Ervaringen met laatste type 95 bekend?

2010-2012
tecks
Geregistreerd lid

Re: Ervaringen met laatste type 95 bekend?

Bericht door tecks » zo 12 aug, 2012 13:30

gudmundje schreef:Hoe check je de vin code ? Zou graag weten wanneer de witte van de band liep :-)
http://saabvin.com/index.php
of
http://www.saabnet.ru/vin.html

Mijne komt er echter niet uit, dan wel met foutmeldingen. Je kunt echter wel zelf handmatig de code kraken.

Je VIN ziet er als volgt uit: YS3GP4ML6A400xxxx

De onderdelen betekenen:
YS3 = Saab
G = 9-5NG
P = uitvoering (bij mij vector denk ik_\)
4 = 4 deurs sedan
M = manual
L = motortype
6 = controlegetal
A = modeljaar (A=2010)
4 = Fabriek (Trollhattan)
de rest is het serienummer van jouw auto.

Je wilt dus het liefst een serienummer dat flink hoog is en een modeljaar ná 2010.

Retep
Geregistreerd lid

Bericht door Retep » zo 12 aug, 2012 14:11

Ik gebruik facebook evenmin, maar vind het leuk dat daar nog mensen zijn die aangeven dat ze in Amerika een lot 9-5NG's opkopen om ze niet verloren te laten gaan ed.

Ook vind je daar minder leuke defecten ed. ...

gudmundje
Donateur
Donateur

Bericht door gudmundje » zo 12 aug, 2012 15:47

Haha hier ook geen echte facebook fan, maar retep heeft gelijk, soms kan het wel handig zijn.

Heb vin ff nagekeken....die decoder werkt enkel voor oudere modellen, dus zelf wat gepuzzeld:

MY 2011 en serienr is 2525, of dat nou hoog of laag is weet ik niet. Wagen werd eind november 2010 afgeleverd.

Qua mankementjes: refelector (achterbumper - mistlicht) terug goed geplaatst - linker spiegel, kap zat los en kofferdeksel, handvat zat los, Agneta had een slechte dag denk ik :-)

tecks
Geregistreerd lid

Bericht door tecks » ma 13 aug, 2012 9:43

Mijne is nummer 528 en modeljaar 2010.... Ik heb dus een nogal vroege. Mijne werd overigens pas in augustus 2011 afgeleverd,maar heeft eerst in Amersfoort in de showroom gestaan. Agneta had bij deze wel een goeie dag denk ik, op een niet gespotte vochtige achterlichtunit na dan, haha.

Retep
Geregistreerd lid

Bericht door Retep » ma 13 aug, 2012 10:11

Hier staat een B :oops:

gudmundje
Donateur
Donateur

Bericht door gudmundje » ma 13 aug, 2012 11:06

Retep schreef:Hier staat een B :oops:
Dus ? Dat is toch goed ?

Retep
Geregistreerd lid

Bericht door Retep » ma 13 aug, 2012 11:12

Natuurlijk, maar ik wou niemand jaloers maken hé

gudmundje
Donateur
Donateur

Bericht door gudmundje » ma 13 aug, 2012 13:02

Ik denk dat de 'mood' van de werknemers ook wel zal meegespeeld hebben. 2010 was iedereen toch gemotiveerd zou je denken.

Het valt overigens op dat je bij persoonlijke instellingen bepaalde zaken, zoals sfeerverlichting, spiegels die inklappen bij sluiten auto, etc , bij mij niet kan instellen. Je zou denken dat dit toch gewoon software is en dat dat bij elke uitvoering hetzelfde zou geweest zijn.

Retep
Geregistreerd lid

Bericht door Retep » ma 13 aug, 2012 13:32

Ik denk dat die instellingen ook bij mij zo zijn.

De software was mogelijks nog niet "af" hoewel dezelfde toch bij de Ampera is gebruikt zodat je toch kan verwachten dat het daar wel een eindprodukt is.

wildhoek
Geregistreerd lid

Bericht door wildhoek » ma 13 aug, 2012 23:11

Beste mensen,

Bedankt voor jullie waardevolle reacties. Ik duik nog wat verder in de tips en info en als er nog meer leden met info komen blijf ik dit onderwerp volgen

Gr. Johan

gudmundje
Donateur
Donateur

Bericht door gudmundje » di 14 aug, 2012 22:58

Graag gedaan, veel succes met de keuze

ps: begin de 9-5 nu na 3 weken nu beter en beter te kennen, en 't wordt er alleen leuker op...de lichte besturing tov de oude 9-5 was eerst wat vreemd, maar eens je er mee weg bent :D :D :D

wulf
Geregistreerd lid

Bericht door wulf » di 25 sep, 2012 19:11

Ik hou hier een overzicht bij van de VIN codes. Weet iemand wat de motoren codes zijn voor de 1.6 en diesel motoren? Model serie code for de Linear/Arc/Vector?

http://saabworld.net/f10/faqs-about-saa ... /#post2396" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zie hier in de VS serial numbers over de 5000 bij de auto's die in de havens vast stonden. Voor zover ik weet zijn die eind 2010 en begin 2011 geproduceerd.

tecks
Geregistreerd lid

Bericht door tecks » wo 26 sep, 2012 7:42

@Frank Wulfers
Mijn auto is een 2.0 Tid vector, en mijn VIN staat een paar posts terug. Dus denk dat P voor Vector staat en L voor de 2.0Tid.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » wo 14 nov, 2012 15:56

tecks schreef: Mijn auto is een 2.0 Tid vector
bij mijn auto zit een alarm attest van de importeur waar als modelnaam 9-5 sedan VEC 2.0TIDS A6 genoemd wordt. Ik snap alles behalve de S achter TID. Zou dat duiden op het sportonderstel waar Tecks het over had in een eerder post? de auto heeft geen drivesense overigens.

Wat zijn de specificaties van dit onderstel? (lager, stijver, etc?)

tecks
Geregistreerd lid

Bericht door tecks » do 15 nov, 2012 6:50

Style&Co schreef:Wat zijn de specificaties van dit onderstel? (lager, stijver, etc?)
Het is inderdaad iets lager en stijver. Kan het nu even niet opzoeken, maar als ik weer thuis ben (zo rond eind november) dan zoek ik het op.

Plaats reactie