Allemaal,
als eerste zal ik de situatie even schetsen:
in januari heb ik een 99 gekocht van hier op het forum, ondertussen zijn de meeste laswerken achter de rug en kan ik beginnen aan het voorbereidende werk voor het spuiten. Voor ik de wagen wil laten spuiten zou ik graag de motorwissel gedaan hebben.
Eest had ik van een mede forumer wat aanbiedingen gekregen in verband met een 900c motor met alles op en aan om de ombouw te doen. Dit was allemaal zeer interessant en ik wou ook gebruik gaan maken van zijn aanbieding. Tot dat ik 2 weken geleden telefoon kreeg van een ver familielid dat ze een ongeval gehad hebben met hun 900c 16v i van 1991. Er was rechtsvooraan iemand tegen gereden en het wiel zat vast in de carrosserie... ze waren van plan om deze gewoon aan de garage over te laten maar als ik wou mocht ik hem op komen halen.
Dat heb ik dan ook gedaan en nu heb ik een perfecte motor, met alles op en aan, om een ombouw te doen.
Op het forum heb ik al het nodige opzoekwerk gedaan in verband met het omzetten van een B-motor naar een 16v i. Echter is het voor mij nog steeds onmogelijk om zelfstandig deze wissel uit te voeren. Graag had ik met enkele forumers deze wissel gedaan, zo ben ik zeker dat het goed is en leer ik ook een pak bij.
Enkele gegevens van de plaats waar de wagens staan:
- wagens zullen naast elkaar komen te staan
- alle gereedschappen zijn aanwezig, van MAG-lastoestel tot TIG, van schroevendraaier tot pneumatische sleutels
- degelijke, stabiele draaibank
- motortakel
- motorkrik, steunen...
- motor zal al uit de 99 gehaald zijn
Dingen die ik kan bieden:
- eten, drank, sfeer?
- vergoedingen zijn altijd bespreekbaar, het is in mijn ogen normaal dat als ik het zelf niet kan, er voor betaald moet worden echter heb ik geen groot budget ter beschikking (ben nog student)
- ....
- de helpers die nog dingen kunnen gebruiken uit de 900c kunnen de nodige onderdelen meenemen die ik niet nodig zal hebben. (motor, versnellingsbak, assen, kriksteunpunten en interieur hou ik zelf)
De datum is volledig bespreekbaar, echter zal dit pas vanaf 18 juni kunnen omdat ik examens heb.
lokatie: Heist op den Berg (België)
Alvast bedankt!
Gert-Jan
hulp motorwissel B-motor naar 16v
-
Gert-Jan 44
- Geregistreerd lid
Re: hulp motorwissel B-motor naar 16v
hier mag een slotje op en weg.
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
Ik weet misschien nog wel een bestemming voor je oude B-blok
.
-
Gert-Jan 44
- Geregistreerd lid
ja? Laat maar weten dan, heb nog ergens een reserve B-blok staan ook, krijg je er gelijk 2