Winterbanden op lichtmetalen velg
-
N207
- Donateur

Winterbanden op lichtmetalen velg
Ik wil komende week winterbanden onder mijn 9-5NG. Dit moet minimaal 17" zijn, i.v.m. de maat van de remschijven.
Als ik originele Saab-velgen wil, kost me dit minimaal € 1.000,-- tot € 1.500,--.
Nu kan ik op verschillende sites ook lichtmetalen velgen van andere merken kopen, maar... ik heb geen verstand van al deze (B?) merken zoals SWH, Platin, Oxxo, Borbet, etc. Is dit aan te raden onder mijn 9-5?
Als ik zie dat deze tussen de € 550,-- en € 800,-- per set kosten (incl. "merk" winterbanden zoals Continental), is dat toch snel verdiend.
Maar juist vanwege dit prijsverschil vermoed ik een addertje onder het gras. Zijn dergelijke velgen zachter, eerder krom, of is origineel Saab gewoon zoveel duurder?
Als ik originele Saab-velgen wil, kost me dit minimaal € 1.000,-- tot € 1.500,--.
Nu kan ik op verschillende sites ook lichtmetalen velgen van andere merken kopen, maar... ik heb geen verstand van al deze (B?) merken zoals SWH, Platin, Oxxo, Borbet, etc. Is dit aan te raden onder mijn 9-5?
Als ik zie dat deze tussen de € 550,-- en € 800,-- per set kosten (incl. "merk" winterbanden zoals Continental), is dat toch snel verdiend.
Maar juist vanwege dit prijsverschil vermoed ik een addertje onder het gras. Zijn dergelijke velgen zachter, eerder krom, of is origineel Saab gewoon zoveel duurder?
-
johnb52
- Donateur (7x)

Re: Winterbanden op lichtmetalen velg
Borbet is geen B-merk.
Rest ken ik niet, maar dan zou ik nog liever stalen velgen met wieldoppen nemen.
De banden alleen al kosten zo rond de 550 euro denk ik.
Rest ken ik niet, maar dan zou ik nog liever stalen velgen met wieldoppen nemen.
De banden alleen al kosten zo rond de 550 euro denk ik.
-
evolver86
- Geregistreerd lid
Voor 550 euro heb je geen 4 continentals in 17 inch. Reken 175 per band, en 75 per velg (en dat is goedkoop) dan zit je al op 1000 euro en dat is zonder monteren etc, a raison van nog eens 15-25 per band. dus ik vind 1250 voor originele saabvelgen met nieuwe winterbanden niet eens een slechte deal hoor.N207 schreef:Ik wil komende week winterbanden onder mijn 9-5NG. Dit moet minimaal 17" zijn, Als ik zie dat deze tussen de € 550,-- en € 800,-- per set kosten (incl. "merk" winterbanden zoals Continental), is dat toch snel verdiend.
-
N207
- Donateur

Ik had inderdaad niet goed gekeken bij de bandenmerken. Maar dit is op zich niet onaantrekkelijk:
17 inch Platin P64 Zilver velgen in combinatie met Continental WinterContact TS830 banden - 215/55/17 98H Winter
4 velgen, 4 banden inclusief bouten € 1069,-
En dan gaat het om deze velgen:

17 inch Platin P64 Zilver velgen in combinatie met Continental WinterContact TS830 banden - 215/55/17 98H Winter
4 velgen, 4 banden inclusief bouten € 1069,-
En dan gaat het om deze velgen:

-
johnb52
- Donateur (7x)

Heb je al op de site van jendvandenbosch gekeken?
Om eerlijk te zijn, hoort op een NG eigenlijk geen aftermarket velg, behalve een Hirsch
http://www.jendvandenbosch.nl/index.php ... den-velgen" onclick="window.open(this.href);return false;
Maargoed, ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken...
Desnoods een set 2ehands velgen, met nieuwe banden?
Om eerlijk te zijn, hoort op een NG eigenlijk geen aftermarket velg, behalve een Hirsch
http://www.jendvandenbosch.nl/index.php ... den-velgen" onclick="window.open(this.href);return false;
Maargoed, ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken...
Desnoods een set 2ehands velgen, met nieuwe banden?
-
N207
- Donateur

Ja John, ik vind ook dat er geen aftermarket velg op een NG hoort, maar 4 á 5 honderd euro is toch een behoorlijk bedrag (als het dat is).
Dus bij voorkeur Saabvelgen.
Ik heb bij J&D van den Bosch al een offerteaanvraag gedaan.
Dus bij voorkeur Saabvelgen.
Ik heb bij J&D van den Bosch al een offerteaanvraag gedaan.
-
johnb52
- Donateur (7x)

Met een beetje geluk, mocht je m ooit weg doen (gaan we niet vanuit, behalve voor n nieuwe saab) kan je die wintervelgen ook weer voor meer geld verkopen...
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Ik zou absoluut geen aftermarket velgen monteren op een 9-5 NG... Ziet er imho niet uit. En dat terwijl er vele Saab velgen zijn die er prima uitzien. Dat zou mij het prijsverschil wel waard zijn, als je het uitsmeert over meerdere jaren valt het wel mee denk ik. Aftermarket velgen zijn overigens bijna altijd goedkoper dan originele en 1000-1500 euro is nog goedkoop voor een setje 9-5 ng velgen, als je ze bij de Saabdealer moet kopen ben je pas echt een vermogen kwijt!
Overigens is 215/55/17 niet erg smal? Ik zou minimaal voor 225/45/17 gaan, of moet het 225/50/17 zijn voor een NG?
Overigens is 215/55/17 niet erg smal? Ik zou minimaal voor 225/45/17 gaan, of moet het 225/50/17 zijn voor een NG?
-
dpdietvorst
- Donateur (2x)

En eerst gewoon winterbanden in de maat van je zomerbanden kopen en dit seizoen alleen een bandenwissel op velg doen? Spaar je komend jaar voor de originele velgen en leg je daar naar keus je zomer- dan wel winterbanden om. Een enkele wissel zal voor de velgen niet heel veel kwaad kunnen.
-
N207
- Donateur

Ja, 215 leek mij ook al wat smal en zelf dacht ik ook aan 225. Overigens heb je gelijk dat het 225/50/17 moet zijn.
Bandenwissel op dezelfde velgen... tsja, daar hoor ik wisselende berichten over.
Voor nu wil ik me toch eerst oriënteren op een set originele Saab velgen.
Bandenwissel op dezelfde velgen... tsja, daar hoor ik wisselende berichten over.
Voor nu wil ik me toch eerst oriënteren op een set originele Saab velgen.
-
Remco
- Donateur

Hoeveel sets moet je hebben
Stuur je wel even een PB, denk dat ik wel wat voor je heb, zowel qua prijs als smaak
Stuur je wel even een PB, denk dat ik wel wat voor je heb, zowel qua prijs als smaak
-
Steve-O
- Donateur (8x)

NB: smallere banden hebben meer grip in sneeuw, dan brede!
Kies vooral een velg die je mooi vindt staan en en de juiste specs heeft. Niet alleen de diameter moet kloppen, maar ook de horzontale positie van het montagevlak t.o.v. de bandbreedte.
Kies vooral een velg die je mooi vindt staan en en de juiste specs heeft. Niet alleen de diameter moet kloppen, maar ook de horzontale positie van het montagevlak t.o.v. de bandbreedte.
-
gudmundje
- Donateur

Had op de vorige 9-5 maatje 195 op stalen velg. Zag er niet uit maar nooit zo veel fun gehad in de sneeuwSteve-O schreef:NB: smallere banden hebben meer grip in sneeuw, dan brede!
-
turbopilot
- Donateur (7x)

215 225, is om te snowboarden
btw je moet zwarte stalen velgen nemen, anders kunnen ze het niet zien
btw je moet zwarte stalen velgen nemen, anders kunnen ze het niet zien
-
volvos70
- Donateur

je moet niet op 17 inch velgen winterbanden moet zetten, maar zo smal mogelijk moet gaan vanwege de druk per m2 centimeter.