Maar om even op de TS zijn vraag terug te komen.
Ik heb ze allemaal gereden... Misschien is het leuk net als Style even mijn ervaring te delen!
1.6T geinige motor, mag iets meer pit hebben maar is leuk te rijden.
Zeker met een software upgrade echt een te overwegen motor, standaard een beetje piekerig.
Zuiniger dan een 2.0 en vrij van alle distributie ellende en injector failures die de 2.0 kenmerken.
2.0T Fijne rustige wat hol klinkende motor. Verbruikt onverwacht veel naar mijn smaak.
Zowel standaard als getuned fijn en een goede combi voor de 6 traps automaat. Distributie geleider kan een gevoeligpunt zijn en My2011 heeft weleens injectors die blijven plakken.
2.8T Gave auto, de heilige graal onder de NG's. Rustige loop, fijn motorgeluid en vaak rijk uitgerust. Helaas hier ook veel distributie ellende.
Verbruik op de snelweg goed te doen (9 liter op 100). Ga je binnendoor is een 2de hypotheek benodigd. Hi-Per strut standaard en daardoor een stabielere auto in bochten.
2.0 TID Iets wat lawaaiige diesel. 160 pk is mijn inziens te weinig voor de NG zeker met automaat. Met tuning prima op 210 pk te krijgen, dan meer dan genoeg.
EGR klep hier dicht laten zetten ivm wervelkleppen ellende is wel verstandig. Zuinig en onderhoudsvrij mits de oliepomp o-ring is vervangen.
2.0 TTID Hier zijn de meningen over verdeeld. Ik rij er toevallig zelf een, na een TID gereden te hebben. Sterk al in het gebied dat de TID nog ligt te slapen en trekt tot 5000 rpm door als een stoomlocomotief. EGR klep zorgt standaard voor een abnormaal verbruik voor zon diesel. EGR klep dichtzetten zorgt voor een bijna 1 liter op 100 lager verbruik.
Hier ook de olie o ring ellende. Nadeel en direct voordeel van de TTID is het gebruik van het onderstel. Deze beschikt over hetzelfde onderstel als een V6 Aero XWD, dus met HiPer strut en H beam achter as en betere remmen. Op papier de best sturende NG maar helaas daardoor wel vrij zwaar. (100 kg minstens zwaarder dan een TID)
mijn kijk op het verhaal.