Testrit gehad met JAWEL !! de Nieuwe 9-5 AERO !!!

2010-2012
kalsoi
Geregistreerd lid

Bericht door kalsoi » zo 24 jan, 2010 20:11

kwil ook eens meerijden :(

De Teng
Geregistreerd lid

Bericht door De Teng » zo 24 jan, 2010 20:32

En wat was je mening tijdens het rijden??

nove mille
Geregistreerd lid

Bericht door nove mille » zo 24 jan, 2010 21:37

nove mille schreef:In 'n notendop: d'r is niks te veel gezegd tot nu toe.

De snelheidssensatie is één ding, maar het absolute evenwicht waarmee een en ander gebeurt tart de verbeelding.
Razendsnel optrekken, chicane tegen 200 per uur, noodstop met extra uitwijkmaneuver, you name it.

Alles in per-fec-te balans.

Zelden gezien.

Ik krijg die grijns maar niet van m'n gezicht. :D
Als ik er nu, twee dagen later, aan terug denk... is die smile zo terug.:badteeth2:

Ik begrijp best dat de chauffeur een belangrijke rol hierin speelde. Ik heb echter zo veel mogelijk met de man over de wagen gesproken en hij sprak heel rechtuit zijn bewondering over dit produkt uit. Geen verkoopspraatjes, maar puur vanuit zijn rijke ervaring als testpiloot en vanuit de 10 jaar ervaring in het demo-rijden met Saab. Ik hecht dan ook veel meer waarde aan de uitleg die de man gaf en aan de uitdrukking van ingehouden vreugde op zijn gezicht dan aan mijn eigen indrukken, die vanzelfsprekend gekleurd zijn.

Davione
Geregistreerd lid

Bericht door Davione » zo 24 jan, 2010 22:24

Voor de belgen onder ons, de prijslijst incl. opties :

http://www.saab.be/download/18.422449f4 ... ersion.pdf

sirdancelot
Geregistreerd lid

Bericht door sirdancelot » za 30 jan, 2010 12:26

Wauw, krijg ook de indruk dat het cockpitgevoel er weer inzit. 8)
Prijslijst ook eens bekeken, wie weet, als er straks een estate gaat komen...
Er moeten tenslotte (net als bij Nel!) 3 kids achterin, mijn vrouw heeft het nu over een peugeot 5008 (mpc-achtig) maar als ik dit zie........
Misschien anders naast de 5008 (in de toekomst??????)

Nu ik een tijdje in een polo rij mis ik daarmee wel een beetje het SAAB-gevoel, het is ook een heerlijke auto hoor maar met SAAB net wat meer gevoel (zeker ook door dit forum warm gehouden), hopen dat Dhr Muller snel definitief aan de slag kan.

De Teng
Geregistreerd lid

Bericht door De Teng » zo 31 jan, 2010 11:40

5008...??!!??

Mijn hemel.. wacht alsjeblieft even op Saab producten. Groter dan een Peugeot 405 hebben wij (als zijnde drie kinderen op de achterbank) niet gehad en dat gaat prima. Wacht gewoon even.. ;)

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » zo 31 jan, 2010 22:12

sorry Teng, maarre de 405 dat was in de tijd dat je nog drie kinderen per zitting mocht vervoeren op een oude slaapzak en een touwtje erom :lol: . Tegenwoordig moet er een ruimtecapsule per kind bij opgeteld worden. Als je bij je gezinsplanning niet goed doorgedacht hebt red je het dus niet meer op een gemiddelde achterbank en ook niet altijd op een 9-5 achterbank. (vindt het overigens met een grote stoel en een maxi cosi al een hoop geklooi en dan kan je nog overal bij...)

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » zo 31 jan, 2010 23:19

Ah, ik zie dat hier mijn oude stokpaardje gezadeld en wel voor me klaar staat! Ruimtecapsules, inderdaad, maar dan ruime in de zin van de ruimte zie ze innemen. Ik wil een coole en ruime estate met een derde zitrij. Vele ongelukkig in hun Espace/Voyager rijdende papa's zullen het met me eens zijn.

De Teng
Geregistreerd lid

Bericht door De Teng » ma 01 feb, 2010 7:35

Ik bedoel voor 'the time being'.. zo heel lang zal het toch niet meer duren?

Maar idd, ik heb een test gezien met grote stations en Maxi Cosi-achtige spullen en dat hield niet zoveel over.

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » ma 01 feb, 2010 17:07

aangezien onze gezinsplanning nog niet zo ver is (de teller staat op 2 waarvan de recentste aanwinst nu één maand) hoe ik me nog niet direct zorgen te maken, maar ik blijf in het geval dat wel graag bij mijn merk.
@Nel: je oude stokpaard hobbelt vrolijk door. blijkt maar weer dat je some met je problemen in deze wereld niet alleen staat. In dit geval een geruststellende gedachte

De Teng
Geregistreerd lid

Bericht door De Teng » zo 07 feb, 2010 14:48

In de Autovisie waren ze niet al te positief, vonden jullie ook dat de vering/demping zo hard was? Voor een Aero in sportstand kan ik me die setting wel voorstellen, maar Saab is toch comfort/sportief...?

Dat de coureur die bak op z'n staart trapte begrijp ik wel, maar dat kan je met elke auto. Zoals ze al zeiden.. ze moeten 'm langer hebben.

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » zo 07 feb, 2010 14:53

ondanks dat hij toegeeft geen goed waarde-oordeel over de auto te kunnen geven, geeft hij toch maar voornamelijk negatief commentaar.
Laat dat dan ook achterwege, zou ik zeggen... :roll:

Coenwagner
Geregistreerd lid

Bericht door Coenwagner » zo 07 feb, 2010 14:55

De Teng schreef:In de Autovisie waren ze niet al te positief, vonden jullie ook dat de vering/demping zo hard was? Voor een Aero in sportstand kan ik me die setting wel voorstellen, maar Saab is toch comfort/sportief...?

Dat de coureur die bak op z'n staart trapte begrijp ik wel, maar dat kan je met elke auto. Zoals ze al zeiden.. ze moeten 'm langer hebben.
Zou je dat stukje willen inscannen?

Alvast bedankt

eliminate
Geregistreerd lid

Bericht door eliminate » ma 08 feb, 2010 9:22

De Teng schreef:In de Autovisie waren ze niet al te positief, vonden jullie ook dat de vering/demping zo hard was? Voor een Aero in sportstand kan ik me die setting wel voorstellen, maar Saab is toch comfort/sportief...?

Demping was alles behalve te hard. Hij is lekker sportief en strak, maar je voelt zelfs geen bultje als je met die enorme 19 duim erover rijdt.

En wat de coureur deed is wel wat meer dan gewoon op z'n staart duwen. Hij had de auto perfect onder controle bij alle manoeuvres en vertelde waar precies de grens lag bij deze auto (en toonde dit ook)

sprankel
Geregistreerd lid

Bericht door sprankel » di 09 feb, 2010 16:31

crash test

http://www.youtube.com/watch?v=tdbbkov7 ... _embedded#

opmerking, kan gevoelig zijn voor de echte saabliefhebber :wacko:

Plaats reactie