Peilen interesse in Champagne Weekend

Op dit forum kun je alles lezen over meetings die door Saabforumleden worden georganiseerd.
DDJ
Geregistreerd lid

Peilen interesse in Champagne Weekend

Bericht door DDJ » zo 14 jun, 2009 23:24

Vanwege mijn interesse in twee zaken die ogenschijnlijk tegenovergestelden van elkaar zijn, namelijk Champagne & WWI, de volgende vraag:

Wie lijkt het leuk om een weekend door te brengen in Reims, Champagne, La France?

Programma globaal:
Zaterdagochtend vertrekken
Zaterdagmiddag aankomst en lunch
Zaterdagmiddag activiteit (bijv. Cathedraal Notre Dame of Champagnehuis)
Zaterdagavond diner+borrel+eventueel romantisch danspasje wagen
Zondagochtend ontbijt
Zondagochtend activiteit (WWI museum/fort of WWII surrender museum)
Zondagmiddag terugcruisen (samen of eigen gelegenheid)

Zo even snel rekenen:
- Kamer E75,-
- Lunch E25,-
- Diner E35,-
- Benzine E130,-
- Activiteiten E50,-
- Onvoorzien E50,-

Totaal: E400,- voor twee personen zonder echt onderzoek, onderhandelen. Sommigen rijden diesel of LPG dus goedkoper. Wellicht met 4 man in auto ook optie om kosten te delen. Wanneer je geen frans/engels spreekt is dit geen enkel probleem, wordt allemaal voor je geregeld.

Periode van vertrek? Afhankelijk van wensen maar denk laagseizoen:
- oktober
- november
- januari

Ben benieuwd of er meer freaks zijn zoals ik (en mijn dame)!

So far:
1. DDJ
2. Eddie
3. Jungleman
4. Mangox
5. Mangox Zs.
6. Savaan
7. 9900
8. gfgf
9. Sapphire
10. Paul Viking
11. Sjoerdk
12. Blafwoef

Eddie
Geregistreerd lid

Bericht door Eddie » zo 21 jun, 2009 8:42

Ik kom er regelmatig om champagne bij een boertje te halen. Fantastische streek om tochten te maken. Ik heb wel interesse.

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » zo 21 jun, 2009 11:10

hee, leuk idee. ik zie het al voor me: een hele colonne met Saabs over de weg naar en door Reims, langs fotogenieke plekjes. vanaf (b.v.) Hazeldonk is het ongeveer 3.5 uur rijden. (ik denk even hardop: 8.30u verzamelen, 9 uur vertrek, dan ben je tegen 1 uur in Reims...)

ik heb alleen mijn gedachten bij de periode van vertrek. dat is misschien wat (te?) laat in het seizoen. april of mei zou misschien wat prettiger zijn, qua weer en zo..(of voor de geïnteresseerden: in een 'hoogtij-weekend mbt WW1, al zullen de hotels dan duurder en eventueel al vol zijn)

ikzelf zou er wel graag heen gaan, ben nog niet eerder op een WW1-lokatie geweest. WW2-lokaties wel, al is dat alweer een tijd geleden.
misschien een interessante (leuk is het juiste woord niet!) site voor wie meer wil weten:

http://members.home.nl/keesdebrouwer/ee ... oorlog.htm

DDJ
Geregistreerd lid

Bericht door DDJ » zo 21 jun, 2009 12:01

Dat lijkt mij nou ook heel indrukwekkend. We kunnen de militaire begraafplaats Meuse-Argonne American Cemetery and Memorial bezoeken en een stuk van het slagveld in de buurt van Verdun.

Een rondleiding bij een Champagnehuis duurt ca. 1,5 uur inclusief proeven. Bij Mercier ga je dan door de 18 kilometer lange gangen met een treintje. Daar liggen geloof ik op elke moment ca. 15 miljoen flessen te wachten.

De Notre Dame is verschrikkelijk mooi en je ziet ook de verwoesting die is aangericht gedurende de eerste wereldoorlog.

mangox
Geregistreerd lid

Bericht door mangox » zo 21 jun, 2009 12:24

prachtig idee dit wil bij deze mijn 2 oudjes ook opgeven dus 3 man :D

DDJ
Geregistreerd lid

Bericht door DDJ » zo 21 jun, 2009 16:02

Jungleman schreef:ik heb alleen mijn gedachten bij de periode van vertrek. dat is misschien wat (te?) laat in het seizoen. april of mei zou misschien wat prettiger zijn, qua weer en zo..(of voor de geïnteresseerden: in een 'hoogtij-weekend mbt WW1, al zullen de hotels dan duurder en eventueel al vol zijn)
De periode is inderdaad bespreekbaar, het maakt mij an sich niet zo uit. Het lijkt mij alleen niet handig om gedurende feestdagen of schoolvakanties te gaan. Dit ivm drukte en kosten van een kamer. Op 11 november 1918 werd de wapenstilstand getekend en komen engelsen, amerikanen, belgen en fransen van heinde en verre dit herdenken. Wellicht een interessante periode om mee te maken aangezien er dan veel extra's te zien zal zijn. Misschien wel en parade.

Mogelijkheden:
Fort Douaumont
Slag bij de Marne (nr. 1.)
Chemin des Dames
Slag om Verdun

Het is helaas niet te doen om alle ellende van deze oorlog te bekijken maar de tekst:
Tijdens de slag bij Verdun zijn in totaal 2.000.000 Franse soldaten langs deze weg vervoerd, samen met meer dan 1.000.000 ton munitie. En voor 400.000 man werd de 'Voie Sacrée' inderdaad een 'offerweg'.
staat niet op zich. Alles wat je leest spreekt over meer dan 10.000 doden, dus niet zoals tegenwoordig: Het nederlandse dodental komt daarmee op 21 in 4 jaar tijd.

Kinda makes you wonder...

savaan76
Geregistreerd lid

Bericht door savaan76 » zo 21 jun, 2009 23:12

Kunnen we de Champagne niet laten schieten en alleen forten gaan kijken? :D

DDJ
Geregistreerd lid

Bericht door DDJ » zo 21 jun, 2009 23:31

De forten zijn mooi ik vraag mij alleen af hoe mooi je het 6e fort nog vindt I(en hoe vrolijk je dan nog bent) wanneer je weet dat je al langs 3 miljoen doden bent gelopen :( . Daarnaast kan en mag je niet in de streek zijn zonder 's werelds beroemdste export product te proeven! 8)

9900
Donateur
Donateur

Bericht door 9900 » zo 21 jun, 2009 23:34

Lijkt mij eens leuk om te doen, Reims een omgeving is erg mooi.
Is alweer een paar jaar geleden dat ik daar geweest ben.
(doortochten richting het zuiden niet meegerekend)
En een weekend met Saabjes cruisen lijkt mij nog leuker.
So afhankelijk wanneer het is "Count me in"

gfgf
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door gfgf » zo 21 jun, 2009 23:35

@Savaan: forten zijn natuurlijk leuk, maar je moet er wel wat bij te drinken hebben beerchug: PROOST!!

Lijkt me trouwens persoonlijkerg leuk om mee te gaan, heb het daarom maar eens ingebracht in de managementvergadering :fight_argue1:

9900
Donateur
Donateur

Bericht door 9900 » zo 21 jun, 2009 23:38

gfgf schreef:@Savaan: forten zijn natuurlijk leuk, maar je moet er wel wat bij te drinken hebben beerchug: PROOST!!
Drinken hoort toch overal bij :wink:
(Beperkt als ik moet rijden natuurlijk, daarom moet mijn vrouw ook mee :lol: )

savaan76
Geregistreerd lid

Bericht door savaan76 » zo 21 jun, 2009 23:40

Alcohol en ik gaan niet samen dus ik drink helemaal niet, Champagne weekendje moet ik daarom maar laten schieten :( (of mee als Bob)

gfgf
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door gfgf » zo 21 jun, 2009 23:43

Ik vond je anders op de klusdag in mei erg gulzig met die versnellingsbakolie 8)

savaan76
Geregistreerd lid

Bericht door savaan76 » zo 21 jun, 2009 23:45

Toen wist ik ook niet meer wat ik aan het doen was idd :lol:

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » zo 21 jun, 2009 23:46

Leuk idee, maar ik lust helaas geen champagne. (Kan het wel binnenhouden, maar je doet me er geen plezier mee zegmaar). Echter... waarom specifiek WWI en niet WWII ? :oops:

Plaats reactie