Afwatering airco
-
U-Poll
- Donateur (8x)

Afwatering airco
Weet iemand waar de afwateringskanaaltjes/tuutjes van de airo bij een 9-NG zitten? Af en toe komt er een muffe 'iets natte' lucht voorbij zetten en ik vermoed dat dit komt door (bijna) verstopte afwatering. Bij mijn 9000 (many moons ago) was dat ook het geval - hetzelfde typische luchtje. Of heeft iemand een suggestie hoe ik het gehele kanaal makkelijk kan schoonmaken (blazen, zuigen, poeren, enz).
-
rene
- Geregistreerd lid
Re: Afwatering airco
Schoon interieurfilter er in en ventilatiekanalen inspuiten met daarvoor bestemd middel.
Weet je hoe lang het filter er in zit?
René
Weet je hoe lang het filter er in zit?
René
-
U-Poll
- Donateur (8x)

Het filter bleek er goed uit te zien, zei de garage. Ze hebben er ook airco-cleaner in gespoten. Het is wel wat beter, waar af-en-toe toch wat muffig. Ik herken de geur als van dichtslibbende waterafvoerkanaaltjes...
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Waarom heeft men bij "de garage" niet meteen even (op de brug) de afvoerkanaaltjes gecontroleerd ?U-Poll schreef: Het filter bleek er goed uit te zien, zei de garage.
-
sveba
- Donateur (3x)

als je hem een tijdje gebruikt hebt en je zet hem op een brug of krik o.i.d en je gaat eronder zie je vanzelf waar het uitkomt, zal waarschijnlijk ook van de motorisering afhangen etc bij mijn 9-4 was als je ervoor stond links net niet ter hoogte van het schutbord
-
sveba
- Donateur (3x)

overigens kan een filter er visueel prima uitzien, bacteriën en schimmels hoeven geen zichtbaar beeld geven een filter kost minder als een tientje en zit achter je dashboardkastje 4 schroeven 5 min en je bent klaar en zeker weer schoon.