Afwatering airco

2010-2012
Plaats reactie
U-Poll
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Afwatering airco

Bericht door U-Poll » zo 21 dec, 2014 12:11

Weet iemand waar de afwateringskanaaltjes/tuutjes van de airo bij een 9-NG zitten? Af en toe komt er een muffe 'iets natte' lucht voorbij zetten en ik vermoed dat dit komt door (bijna) verstopte afwatering. Bij mijn 9000 (many moons ago) was dat ook het geval - hetzelfde typische luchtje. Of heeft iemand een suggestie hoe ik het gehele kanaal makkelijk kan schoonmaken (blazen, zuigen, poeren, enz).

rene
Geregistreerd lid

Re: Afwatering airco

Bericht door rene » zo 21 dec, 2014 15:21

Schoon interieurfilter er in en ventilatiekanalen inspuiten met daarvoor bestemd middel.
Weet je hoe lang het filter er in zit?

René

U-Poll
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door U-Poll » zo 21 dec, 2014 21:42

Het filter bleek er goed uit te zien, zei de garage. Ze hebben er ook airco-cleaner in gespoten. Het is wel wat beter, waar af-en-toe toch wat muffig. Ik herken de geur als van dichtslibbende waterafvoerkanaaltjes...

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » zo 21 dec, 2014 22:34

U-Poll schreef: Het filter bleek er goed uit te zien, zei de garage.
Waarom heeft men bij "de garage" niet meteen even (op de brug) de afvoerkanaaltjes gecontroleerd ?

sveba
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door sveba » zo 21 dec, 2014 23:47

als je hem een tijdje gebruikt hebt en je zet hem op een brug of krik o.i.d en je gaat eronder zie je vanzelf waar het uitkomt, zal waarschijnlijk ook van de motorisering afhangen etc bij mijn 9-4 was als je ervoor stond links net niet ter hoogte van het schutbord

sveba
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door sveba » zo 21 dec, 2014 23:49

overigens kan een filter er visueel prima uitzien, bacteriën en schimmels hoeven geen zichtbaar beeld geven een filter kost minder als een tientje en zit achter je dashboardkastje 4 schroeven 5 min en je bent klaar en zeker weer schoon.

Plaats reactie