Rijtesten
-
gfgf
- Donateur (2x)

Re: Rijtesten
Ik heb het over de 5-serie en A6, niet over gemotoriseerde winkelwagentjes. 
-
Barboer
- Donateur (6x)

Soms denk ik wel eens...carlsson schreef:De BMW 5 serie komt ook wel aan de beurt
Koop nou zo'n Beemer, en dan moven naar het BMW forum...
Kan je daar een beetje Saabs afkraken in plaats van ons lastig te vallen.
-
brammelo
- Geregistreerd lid
Ach Carlsson, er zitten twee cijfers hierboven die in de praktijk gewoon niet kloppen. Het eerste is het verbruik. De verbruikbscijfers die BMW opgeeft voor hun benzinemodellen heb ik nog niemand weten halen. Bij de diesels valt het nog relatief mee, maar voor de benzine is het typisch een flink stuk meer. En wat de optreksnelheid betreft: ook daar is BMW te optimistisch. Hoeveel journalisten heb je al horen vertellen dat ze die 6,1 er ook echt hebben weten uitpuren? Het enige dat van belang is, is dit: 2-literblok, 245 pk, 350 Nm. En wat stel je dan vast? Dat een Aero met Hirsch-kit hetzelfde uit zo'n blok puurt. Niets nieuws onder de zon, dus. Het enige wat echt opvalt, is dat BMW door de markt verplicht wordt om haar 4-cilinders van een of meer turbo's te voorzien. En dat is maar goed ook, want die ongeblazen 4-cilinders bakken er echt niet veel van.carlsson schreef:Nou dat gaat wel veranderen, de BMW X1 heeft nu een 4 pits twin-turbo-motor van 245 pk met 350 NM, die komt ook in de andere modellen. Heet wel 28i maar is een 2.0 liter.
Dan is zo'n X1xDrive28i wel in 6,1 seconde op de 100 km/u en gebruikt volgens BMW 7,9 liter benzine op 100 kmHet 6 cylinder tijdperk komt grotendeels ten einde.
-
Henk-Jan
- Donateur

Je moet wel toegeven dat BMW goed bezig is met EfficientDynamics en dat het verbruik ook nog iets zal drukken (zij het nimmer zoveel als zij zelf vermelden).
-
gfgf
- Donateur (2x)

Wel eens met een start/stop-systeem gereden dan? Je schaamt je kapot, zeker als er zo'n dieselorgel aanslaat.Henk-Jan schreef:goed bezig is
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Toch is er meer dan alleen het aantal cilinders, cilinderinhoud en wel of geen turbo. Ik vond het echt verrassend om te zien dat de BMW 523i (3.0 zes-in-lijn) zó zuinig is in de praktijk. Tegelijkertijd is de Saab 9-5 2.0 Turbo met XWD en automaat absoluut geen zuinige auto, terwijl hij dezelfde prestaties biedt. Het scheelde wel 3 kilometer per liter benzine! Dat ik vind ik echt een fors, bijna doorslaggevend verschil als je de betere auto moet aanwijzen.
-
Henk-Jan
- Donateur

Mijn lesauto heeft een start/stop-systeem. Advies: poot op de koppeling houden.gfgf schreef:Wel eens met een start/stop-systeem gereden dan? Je schaamt je kapot, zeker als er zo'n dieselorgel aanslaat.
-
millerman
- Donateur (3x)

Wat nog veel belangrijker is bij het noemen van pk en nm: wanneer is het beschikbaar? Is het een piekwaarde die alleen bij 2500-3500rpm beschikbaar is of geniet je ervan tussen 2000-5500rpm?
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Tja, een trucje van BMW is het halen van keurige verbruikscijfers met andere banden dan ze feitelijk aan de klanten afleveren
Dat zijn dan ook nooit types van de vrij stug lopende Run Flat variant met versterkte hielen.
Als je met een benzine auto met een te koude motor begint, kun je het verbruik wel vergeten, dan haal je de waarden die Saab opgeeft ook niet.
Heb overigens niet speciaal iets met BMW maar als Saab meent in de zogenaamde premium klasse verkoop-potten te breken, dan moeten ze wel goed kijken wat de concurrent doet.
VM kijkt wat meer naar Audi, maar MB en BMW moet je niet uitvlakken, een voordeel van die twee is dat ze niet uit zoveel uit het centrale concern-magazijn hoeven te verwerken.
De VAG groep steekt veel meer goedkope spullen uit het centrale VAG-magazijn in zijn auto's, want een Audi dat is in de basis gewoon een VW, Skoda, Seat etc. Zelfs Porsche moet soms aan die onzin meedoen om geld te besparen.
Feitelijk ontstaat dan hetzelfde kwaliteits en imagoprobleem dan bij GM en Ford.
Dat zijn dan ook nooit types van de vrij stug lopende Run Flat variant met versterkte hielen.
Als je met een benzine auto met een te koude motor begint, kun je het verbruik wel vergeten, dan haal je de waarden die Saab opgeeft ook niet.
Heb overigens niet speciaal iets met BMW maar als Saab meent in de zogenaamde premium klasse verkoop-potten te breken, dan moeten ze wel goed kijken wat de concurrent doet.
VM kijkt wat meer naar Audi, maar MB en BMW moet je niet uitvlakken, een voordeel van die twee is dat ze niet uit zoveel uit het centrale concern-magazijn hoeven te verwerken.
De VAG groep steekt veel meer goedkope spullen uit het centrale VAG-magazijn in zijn auto's, want een Audi dat is in de basis gewoon een VW, Skoda, Seat etc. Zelfs Porsche moet soms aan die onzin meedoen om geld te besparen.
Feitelijk ontstaat dan hetzelfde kwaliteits en imagoprobleem dan bij GM en Ford.
-
9323
- Donateur (2x)

Bij Ford is het voornamelijk een imagoprobleem. De kwaliteit is prima in orde, beter in elk geval dan bij VW. En aangezien imago me niet zo boeit zou ik best een S-Max willen hebben.
Ontopic: er staat een nieuwe test van de 9-5 1.6 turbo op Autocar: http://www.autocar.co.uk/CarReviews/Fir ... SE/255137/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ontopic: er staat een nieuwe test van de 9-5 1.6 turbo op Autocar: http://www.autocar.co.uk/CarReviews/Fir ... SE/255137/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
carlsson
- Geregistreerd lid
De kwaliteit van de afwerking schijnt wat te verbeteren, dat is een goed teken
De vraag blijft waarom ze een redelijk comfortabele auto op optionele 18 inch velgen zetten met 245/45 banden, niet zo slim voor een test auto met een 1.6T motor.
Bij een versie met Hiperstrut werkt dat beter of misschien ook al met een verlaagd Aero chassi.
Om op de topsnelheid van 217 km te komen, dat zal wel een tijdje duren met 1.725 kg en slechts iets rond de 180 pk. Dat is toch zo'n 9.6 kilo die elke pk moet voortslepen.
De commentaren kun je beter niet lezen, dat ziet er niet zo goed uit.
De vraag blijft waarom ze een redelijk comfortabele auto op optionele 18 inch velgen zetten met 245/45 banden, niet zo slim voor een test auto met een 1.6T motor.
Bij een versie met Hiperstrut werkt dat beter of misschien ook al met een verlaagd Aero chassi.
Om op de topsnelheid van 217 km te komen, dat zal wel een tijdje duren met 1.725 kg en slechts iets rond de 180 pk. Dat is toch zo'n 9.6 kilo die elke pk moet voortslepen.
De commentaren kun je beter niet lezen, dat ziet er niet zo goed uit.
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Nee, dat moeten die Engelsen maar zelf uitzoeken
Ik zie wel een 9.5NG wel meer als een comfortabele en chique vormgegeven auto, niet een scheurbak
Je kunt daar ook mee gaan "tunen" maar het veranderd het karakter van die Saab niet.
Ben nu een wat bedaarde Saab rijder, het gaat dan om styling en niet meer om wie het eerste weg is bij het stoplicht. Bij het volgende stoplicht staan ze toch weer naast je
Ik zie wel een 9.5NG wel meer als een comfortabele en chique vormgegeven auto, niet een scheurbak
Je kunt daar ook mee gaan "tunen" maar het veranderd het karakter van die Saab niet.
Ben nu een wat bedaarde Saab rijder, het gaat dan om styling en niet meer om wie het eerste weg is bij het stoplicht. Bij het volgende stoplicht staan ze toch weer naast je
-
Den Silver Kulen
- Geregistreerd lid
off topic, maar was deze al gespot?
http://www.cardriven.ca/2011/02/test-dr ... #more-2754" onclick="window.open(this.href);return false;
aardig verhaal
http://www.cardriven.ca/2011/02/test-dr ... #more-2754" onclick="window.open(this.href);return false;
aardig verhaal