Deftige steenmarter

2010-2012
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dpdietvorst
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Deftige steenmarter

Bericht door dpdietvorst » za 12 okt, 2013 22:00

Moest vandaag even bij de dealer zijn waarbij de motorkap even open mocht. Ik sta semi peinzend mee te kijken onder de kap, valt mijn blik op een ovaal wittig voorwerp wat ligt tussen linker veerpoot en het vloeistofreservoir aldaar. Eerste gedachte was een soort cocon, maar het leek toch wel erg op een ei. Nadere inspectie beaamde dat; kippenei. Zelf bewaar ik mijn eieren keurig in de koelkast, dus dit moet iemand anders zijn geweest. Aangezien mijn vriendin de enige andere met autosleutel is en ook zij het bewaren van eieren in de koelkast verkiest boven het bewaren onder de motorkap, hebben we geconcludeerd dat de verstopper van een lagere orde der zoogdieren is. Steenmarters schijnen in dit deel van het land frequent voor te komen en een voorliefde voor motorruimtes te hebben, dus die stigmatiseren we die maar even als dader. Heb er nog geen met chokertje, pijp en brogues gespot hier in de buurt. Overigens lijkt er niets doorgeknaagd, oef....

Gebruikersavatar
dpdietvorst
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Deftige steenmarter

Bericht door dpdietvorst » za 12 okt, 2013 22:02

Heb op advies van de garage van die wc-blokjes onder de kap gehangen, schijnen ze niet leuk te vinden. Een een of andere zelfbenoemde steenmarterexpert op the worldwideweb verklaart echter dat een oprit van gaas en wildroosters, naar smaak te larderen met claymore's en punji-stakes the bomb is en dat je al het andere niet serieus moet nemen...... Vooralsnog heb ik een fris ruikende oprit......

Gebruikersavatar
johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Deftige steenmarter

Bericht door johnb52 » za 12 okt, 2013 22:09

Oeuf.


Goed.afgelopen.dus.

Gebruikersavatar
gfgf
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Deftige steenmarter

Bericht door gfgf » za 12 okt, 2013 22:35

Ik zou toch wel eens zo'n pijprokende steenmarter gekleed in uitgezakte ribbroek en rode trui met chokertje willen zien... :lol:

Gebruikersavatar
blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Deftige steenmarter

Bericht door blue city » za 12 okt, 2013 23:55

:mrgreen:

En hem/haar dan met een croquethamer of cricketbat de straat uitmeppen. :wow:

:O:

Gebruikersavatar
Blindstra
Geregistreerd lid

Re: Deftige steenmarter

Bericht door Blindstra » zo 13 okt, 2013 14:54

In deze regionen ook met regelmaat een serieus probleem. WC blokje en ook hondenhaar zijn een vaak gehoorde remedie. Eieren verstoppende steenmarters heb ik evenwel nog nooit van gehoord. :lol: Pas maar op met die beestjes. Onze lokale garagehouder verdient er een leuke stuiver mee bij :idea:

Gebruikersavatar
gudmundje
Donateur
Donateur

Re: Deftige steenmarter

Bericht door gudmundje » zo 13 okt, 2013 21:37

Zitten hier ook, leuke beesten...hebben menig keer de slang van de koelvloeistof bij mijn vorige 9-5 doorgeknaagd...Ze zijn hier in België wel niet zo beleefd om een ei achter te laten :-)

Zorg wel dat ze uit je huis blijven of je kan je dak opnieuw isoleren, die vreten echt alles op :mrgreen:

Gebruikersavatar
Twingo
Geregistreerd lid

Re: Deftige steenmarter

Bericht door Twingo » di 15 okt, 2013 14:20

Komt me bekend voor!

viewtopic.php?f=7&t=62439&p=718113#p718113" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie