indien mogelijk zijn we van de partij :P .
Breng ik al m'n plaatjesboeken mee! :lol:

Lian :O:

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » vr 07 nov, 2008 18:38

jelger schreef:niet geheel ontoevallig valt het 25 jarig jubileum van de 9000 samen met dat van de 90. Dus als er een leuke 90 meeting komt... is er meteen een leuk SB artikel van te bakken, wat mee kan in de hossanna. 8)
Precies, iets onder de titel van "nu redden want ze beginnen nu belastingvrij te worden".

Zurpsam
Geregistreerd lid

Bericht door Zurpsam » za 08 nov, 2008 21:08

Helemaal geweldig !
Laten we alvast een datum maken zodat we dat alvast in onze agenda's kunnen zetten ?
voorstel: za 28 maart of zo 29 maart.
voorstel : za 4 april of zo 5 april

of loop ik nu te hard van stapel ??? :oops:

ivo 71
In memoriam †

Bericht door ivo 71 » za 08 nov, 2008 21:19

Boehoehoe, mag mijn Saabie 9000 niet aan het feessie meedoen... Hij is dan toch ook jarig? Wordt-ie heel droevig van hoor!

Ivo

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » ma 10 nov, 2008 11:45

Zurpsam schreef:Helemaal geweldig !

voorstel: za 28 maart of zo 29 maart.
voorstel : za 4 april of zo 5 april
Ik reserveer alvast beide weekends en spreek hierbij een voorkeur uit voor de latere. Dan is de pekel al van de weg en mijn APK nog niet verlopen (26 april). Hoewel ik er van uit ga dat ie er weer doorheen komt, leert de praktijk dat er altijd een detail is dat aandacht vraagt.

En ik zie het als een warming up voor een poging tot de ultieme poging om in de nazomer, bij de Internationale Meeting in Doesburg, 90 90's bij elkaar te brengen. Er zijn er 118 of zoiets in NL dus het wordt een krachttoer, we zullen Zweedse, Deense, Engelse, Duitse en Finse (of zijn er nog meer verkooplanden?) zeker welkom heten.

Maar ik wil er wel mijn best voor doen.

Is dat Register van de Saabclub NL (Ron Bebelaar) openbaar toegankelijk?

It's a start!

mmd1962
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door mmd1962 » vr 14 nov, 2008 9:44

Mijn meisje wil er ook graag bij aanwezig zijn, en mij lijkt het dan weer een ontmoeting in de omgeving van Hoogeveen een goede plek.
En ook wil ze graag weten hoeveel admiraal blauw er nog rondrijden, en dat wil haar bestuurder ook graag weten;)
Mijn vrouw heeft altijd het al een leuk idee gevonden om in een stoet van allemaal Saab-jes 90 te rijden, en dan misschien ook wel een leuk idee om daarbij de media een bericht te sturen, misschien komen dan de onder gewaardeerde serie 90 ook weer een beetje in de belangstelling.

Plaats reactie