LED bar reparatiekit
-
U-Poll
- Donateur (8x)

LED bar reparatiekit
Weet iemand ook waar zo'n LED bar reparatie kit te koop is waar ze WEL naar Europa/Nederland willen versturen?
Als het niet anders kan, dan kan ik het wel via mijn zus regelen (die woont in Tennessee), wie-weet dan gelijk ook meer setjes voor andere NGers-met-een-zwak-streepje.
Als het niet anders kan, dan kan ik het wel via mijn zus regelen (die woont in Tennessee), wie-weet dan gelijk ook meer setjes voor andere NGers-met-een-zwak-streepje.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Re: LED bar reparatiekit
heb het nog nooit eerder aangeboden zien worden als kitje. Zijn er goede ervaringen met deze kit? Ik vind ze niet echt scheutig met info over de reparatie... die krijg je pas als je dit kit besteld
In Polen zit AutoFlash Marcin Włodarski... die repareren deze led bars ook. http://www.autoflashonline.pl" onclick="window.open(this.href);return false; en https://www.facebook.com/autoflashonline?fref=photo" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb er zelf geen ervaring mee en weet niet wat het kost maar ik zou het liever laten doen dan dat je zelf er mee aan de gang moet gaan

In Polen zit AutoFlash Marcin Włodarski... die repareren deze led bars ook. http://www.autoflashonline.pl" onclick="window.open(this.href);return false; en https://www.facebook.com/autoflashonline?fref=photo" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb er zelf geen ervaring mee en weet niet wat het kost maar ik zou het liever laten doen dan dat je zelf er mee aan de gang moet gaan

-
mfvb
- Donateur

Mijn ledbar is gelukkig nog in orde (soms wel wat condens in), maar ik volg dit graag wellicht om alvast een oplossing in huis te halen. Ik zou de vraag ook even stellen in de internationale Facebookgroep. Wellicht dat er andere oplossing in Europa zijn, of dat er meer Europeanen interesse hebben in een groepsaankoop.
-
U-Poll
- Donateur (8x)

@mfvb: zet jij die vraag dan even door daar? -ik zit daar niet op.
Mijn LEDbar is trouwens nog goed. Er zit wel af-en-toe condens in en het linker deel lijkt wat minder fel te worden (vergeleken met rechts). Mijn water zegt me dat het ding 'binnenkort' de geest gaat geven, dus alvast maar zo'n reparatiekit bemachtigen... en de ervaring leert me dat dit waarschijnlijk een paar weekjes gaat duren. Die LEDbar is een van de mooie kenmerken van onze NG brikken, dus die wil ik goed werkend hebben!
@Style&Co: die 'Polen route' is inderdaad een goede, dan hoef je niet eens zelf te klussen. Echter, ik zie het niet zo zitten om die LEDbar naar daaro op te sturen ter reparatie. Dan ga ik liever een avond klussen/solderen. Ik denk dat wel te kunnen.
De route via mijn zus is natuurlijk best makkelijk
Mijn LEDbar is trouwens nog goed. Er zit wel af-en-toe condens in en het linker deel lijkt wat minder fel te worden (vergeleken met rechts). Mijn water zegt me dat het ding 'binnenkort' de geest gaat geven, dus alvast maar zo'n reparatiekit bemachtigen... en de ervaring leert me dat dit waarschijnlijk een paar weekjes gaat duren. Die LEDbar is een van de mooie kenmerken van onze NG brikken, dus die wil ik goed werkend hebben!
@Style&Co: die 'Polen route' is inderdaad een goede, dan hoef je niet eens zelf te klussen. Echter, ik zie het niet zo zitten om die LEDbar naar daaro op te sturen ter reparatie. Dan ga ik liever een avond klussen/solderen. Ik denk dat wel te kunnen.
De route via mijn zus is natuurlijk best makkelijk
-
kochje
- Donateur (5x)

Ik kocht een tweede hands led-bar van REDOX Bilfarm AB.
Deze werkt prima alhoewel er soms wat condens in de bar komt.
Echter was mijn originele light bar waterdicht, geen condens, maar deed deze het helemaal niet.
Daarom mijn vraag; is de condens wel de oorzaak van een niet goed werkende light-bar of is het gewoon de kwalitiet van de LEDS zelf?
Deze werkt prima alhoewel er soms wat condens in de bar komt.
Echter was mijn originele light bar waterdicht, geen condens, maar deed deze het helemaal niet.
Daarom mijn vraag; is de condens wel de oorzaak van een niet goed werkende light-bar of is het gewoon de kwalitiet van de LEDS zelf?
-
Davione
- Geregistreerd lid
Misschien eens bij saabsupply horen ? Ik dacht dat Marc ook zo'n kitje heeft besteld maar waar juist weet ik niet.
-
RPlattel
- Geregistreerd lid
Weer terug bij Saab. Na een uitstapje naar Volvo tegen een hele mooie witte 9-5 NG aangelopen en kon de verleiding niet weerstaan. Wat heerlijk om weer Saab te rijden.
Maar een probleem met de LED bar. Die doet het niet. Zoeken op internet en in de forums naar een oplossing. Ik lees echter nog geen oplossing of reparatieadres waar ik voor redelijke prijs die mooie lampen weer aan de praat krijg.
Ik lees wel dat erg veel Saab 9-5's er last van hebben is er ondertussen al een liefhebber die "de" oplossing heeft gevonden? Of een adres die tegen een redelijke prijs een vervangend exemplaar kan leveren?
Wie kan mij helpen
Maar een probleem met de LED bar. Die doet het niet. Zoeken op internet en in de forums naar een oplossing. Ik lees echter nog geen oplossing of reparatieadres waar ik voor redelijke prijs die mooie lampen weer aan de praat krijg.
Ik lees wel dat erg veel Saab 9-5's er last van hebben is er ondertussen al een liefhebber die "de" oplossing heeft gevonden? Of een adres die tegen een redelijke prijs een vervangend exemplaar kan leveren?
Wie kan mij helpen
-
Funky Dude
- In memoriam †
Dan ken je U-Poll niet...Style&Co schreef:... maar ik zou het liever laten doen dan dat je zelf er mee aan de gang moet gaan...
-
RPlattel
- Geregistreerd lid
Ik heb een led bar weer aan de praat gekregen. Nu alleen nog de juiste kleur ledjes.
kosten tot nu toe 5,--.
Het open maken van het omhulsel is nog een probleem. De heb er nu een van Wim Timmer uit Meppel gekregen om te proberen. Die was al los gemaakt maar daardoor wat beschadigd. Ik denk nu wel een manier te weten om het zonder beschadiging voor elkaar te krijgen. Heeft er nog iemand een led bar liggen die het niet doet waarop ik het kan proberen?
Het vervangen van de ledjes is simpel.
Maar durf het nog niet bij mijn eigen led bar aan.
Wie kan mij daar aan helpen? Dan maak ik een beschrijving met foto's.
Het lukt mij niet om een foto bij het bericht te zetten anders kan ik laten zien hoe het er nu uit ziet
Het open maken van het omhulsel is nog een probleem. De heb er nu een van Wim Timmer uit Meppel gekregen om te proberen. Die was al los gemaakt maar daardoor wat beschadigd. Ik denk nu wel een manier te weten om het zonder beschadiging voor elkaar te krijgen. Heeft er nog iemand een led bar liggen die het niet doet waarop ik het kan proberen?
Het vervangen van de ledjes is simpel.
Maar durf het nog niet bij mijn eigen led bar aan.
Wie kan mij daar aan helpen? Dan maak ik een beschrijving met foto's.
Het lukt mij niet om een foto bij het bericht te zetten anders kan ik laten zien hoe het er nu uit ziet
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

hier staat eentje te koop
https://www.cardyourcar.eu/shop/genuine ... -bar-used/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.cardyourcar.eu/shop/genuine ... -bar-used/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
RPlattel
- Geregistreerd lid
Mmmmm..... Nog een beetje duur
En voordat die in Nederland is. Er zijn vast en zeker nog wel NG liefhebbers die de bar vervangen hebben maar de oud nog niet hebben weggedaan.
-
RPlattel
- Geregistreerd lid
het is mij gelukt om een foto te plaatsen
al meerdere kleuren ledjes besteld. Nu kijken of er de juiste kleur bij zit 
al meerdere kleuren ledjes besteld. Nu kijken of er de juiste kleur bij zit -
LAJET
- Donateur

Benieuwd naar het verdere verloop van je project. Ik wacht geduldig op je foto's! Succes