Wanneer het buiten erg warm is en mijn auto staat een paar uur te bakken in de zon, dan heb ik na het starten een hard rempedaal. De garage heeft het eea goed bekeken en alles zou in orde moeten zijn. Ze hebben het systeem voor de zekerheid nog eens ontlucht (achter). Maar helaas, bij 30+ voelt het allemaal raar - wil ik niet. Bij een 'hard pedaal' is het 9 van de 10 keer een falende terugslagklep in de vacuumleiding van de rembekrachtiger (tussen inlaatspruitstuk, vacuumpomp en bekrachtiger). Bij het doorblazen/testen van deze klep functioneerde het ding wel goed - maar dat was bij een normale temperatuur in de garage. Mijn vermoeden is dat het dingetje pas bij 30+ ietsjes gaat lekken (ofzo). In ieder geval is er nu een nieuwe leiding besteld.
Wat mij ook opvalt, is een aansluiting (van deze leiding, op de vacuumpomp) die er anders uitziet dan de rest. Het lijkt of er wat mist... Nou kan ik me vergissen, maar dit ziet er gewoon niet uit zoals de afwerkstaat van alle andere dingetjes in het vooronder (wat eerlijk gezegd er best goed uit ziet... beter dan de vorige 9-5 mkIII). Zie foto:
Zien jullie wat ik bedoel? Die hard plastic leiding lijkt er niet helemaal goed op te zitten. Toch wil het ding echt niet verder er op. Zou een van jullie een foto kunnen maken van hoe het bij jullie zit?