Deftige steenmarter
-
dpdietvorst
- Donateur (2x)

Deftige steenmarter
Moest vandaag even bij de dealer zijn waarbij de motorkap even open mocht. Ik sta semi peinzend mee te kijken onder de kap, valt mijn blik op een ovaal wittig voorwerp wat ligt tussen linker veerpoot en het vloeistofreservoir aldaar. Eerste gedachte was een soort cocon, maar het leek toch wel erg op een ei. Nadere inspectie beaamde dat; kippenei. Zelf bewaar ik mijn eieren keurig in de koelkast, dus dit moet iemand anders zijn geweest. Aangezien mijn vriendin de enige andere met autosleutel is en ook zij het bewaren van eieren in de koelkast verkiest boven het bewaren onder de motorkap, hebben we geconcludeerd dat de verstopper van een lagere orde der zoogdieren is. Steenmarters schijnen in dit deel van het land frequent voor te komen en een voorliefde voor motorruimtes te hebben, dus die stigmatiseren we die maar even als dader. Heb er nog geen met chokertje, pijp en brogues gespot hier in de buurt. Overigens lijkt er niets doorgeknaagd, oef....
-
dpdietvorst
- Donateur (2x)

Re: Deftige steenmarter
Heb op advies van de garage van die wc-blokjes onder de kap gehangen, schijnen ze niet leuk te vinden. Een een of andere zelfbenoemde steenmarterexpert op the worldwideweb verklaart echter dat een oprit van gaas en wildroosters, naar smaak te larderen met claymore's en punji-stakes the bomb is en dat je al het andere niet serieus moet nemen...... Vooralsnog heb ik een fris ruikende oprit......
-
gfgf
- Donateur (2x)

Ik zou toch wel eens zo'n pijprokende steenmarter gekleed in uitgezakte ribbroek en rode trui met chokertje willen zien... 
-
blue city
- Donateur (3x)

En hem/haar dan met een croquethamer of cricketbat de straat uitmeppen.
-
Blindstra
- Geregistreerd lid
In deze regionen ook met regelmaat een serieus probleem. WC blokje en ook hondenhaar zijn een vaak gehoorde remedie. Eieren verstoppende steenmarters heb ik evenwel nog nooit van gehoord.
Pas maar op met die beestjes. Onze lokale garagehouder verdient er een leuke stuiver mee bij 
-
gudmundje
- Donateur

Zitten hier ook, leuke beesten...hebben menig keer de slang van de koelvloeistof bij mijn vorige 9-5 doorgeknaagd...Ze zijn hier in België wel niet zo beleefd om een ei achter te laten 
Zorg wel dat ze uit je huis blijven of je kan je dak opnieuw isoleren, die vreten echt alles op
Zorg wel dat ze uit je huis blijven of je kan je dak opnieuw isoleren, die vreten echt alles op
-
Twingo
- Geregistreerd lid
Komt me bekend voor!
viewtopic.php?f=7&t=62439&p=718113#p718113" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=7&t=62439&p=718113#p718113" onclick="window.open(this.href);return false;