Koudgestelde Saab teruggevonden in Groningen

Uw Saab gestolen? Plaats hier een bericht met details van de auto, zodat deze mogelijk snel terug gevonden wordt.
Plaats reactie
richardh
Geregistreerd lid

Koudgestelde Saab teruggevonden in Groningen

Bericht door richardh » do 11 jun, 2026 10:28

frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Koudgestelde Saab teruggevonden in Groningen

Bericht door frits 9-3 » do 11 jun, 2026 11:28

Die heeft geluk gehad,

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » do 11 jun, 2026 12:34

Het saabforum wordt nog genoemd, maar ik kan me deze niet herinneren terwijl het geen alledaagse verschijning is.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » do 11 jun, 2026 13:33

Oosthoek schreef:
do 11 jun, 2026 12:34
Het saabforum wordt nog genoemd
ik denk dat ze de FB pagina van SF bedoelen

phthalaat
Geregistreerd lid

Bericht door phthalaat » do 11 jun, 2026 16:27

Mooi dat de eigenaar snel is herenigd met zijn trouwe (en prachtige) saab. Dit zet mij wel wat aan het denken, wat zijn de beste manieren om een auto te beschermen? Een autoalarm hoor je, zeker in steden, wel met enige regelmaatwaardoor eigenlijk weinig mensen er nog op reageren. Saab staat natuurlijk bekend om de versnellingsvergrendeling maar volgens mij is die met een beetje geweld makkelijk te omzeilen, een reinforced exemplaar zou misschien een uitkomt bieden maar ik denk niet dat dit praktisch haalbaar is. Ik denk zelf dat een pedaalslot een goede optie is, dan moet je toch echt een tijd met zaag en slijpwerk aan de gang voordat je het los hebt, maar je moet dan wel elke keer dat ding monteren en demonteren. Wie heeft nog meer bruikbare tips? Ik wil eind dit jaar weer richting het pastaland en die staan nou niet echt bekend als de meest veilige landen qua diefstal...

Roel95
Geregistreerd lid

Bericht door Roel95 » do 11 jun, 2026 17:07

Tsja... lastige. Heb poosje geleden ook gekeken naar diefstal beveiliging. Wat mij makkelijker lijkt is het stuur slot, daarmee bedoel ik die gele balk die je over je stuur bevestigt.

Maar die heb ik tot nu toe niet kunnen vinden met een officiële ART certificering die geaccepteerd wordt door mijn verzekering.

Qua montage lijkt mij deze makkelijker dan het pedaal slot, maar daar heb ik geen ervaring mee

Vermoed wel dat als iemand jouw auto wil stelen, er nauwelijks een barrière te bedenken is die dat verhindert.

Bovengenoemde voorbeelden zijn in eerste instantie ter afschrikking...

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » do 11 jun, 2026 17:10

en geheime knop of de extra knop aansluiten op de ontsteking zodat de auto niet aanslaat. Bij verlaten van de auto die knop als extra handeling indrukken

9000-95
Donateur
Donateur

Bericht door 9000-95 » do 11 jun, 2026 18:08

Elektrisch brandstof afsluit ventiel inbouwen op een onzichtbare plek, in de leiding boven op de tank of onder de auto bv. Aansluiten op een via contact gevoed relais dat via een verborgen drukknop bediend wordt en dan zichzelf blijft bekrachtigen. Daarmee bereik je dat het systeem na contact afzetten altijd geblokkeerd is en je bij elke start eerst even de schakelaar moet bedienen. In plaats van een afsluit ventiel kan je dit ook doen bij met de voeding van de brandstofpomp bv. Maar da's al wat eenvoudiger te bypassen.

Eigenlijk is alles dat niet standaard is en zoekwerk vereist erg lastig voor een gelegenheidsdief.

De aloude truc van de rotor uit de verdeler halen en meenemen werkt natuurlijk ook nog steeds. Maar is wat lastiger als de verdeelkap geschroefd zit ipv met klembeugels.

Plaats reactie