Rijtest 9-5 2.0T AERO
-
jwaterink
- Donateur (6x)

Re: Rijtest 9-5 2.0T AERO
Hup, naar de dealer met schuifmaat en lineaal. Steek kun je zelf ook wel opmeten.
-
El@nd
- Geregistreerd lid
Leuk stukje! En graag gedaan
...
Je hebt gereden met een 2.0TS Automaat, 4-cilinder (vandaar die '4' achterop), FWD, Aero-uitvoering. In de kleur Granite Grey metallic.
Mooie foto's, bedankt!
Je hebt gereden met een 2.0TS Automaat, 4-cilinder (vandaar die '4' achterop), FWD, Aero-uitvoering. In de kleur Granite Grey metallic.
Mooie foto's, bedankt!
-
blafwoef
- Geregistreerd lid
[]Thnks. Vond het erg leuk en heb genoten van de rit. Kun je misschien ook antwoord geven ofp de vraag welke steek de velgen onder de nieuwe 9-5 hebben en of deze ook passen onder de vorige serie 9-5....
-
El@nd
- Geregistreerd lid
We hebben geprobeerd of de nieuwe 9-5 velgen op een vorige 9-5 of 9-3 passen, maar helaas... Voor geen meter!
De steek van de nieuwe 9-5 is compleet anders.
-
millerman
- Donateur (3x)

Maar welke steek is het dan? Echt zoveel groter dat springbouten ook niet kunnen?
-
gfgf
- Donateur (2x)

Ik herinner me een verhaal van Davione dat dergelijke springbouten hun taak soms heel letterlijk nemenmillerman schreef:Maar welke steek is het dan? Echt zoveel groter dat springbouten ook niet kunnen?
-
Garrett
- Lid van verdienste
Jammergenoeg heeft Davione geen spring- cq. schuifbouten gemonteerd, maar iets heel anders... Het afbreken en wegklappen van het wiel was -achteraf bezien- dan ook wel te verwachten.
-
millerman
- Donateur (3x)

Ah, had ik dus gelijk met de aanname dat de steek gewoon weer hetzelfde is als de Opel. In dit geval de Insignia. Dat zal wat te groot zijn voor springbouten helaas.Flèche Rouge schreef:de steek van de NG9-5 is 5*120
En inderdaad, Davione had de pech een slecht advies gekregen te hebben. Het waren geen springbouten.
-
Garrett
- Lid van verdienste
lol inderdaad naar 5*120, daar doet een springbout niet veel meer mee......
Misschien een spacer met versprongen steek, maar dan maak je van je onderstel wel echt een hobby-bob rommeltje.
Misschien een spacer met versprongen steek, maar dan maak je van je onderstel wel echt een hobby-bob rommeltje.
-
millerman
- Donateur (3x)

Nee, springbouten vind ik al dubieus. Spacers met andere steken zijn leuk voor de show, niet om mee te rijden.
-
Garrett
- Lid van verdienste
Dan wordt het geduldig wachten op de 5*110 replica 
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
-
Mamba
- Geregistreerd lid
Nou, voor mij was het dan afgelopen weekend zover. Een proefrit gemaakt in de 2.0T Aero automaat. Van binnen (en van buiten) een erg mooie auto. Met name van binnen een stuk moderner dan mijn huidige Aero uit 2002 (ook een automaat). Mijn vrouw vond de stoelen ook fijner, zelf heb ik dat niet direct zo gemerkt. Wel vind ik dat mn eigen auto (waar overigens ruim een jaar geleden een nieuw blok in is gekomen en de automaatbak is gereviseerd) eigenlijk beter rijden. In ieder geval een stuk directer, maar dat komt misschien omdat ie korter is??
-
Pluseight
- Geregistreerd lid
Een tijdje terug heb ik ook met de auto uit dit topic gereden, de 2.0 Aero. Het is absoluut een sprong voorwaarts ten opzichte van de oude versie, op diverse fronten. Zoals her en der al eerder is genoemd is deze Aero wel vlot, maar niet echt snel en dus Aerowaardig naar mijn bescheiden mening (of 'imho', op dit forum). Gewoon een fraaie reiswagen, zoals de oude 9-5. In tegenstelling tot blafwoef hebben ik en Pluseight Sr. de auto eigenlijk alleen op de snelweg getest, aangezien 90% van onze kilometers lange afstanden zijn. Dat doet de auto voortreffelijk, al vond ik de auto met deze grote velgen qua interieurgeluid de mindere ten opzichte van onze 9-5 met 16 inch velgen.
Over de heads-up display is al veel gezegd, sowieso als optie bestellen. Ik denk dat je daarna voorgoed bent verpest!
Voor ons zou het wachten zijn op een Arc uitrusting (als we er een zouden kopen); de andere configuraties zijn allemaal wat kil en zakelijk. Het Aero stuurtje is trouwens echt fantastisch, die ligt zeer goed in de hand. De remmen vond ik het meest indrukwekkend, zo ontzettend goed en direct. Dan te bedenken dat er ook nog high performance remmen zijn...
Al met al was het een geslaagde rit!

Over de heads-up display is al veel gezegd, sowieso als optie bestellen. Ik denk dat je daarna voorgoed bent verpest!
Voor ons zou het wachten zijn op een Arc uitrusting (als we er een zouden kopen); de andere configuraties zijn allemaal wat kil en zakelijk. Het Aero stuurtje is trouwens echt fantastisch, die ligt zeer goed in de hand. De remmen vond ik het meest indrukwekkend, zo ontzettend goed en direct. Dan te bedenken dat er ook nog high performance remmen zijn...
Al met al was het een geslaagde rit!