tecks schreef:@Aeroplan
De dingen die je noemt bijna zonder uitzondering te classificeren in de categorie "spijkers op laag water"; uiteraard mag je je misnoegen duidelijk maken, maar het kan ook best zijn dat mensen de altimeter/snelheidsmeter wèl gewoon een leuke gadget vinden.
Nou, dat ben ik niet met je eens. Van buiten ziet het eruit als een SAAB, ga je erin zitten en dan heb je dat gevoel helemaal niet. Ik noem slechts een aantal voorbeelden. Ik heb het nog niet eens gehad over de agressieve drukke presentatie van de verschillende meters en de verschrikkelijke gif-groene kleuren in de wijzers en de radio/navigatie. Tot slot is het onvergeeflijk om zo'n domme fout met die snelheids-meter te maken als je dweept met luchtvaarthistorie. Het doet denken aan een instrument uit een cockpit, maar er klopt geen zak van.
Die 6-bak is inderdaad een steekhoudend argument. Desalniettemin, bij een 5 bak is het ook mogelijk om links-boven de achteruit te plaatsen (dus 4 versnellingen naast elkaar), waarom zou dat bij een 6 bak niet kunnen? Ik ben benieuwd naar je bronnen wat betreft auto-pers over de raambediening. Lijkt me per definitie een reden om eraan vast te houden (voor een eigenwijs merk zoals SAAB). Ik geef je nog even een voorbeeld waar die "pedestal" bediening uitstekend werkt: de tol-poortjes op de Peage.tecks schreef:Het is verder onhandig om de achteruit rechtsachter te zetten als je een 6-bak hebt. De plek van de raambediening is al jaren en jaren een punt van kritiek bij de autopers. Enzovoort.
De bestuurder kan schakelen en wegrijden (met 2 handen dus) na het betalen, terwijl de bij-rijder het raampje weer dichtdoet.
tecks schreef:Tot slot gaat het ook om de manier waarop je je kritiek kenbaar maakt. Zo is het voor anderen misschien minder normaal om "WTF" te tikken bijvoorbeeld. De enige gangbare franse uitdrukking die ik ken gaat hier prima op: "C'est le ton qui fait la musique".
Ik heb toch sterk de indruk dat ik me vrij keurig uitdruk. Dat "WTF" mensen zou storen op een internetforum was mij nog niet bekend, maar ik had er uiteraard geen rekening mee gehouden dat ook mensen uit plaatsen als Staphorst dit forum zouden kunnen bezoeken, dus ik zal er vanaf heden rekening mee houden.
Daar had ik dan graag een bron met referentie van. Het lijkt me erg onwaarschijnlijk gezien het feit dat het platform en de drivetrain voor zover ik begrepen heb identiek zijn! Dat vertegenwoordigd al zo'n 2/3 van je ontwikkeling...tecks schreef:Overigens is 70% van de onderdelen van de 9-5 verschillend van de Insignia. Hetgeen maar aangeeft dat er kennelijk niet zo veel beperkingen waren. De plaatsing van onderdelen en de gebruikte interieurmaterialen zijn niet onder de beperkingen van een gedeeld platform te brengen. Die mening dat de Saab-ontwikkelaars erg beperkt zijn geweest tijdens het ontwerpen van de auto kan je dan ook niet terecht toegedaan zijn. Temeer daar de Saab zelf heeft aangegeven juist bij de ontwikkeling van de 9-5 meer vrijheid dan voorheen te hebben ervaren van GM.
Pardon? Dit is een discussie-forum. Er staat helemaal geen gelijkhebbertje aan (wat is dat?). Ik lees graag beargumenteerde reacties (zoals die van jou) en geen loze, zure, subjective opmerkingen tussendoor die verder aan de discussie helemaal niets toevoegen.tecks schreef:Kortom: Doe je gelijkhebbertje even uit. Dan heeft iedereen die op het forum komt als Saab-fan niet zo'n last van jouw -al dan niet terechte- azijn en jij als logisch gevolg niet van hen.