Ik heb een 9-5 20 biopower, en denk erover na de voorgeschreven motorolie te vervangen voor een andere viscociteit.
De voorgeschreven motorolie 5w 30 vervangen voor motorolie met viscositeit voor 0w 40. Volgens mijn monteur geeft deze olie een betere smering omdat hij dunner is.
Zou dit een voordeel hebben of juist niet?
Graag jullie reactie
Vriendelijke groet
Henry
Motorolie wijzigen voor mijn Saab 9-5 ng
-
Daimster
- Donateur (2x)

Re: Motorolie wijzigen voor mijn Saab 9-5 ng
Doen. Ik ben ook overgestapt. Naar 0/40.
In de winter dun om snel overal olie te krijgen. In de zomer dikker om voldoende smering koeling en afvoeren vuiligheid te waarborgen. De reden dat er 5w30 wordt voorgeschreven is puur prijs/ technisch. Consumenten gaan minder oliewissel doen als de olie te duur is.
In de winter dun om snel overal olie te krijgen. In de zomer dikker om voldoende smering koeling en afvoeren vuiligheid te waarborgen. De reden dat er 5w30 wordt voorgeschreven is puur prijs/ technisch. Consumenten gaan minder oliewissel doen als de olie te duur is.