Residuele marktwaarde

2010-2012
Plaats reactie
renaat mattheus
Geregistreerd lid

Residuele marktwaarde

Bericht door renaat mattheus » zo 10 feb, 2013 14:04

Dag,

Ik rijd nog steeds tot mijn tevredenheid met een 03/2011 95 NG.
Wat ik me afvraag: is er al iemand die de zijne heeft verkocht, en zo ja, wat is dan min of meer de marktwaarde?

Groet,

Renaat

tecks
Geregistreerd lid

Re: Residuele marktwaarde

Bericht door tecks » zo 10 feb, 2013 21:11

Als je op gaspedaal.nl of dat soort sites kijkt zie je dat je minimaal c. 30.000 euro moet meenemen om überhaupt een 9-5 NG aan te schaffen. Zelfs een linear benzine 220pk met 43.000 kilometer op de teller van januari 2011 staat voor een vraagprijs van 36.000 te koop. OP een auto die nieuw iets van 50k moest kosten na 2 jaar een verlies van zeg maar 28%. NIet echt gek dus.

harteman
Donateur
Donateur

Residuele marktwaarde

Bericht door harteman » zo 10 feb, 2013 21:31

Bij Hazet bij ons in Ochten staan 4 splinternieuwe NG's te koop. De goedkoopste 220pk benzine kost Eur 37.950. Een Aero 190pk TTID XWD voor Eur 54.950.

Groet,
Harteman

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » zo 10 feb, 2013 23:12

Dat zijn wel verkoopprijzen, de inkoop/inruilprijzen dat zijn dan uiteraard een flink bedrag lager, want zo'n autohandelaar wil ook nog wat verdienen :wink:

tecks
Geregistreerd lid

Bericht door tecks » ma 11 feb, 2013 8:55

Ja, maar het geeft wel een indicatie van de hoogte van de inruilprijs.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » ma 11 feb, 2013 13:20

Is uiteraard een relatief schaarse liefhebbers auto, is de vraag of dat er bij inruil bij de eerste de beste dealer uitkomt, want nu Saab's die worden voorlopig ng ff niet gemaakt, zul een auto van een andere merk moeten kopen. In mijn ervaring deden dealers van andere merken altijd erg moeilijk bij het inruilen van een Saab.
Dus je moet goed oppassen dat je niet in de nek wordt geslagen.

sabba
Geregistreerd lid

Bericht door sabba » ma 11 feb, 2013 21:51

De dealers die nog een 9-5 NG hebben staan komen er niet zomaar vanaf, of ze willen geen verlies nemen. Ook Hazeth heeft ze al heel lang te koop staan. Sternpoint gaat een onverkochte 9-5 nu maar verhuren. Ik zou weinig verwachtingen hebben van de inruilwaarde, lekker helemaal oprijden die auto. O ja, in Italië staan al langer dan een jaar een paar diesels te koop, vraagprijs gezakt tot ca. 23.000 €. Komt wel Bpm bij.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » ma 11 feb, 2013 23:20

Is meer een algemene Europese trent, grote auto's zijn gewoon minder populair. Daarom was het ook jammer dat Saab niet gewoon eerst met een A en/of B-segment auto op de proppen is gekopen. Je kunt ze uiteraard ook naar Rusland brengen, zijn ze nog aardig populair :wink:
Want mij bij Nederlandse autodealers vaak opvalt is dat ze niet zo erg veel van stunten houden, komt misschien doordat kortingen ten laste van de marge op de nettoprijs gaan. Komt dan weer BPM en BTW bij, dus echt goedkoop wordt het nooit zeker als een auto een ongunstig milieulabel heeft.
Verder zullen ze wel erg weinig vlees op de botten hebben en de importeur en de fabrikant kunnen de ex-dealers ook niet meer helpen.
Dan heb je nog van die veilinghuizen die wel eens voorraden in opdracht van o.a. curatoren verkopen, brengt eigenlijk ook geen voordel want dan betaald de verkoper en de koper een flinke veilingtoeslag. Voordeel voor de verkoper is dat er dan van enige garantie dan totaal geen sprake meer is. Voor een fabriekgarantie hoef je bij Saab ook niet meer aan te bellen :?

portengen
Geregistreerd lid

Bericht door portengen » za 16 feb, 2013 11:08

harteman schreef:Bij Hazet bij ons in Ochten staan 4 splinternieuwe NG's te koop.
DIt zijn niet eens door de Nederlandse importeur geleverde 9-5's, want de biopower is in Nederland niet geleverd. Deze 9-5's zijn me al eerder opgevallen en er is ook doorloop in, blijkbaar loont het ze te importeren en in Nederland te verkopen.

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » za 16 feb, 2013 14:28

De markt voor 9-5NG's is extreem klein en past min of meer bij het geringe aanbod. Klein kringetje dus met liefhebbers en dito prijzen.

Plaats reactie