De nieuwe SC in Zweden

2010-2012
Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: De nieuwe SC in Zweden

Bericht door Sapphire » ma 11 nov, 2013 12:45

Ik denk dat eigenaren van een 9-5 NG Combi zich niet druk gaan maken over BPM heffingen mocht dat aan de orde komen...

Blindstra
Geregistreerd lid

Bericht door Blindstra » ma 11 nov, 2013 13:19

Congrats met je aanwinst. Supergave auto in dito kleur. Veel bekijks mee waarschijnlijk :idea: :?:
Dtroll schreef:
johnb52 schreef:Dat kon toch al langer?
Nee, dat kon dus niet. Sterker nog, alle "experts" zijn steeds duidelijk geweest dat dit "nooit" zou kunnen. Zie http://9-5sc2012.com/?p=832" onclick="window.open(this.href);return false; voor het hele verhaal.
Ik heb vanaf dag 1 gezegd dat het kon. Naast .SE ( met de nodige tegenslag / stand) staan ze ook al in .DE en ik dacht Tjechie op kenteken. Hoezo "experts" :wink:

Spatje
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Spatje » ma 11 nov, 2013 13:40

Gefeliciteerd! Hele mooie auto hoop dat je er veel plezier mee hebt.

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » ma 11 nov, 2013 16:25

Mooi hoor!

Caspar

Bericht door Caspar » ma 11 nov, 2013 21:56

heel gaaf. Wat een prachtige kleur. Ik heb de 9-5 van Remco gezien..wat een beauty is het toch die estate.

Heel veel plezier ermee!!

lier
Geregistreerd lid

Bericht door lier » ma 11 nov, 2013 22:18

In NL kan het ook, echter alleen via de Duitse route. Heb een model 2012 sedan op kenteken gekregen wat uiteindelijk ook 4 maanden heeft geduurd. Probleem dat er geen papieren bij zaten alleen een rekening en dat de auto's in de Europese systemen als gesloopt stonden geregistreerd. Het is tenslotte ergens in zuid Duitsland gelukt nadat het in oa Hannover, Kiel en omstreken op dat moment niet meer lukte. Logistieke issues en de vele TUV keuringen, je moet wel een aanhouder zijn en bijna niemand weet het precies dus het kost je naast geld ook heel veel tijd. Anyway, ik hoef het niet nog een keer te doen.....

luk
Geregistreerd lid

Bericht door luk » ma 11 nov, 2013 22:41

Grattis! Gefeliciteerd!

Caramac
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Caramac » ma 11 nov, 2013 22:50

GAAF hoor, wat een bezit! Gefeliciteerd met deze zeldzame SAAB; hulde voor je vastberadenheid.

Nb. Is het rechthangen/bijstellen van de achterklep bij de garantie inbegrepen?

sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sb129h » di 12 nov, 2013 12:32

Proficiat!
Wat een schitterende auto! Veel veilige km's ermee gewenst!

levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door levensnevel » di 12 nov, 2013 13:35

prachtig verhaal :bluethumb:

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » di 12 nov, 2013 21:11

@Lier: das heel speciaal een 2012 model. Geloof wel dat er zelfs een paar verkocht zijn in de Muller-tijd maar dat is een handjevol geweest

wat heb je precies voor uitvoering?

Redaero
Geregistreerd lid

Bericht door Redaero » do 14 nov, 2013 22:06

Alleen van de 9-3 zijn nog een flink aantal Griffins uitgeleverd (als 2011-5 model gelijk aan de 2012 uitvoering).
Maar van de 9-5 is volgens mij geen enkel seriemodel 2012 van de band gelopen. In april en mei 2011 lag de productie 7 weken stil. Eind mei werd met Chinese yuans de boel weer aangezwengeld, maar dat duurde ongeveer 10 dagen. Ten tijde van de aankondiging van de wijzigingen aan de 9-5 voor het nieuwe bouwjaar (http://www.autoweek.nl/nieuws/16874/mod ... n-saab-9-5" onclick="window.open(this.href);return false;) lag de productie alweer een week stil, om daarna niet meer hervat te worden. Wel zijn de productielijnen in de fabriek nog aangepast voor de komst van het nieuwe modeljaar, inclusief de Estate, maar daar is het bij gebleven. De verkochte Aero prototypes hebben enkele 2012 items, zoals bijv. die carbonfinish op het dashboard (al dan niet slechts gedeeltelijk aangebracht). De 2012 modellen zouden zuiniger worden, mede dankzij startstop systeem, maar als ik me niet vergis hebben zowel de 2012 Sedan als de Estate de typegoedkeuring niet meer gered.

Fantastisch dat het gelukt is om die witte de weg op te krijgen. Echt een Sammlerstück.

Remco
Donateur
Donateur

Bericht door Remco » za 16 nov, 2013 17:29

lier schreef:In NL kan het ook, echter alleen via de Duitse route. Heb een model 2012 sedan op kenteken gekregen wat uiteindelijk ook 4 maanden heeft geduurd. Probleem dat er geen papieren bij zaten alleen een rekening en dat de auto's in de Europese systemen als gesloopt stonden geregistreerd. Het is tenslotte ergens in zuid Duitsland gelukt nadat het in oa Hannover, Kiel en omstreken op dat moment niet meer lukte. Logistieke issues en de vele TUV keuringen, je moet wel een aanhouder zijn en bijna niemand weet het precies dus het kost je naast geld ook heel veel tijd. Anyway, ik hoef het niet nog een keer te doen.....
Vreemd, bij mijn Estate was het binnen een week gepiept. En de kosten waren heel helder vooraf. Ken Markus Lafrentz dan ook goed maar dat moet niet uitmaken, daar is hij te professioneel voor. Ook mijn estate staat als sloopauto geregistreerd en had geen enkele papieren. Was ook een testauto net als zovele. Toch had ik binnen een week de TüV papieren (individuele keuring) in huis en ben ik zelf naar de Strassenverkehrsambt geweest voor registratie. Dat was wat lastig omdat men de Zweedse papieren wilde maar na uitleg mocht ik bij de chef in kantoor plaatsnemen en na het zelf schrijven van een verklaring dat het een ex proto was van de fabriek en dat het tijdelijke kenteken in Zweden alleen aan de fabriek voor testwerk was afgegeven, het maken van een kopie van de rekening van aankoop en het uitprinten van het pdf document zoals de auto aangeboden werd bij KVD en het werd geregeld. Binnen een dik uur liep ik met de Fahrzeugbrief de deur uit. Ook Lafrentz heeft intussen tientallen Saabs 9-5 en 9-4X de weg op gekregen op deze manier en die hebben allemaal dezelfde status in het register. Ook Venza krijgt de toelatingen gewoon rond voor de Estates en Sedans maar omdat ik Lafrentz goed kende en ik wist dat o.a. Michel Annink zijn Estate ook via deze route had gedaan heb ik hiervoor gekozen en na volle tevredenheid.

Waarom liep het bij die van jouw dan mis? Mogelijk eerst elders geprobeerd ipv meteen in Duitsland? Dan kun je de pech hebben dat bv de RDW een no go afgeeft en de auto op een dergelijke manier in het register zet dat het ook via Kiel en Hannover niet meer lukt.

Mijn Estate is ook een 2012 model en is één van de allerlaatst gebouwde Saabs. Hij is gebouwd rond de periode dat de fabriek een periode stil lag en de paar dagen welke ze toen weer gestart zijn is mijn auto afgebouwd. Datum productie 05/11. Hij heeft inderdaad ook het start-stop systeem en enkele panelen van het dashboard zijn een soort alu kleurig.

lier
Geregistreerd lid

Bericht door lier » za 16 nov, 2013 22:35

Remco, Tuv Nord heeft hier in NL keuring gedaan en geprobeerd exportkenteken in Hannover aan te vragen. Dat lukte niet omdat hij gesloopt was. Markus lukte het ook niet maar lag niet aan mijn auto maar aan de Zweedse RDW die via zijn Verkehrsambt volgens hem vragen stelde. Toen moest ik uitwijken naar Zuid Duitsland waar het ook niet direct lukte aangezien het Eucaris systeem steeds meer gebruikt wordt. Tuv Nord werd niet geaccepteerd dus weer keuring via Tuv Sud en weer op transport dus. Uiteindelijk gelukt. Die van mij is in juni gemaakt maar heeft geen start-stop. Wel de achteruitrijcamera.

Remco
Donateur
Donateur

Bericht door Remco » za 16 nov, 2013 23:22

Hoi Vincent,

Op die manier, had er al eens iets van gehoord dat er een 9-5 was waar het eerst in NL was geprobeerd en toen dat om wat voor reden dan ook misliep het Markus ook niet meer lukte omdat er toen vragen over deze auto kwamen. Dat is dus wel deze, dacht het al. Heeft je veel ergernis opgeleverd denk ik, is ook balen natuurlijk. Venza heeft mijn 9-5 keurig naar Kiel gebracht en weer opgehaald. Geen kosten van gehad en niets moeten regelen, keurig geregeld. Bij de keuring in Duitsland bleken de achteruitrijlampen niet te werken, bedrading was gebroken. Dat heeft Lafrentz hersteld en ook daar heb ik geen kosten van gehad. Omdat ik zelf de registratie bij de Strassenverkehrsambt heb gedaan hoefde ik alleen de individuele TüV keuring te betalen, kost wel wat maar viel me best mee, kosten wist ik ook van te voren en het was zelfs lager.

Is het nog gelukt met je active cruise control? Markus mailde me of ik nog een camera wist voor een 9-5 omdat deze ontbrak. Wist er eentje te liggen en heb hem toen getipt. Later begreep ik dat het om jouw 9-5 ging. Kleine wereld..... :wink:

Heb je een 2.8V6? Chassis #052? Mooie volle auto, volgens het typeplaatje ook gemaakt in 05/2011 net als de mijne en geregistreerd in juni 2011. Denk dat je geen start-stop hebt omdat het een V6 is, mijne is een diesel. Heb inderdaad ook de achteruitrijcamera.

Plaats reactie