Ik ben er heel blij mee en ze 'lopen' goed; ik merk eigenlijk geen verschil tussen deze 18" en de 19". Echter... de (nieuwe) bandendruksensoren willen maar niet inleren. Op de display blijven "--" naast de 4 banden staan. Volgens het boekje zou dit de procedure moeten zijn om ze te laten herkennen door HAL9000:
Bandenspanningscontrole, leerprocedure (niet VS)
Na een rotatie of het vervangen van een onderdeel van een band zal het bandenspanningsbewakingssysteem automatisch en als volgt de waarden leren:
- Wacht 18 min. alvorens de auto te bewegen of ermee te rijden.
- Rij met een snelheid van meer dan 20 km/h (15 mph) gedurende 9 achtereenvolgende minuten zonder de motor uit te zetten (tot het controlelampje in het instrumentenbordcluster uitgaat, als het brandde).
Tijdens een leerprocedure kan het gebeuren dat het bestuurdersinformatiecentrum eerst de "laatst gekende drukwaarden" van de vorige bandeninstelling toont, daarna een streeplijn, en vervolgens de effectieve drukwaarden voor de nieuwe bandeninstelling. Als het bandenspanningscontrolesysteem de nieuwe sensor niet goedkeurt, moet u na 18 minuten stilstand met het contact uit (eruit gehaalde sleutel) een nieuwe proefrit uitvoeren. Soms kan de ontvangst van het sensorsignaal langs de weg door verschillende oorzaken zijn verstoord.
Roept u maar! Want het bovenstaande lijkt niet te werken bij mijn auto. Is er een (andere) truc om dit te doen?