Afkoelventilatoren voor radiator

2010-2012
Plaats reactie
Spartacus
Geregistreerd lid

Afkoelventilatoren voor radiator

Bericht door Spartacus » zo 29 mar, 2015 9:22

Hoi,
Heb al een klein jaar een probleem met die ventilatoren achter de grill. 95 NG 2.0 TiD
Die beginnen al te draaien na een halve km te rijden. Ze slaan dan weer af en aan en af .....
Bij de Ex saab dealer alles getest met die stekker computer onder het dashboard. Alles ok ( maar niet voor mij hoor)
Kan het zijn dat de sensor die de temp van het koelwater contoleerd, kapot is , of op het einde is van zijn loopbaan?
Aan de rode lichten staan ze bv op volle toeren te draaien ( ook in de winter) en als ik dan lichtjes op het gaspedaal duw , slaan ze af. Na een 100 meter weer aan enz...
De auto is zeer goed geisoleerd, maar dit geluid vind ik toch zeer vervelend. :paleconfused:
Of is het weer een software probleem dat er is bijgekomen?

Jungleman
Geregistreerd lid

Re: Afkoelventilatoren voor radiator

Bericht door Jungleman » zo 29 mar, 2015 9:29

even een slag in de lucht van een Fiat Croma-rijder ;-) :

1. misschien dat een TechII wat uitwijst (gesteld dat een NG9-5 aan de TechII kan...)
2. foutje in het airco-circuit? het aan- en afslaan van de fan klinkt voor mij als een airco-systeem dat in- en uitschakelt.

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jansen » zo 29 mar, 2015 10:10

1. misschien dat een TechII wat uitwijst (gesteld dat een NG9-5 aan de TechII kan...)
NG9-5 maakt gebruik van de MDI tester en niet meer de Tech2.

2. foutje in het airco-circuit? het aan- en afslaan van de fan klinkt voor mij als een airco-systeem dat in- en uitschakelt.
Is geen foutje in de airco-circuit, de airco kan de ventilatoren ook aansturen door systeem druk, en gaan dan uit als je de kachel op econ zet.

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » zo 29 mar, 2015 10:13

@Jansen: Kachel op ECON bij een Saab 9-5 NG ?

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jansen » zo 29 mar, 2015 11:33

Jah, ik weet het hoordt niet bij zo,n auto maar als je de aircopomp toch even uitzet dan kan je controleren ofdat de airco de ventilatoren aanstuurt of dat er toch iets anders aan de hand zou kunnen zijn, kan je toch wat dingen uitsluiten.

Plaats reactie