Rijtesten

2010-2012
Plaats reactie
tecks
Geregistreerd lid

Re: Rijtesten

Bericht door tecks » zo 23 okt, 2011 17:32

carlsson schreef:@Tecks,
Wat lange Saab-teentjes :-P+
Als zo'n ordinair taalgebruik hier standaard wordt, hoeft het van mij al niet meer ;-(+
Dan zou bij mij de vlag uitgaan... ga maar weg. Zeg maar hoeveel ordinair taalgebruik je nog nodig hebt. Dan regel ik dat.

Retep
Geregistreerd lid

Bericht door Retep » zo 23 okt, 2011 18:11

Ik ben na 15.000 km eveneens tevreden.

Wel een minpuntje reeds na twee maanden vertoonde mijn bestuurderszetel slijtage achteraan ter hoogte van de lendensteun. En het verslecht nog ;-(+

Voor het overige, zalige wagen al is het maar een Tid 160 pk

tecks
Geregistreerd lid

Bericht door tecks » do 27 okt, 2011 8:27

Henk-Jan schreef:Motorweek is één van mijn favoriete online-autotesters en het toeval wil dat ze net een nieuwe test hebben geupload:
Wat apart dat Motorweek juist de besturing als een van de beste punten van de auto naar voren brengt. Ik vind zelf de besturing juist iets te licht. Dit zou van mij best iets vleziger mogen.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » do 27 okt, 2011 11:12

Ieder zo z'n voorkeuren natuurlijk en misschien heeft het ook wat te maken met het moederland.

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » do 27 okt, 2011 11:28

ik heb een stukje met een 9-5 aero 4 cilinder benzine mogen sturen! :D

deze reed erg goed een lekkere wagen om mee te rijden
het dashboard vindt ik ook erg leuk :wow:
als ik de centen had stond die voor me deur

als enigste minpuntje ik vond de wagen een beetje aan de tamme kant

brammelo
Geregistreerd lid

Bericht door brammelo » do 27 okt, 2011 12:40

tanisha schreef:als enigste minpuntje ik vond de wagen een beetje aan de tamme kant
1.300 euro bijleggen, en je hebt plots 40 PK en 50 Nm meer. :wink:

tecks
Geregistreerd lid

Bericht door tecks » do 27 okt, 2011 21:04

tanisha schreef:ik heb een stukje met een 9-5 aero 4 cilinder benzine mogen sturen! :D
...knip...

Die heeft toch 220 Pk? Wat ben je normaal dan gewend dan als het niet tam is?

En @Brammelo : dat is dan dus 80 Pk erbij...

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » do 27 okt, 2011 21:09

Hirsch stage 1 tuning voor de 2.0T is 40pk erbij hoor. Van 220pk naar 260pk.

De meerprijs voor de V6 met 300pk is wel wat meer dan €1300 t.o.v. een vergelijkbare 2.0T Aero.

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » vr 28 okt, 2011 1:18

tecks schreef:
tanisha schreef:ik heb een stukje met een 9-5 aero 4 cilinder benzine mogen sturen! :D
...knip...

Die heeft toch 220 Pk? Wat ben je normaal dan gewend dan als het niet tam is?
mijn cayenne-rode 900ng 2.0i waar een gt17 turbo op het i blokje is geschroefd en t5 trionic op gezet de software is van een 9-3 aero maar draait niet veel meer dan 0.5 bar maar die komt gewoon heel anders aan op het i blokje
golfjes met rode tdi aanduidingen zijn nergens meer :devil_grr_wink:

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » vr 28 okt, 2011 8:58

Zal het ook niet een beetje in isolatie en alles zitten? Dat daar het gevoel van snelheid ten dele door te verklaren valt?

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » vr 28 okt, 2011 10:30

ik denk dat de 9-5 iets te veel op comfort ingesteld is en wordt getemperd ook mede door het hoge eigen gewicht komt die power anders over

de kick down vond die 9-5 ook nog niet fijn maar dat zal een kwestie van inrijden zijn de 9-5 die ik reed was nog behoorlijk vers uit de fabriek (demo auto)
inrijden kan een auto met automaat maken of breken daar ben ik wel naar een half jaartje springen (=inval chauffeur en aldoor een andere vrachtwagen mee) achter gekomen de scania's daar reden allemaal anders en er waren maar 2 die het echt goed deden met schakelen (de bak leert van de chauffeur na 30.000km heb je het resultaat een dan is er niks meer aan te doen)

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » vr 28 okt, 2011 14:31

Dat zal het zijn. Ik vond de auto zelf best heel vlot, maar dat heeft misschien ook wat te maken met jeugdigheid en referentiemateriaal.

Kijk ook eens hoe soepel het vermogen zich opbouwt: http://www.hirsch-performance.ch/getAtt ... a43ccdc35a" onclick="window.open(this.href);return false;

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » vr 28 okt, 2011 14:36

ach voor je het weet heb je in van alles gereden en kijk je nergens meer van op! :wink:

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » vr 28 okt, 2011 16:26

Vooral als je ook een een Opel Omega/Vauxhall Carlton Lotus 6 pitter met twee turbo's hebt gereden, dan valt een Saab altijd wat tegen.
Is niet moeders mooiste, maar gaat wel als de brandweer :O:

Plaats reactie