bij deftig remmen gaan de 4 knippers
-
gudmundje
- Donateur

Re: bij deftig remmen gaan de 4 knippers
[]Er wordt ergens nog een bumpersetje te koop aangeboden 
Reden: Quote verwijderd
-
Tubbe
- Donateur (2x)

bij deftig remmen gaan de 4 knippers
Nieuw speeltje Werner? Heb ik een bericht gemist onder Saab nieuws? Of heb je het over die tractor, wel NG maar niet 9-5?
Anders toch even deftig voorstellen nietwaar?!
Anders toch even deftig voorstellen nietwaar?!
-
N207
- Donateur

Re: bij deftig remmen gaan de 4 knippers
Ik weet van het bestaan af, maar heb het zelf nog nooit gezien bij mijn NG, terwijl ik toch wel eens een noodstop heb moeten maken in de 3,5 jaar dat ik de auto heb.
Misschien werkt dit systeem alleen vanaf een bepaalde snelheid en gaan de knippers niet af bij "deftig" remmen als je met 30 op een rotonde rijdt?
Misschien werkt dit systeem alleen vanaf een bepaalde snelheid en gaan de knippers niet af bij "deftig" remmen als je met 30 op een rotonde rijdt?
-
U-Poll
- Donateur (8x)

Re: bij deftig remmen gaan de 4 knippers
Ik heb het vanochtend (toen het eindelijk kon) geprobeerd: vanaf 50km/uur VOL (oh nee: 'deftig') in de remmen. De ABS ging uiteraard af... maar geen blinkers!
Vanmiddag probeer ik het nog een paar keer, maar vooralsnog nakkes dus. Jammer!
Als dit zo blijft (en N207 heeft deze feature blijkbaar ook niet), dan zou ik dus zeggen dat het wél aan/uit te zetten is in de software.
Vanmiddag probeer ik het nog een paar keer, maar vooralsnog nakkes dus. Jammer!
Als dit zo blijft (en N207 heeft deze feature blijkbaar ook niet), dan zou ik dus zeggen dat het wél aan/uit te zetten is in de software.
-
postma
- Donateur (5x)

Re: bij deftig remmen gaan de 4 knippers
Of....hij remt wel heel "deftig" 
-
Tjøørd
- Donateur (6x)

Re: bij deftig remmen gaan de 4 knippers
Of het werkt op hogere snelheden..
-
Davione
- Geregistreerd lid
Re: bij deftig remmen gaan de 4 knippers
Werkt inderdaad pas bij hogere snelheden, probeer eens bij 100 km/h.
En niet slecht bedoeld maar rem je echt vol door ? Er zijn weinig mensen die echt vol durven remmen zonder reden.
Je moet zoals ze bij ons zeggen "alles dicht gooien", dus vol op je rem gaat staan.
En niet slecht bedoeld maar rem je echt vol door ? Er zijn weinig mensen die echt vol durven remmen zonder reden.
Je moet zoals ze bij ons zeggen "alles dicht gooien", dus vol op je rem gaat staan.
-
scancaep
- Geregistreerd lid
Re: bij deftig remmen gaan de 4 knippers
Je moet als het ware de rempedaal door het schutbord trappen en vasthouden totdat je volledig tot stilstand bent gekomen
!
-
Efraim
- Geregistreerd lid
Re: bij deftig remmen gaan de 4 knippers
For what it's worth... Ik rijd voor het werk een Skoda Superb en als ik "deftig" rem (HARD) dan gaan de alarmlichten ook automatisch aan. Als ze dat bij VAG konden bedenken dan zal dat bij SAAB ongetwijfeld ook zo zijn.
Werner, welke snelheid reed je toen je moest remmen?
Werner, welke snelheid reed je toen je moest remmen?
-
N207
- Donateur

Re: bij deftig remmen gaan de 4 knippers
Dat de remlichten gaan knipperen (niet de alarmlichten!) staat ook in het instructieboekje van de NG.
Gisterenavond even getest, op een stil weggetje. Als de ABS ingrijpt gaan de remlichten zeer snel knipperen. In het donker kun je het 3e remlicht in de binnenspiegel zien en zo kon ik het dus checken. Er gaan dus geen alarmlichten aan, zoals topicstarter schrijft, dus zie je de indicatoren in het dashboard ook niet knipperen.
Dit gebeurde bij een snelheid van 90 km/u en bij 40 km/u. Hogere en lagere snelheden heb ik niet getest.
Het kan dus best zijn dat dit bij veel NG-rijders vaker gebeurd (als de ABS dus ingrijpt), maar dat je het niet ziet omdat er geen indicatie in het dashboard is en omdat het best wel onopvallend is en je het overdag sowieso niet kunt zien in je binnenspiegel.
Gisterenavond even getest, op een stil weggetje. Als de ABS ingrijpt gaan de remlichten zeer snel knipperen. In het donker kun je het 3e remlicht in de binnenspiegel zien en zo kon ik het dus checken. Er gaan dus geen alarmlichten aan, zoals topicstarter schrijft, dus zie je de indicatoren in het dashboard ook niet knipperen.
Dit gebeurde bij een snelheid van 90 km/u en bij 40 km/u. Hogere en lagere snelheden heb ik niet getest.
Het kan dus best zijn dat dit bij veel NG-rijders vaker gebeurd (als de ABS dus ingrijpt), maar dat je het niet ziet omdat er geen indicatie in het dashboard is en omdat het best wel onopvallend is en je het overdag sowieso niet kunt zien in je binnenspiegel.
-
1001760
- Donateur (2x)

Re: bij deftig remmen gaan de 4 knippers
Goeie Werner!
De hele 9-5NG populatie aan het testen.
En maar harder rijden en harder remmen en kijken: binnenspiegel, dashboard, buitenspiegel...
De hele 9-5NG populatie aan het testen.
En maar harder rijden en harder remmen en kijken: binnenspiegel, dashboard, buitenspiegel...
-
ReinO
- Donateur (2x)

Re: bij deftig remmen gaan de 4 knippers
Hoeft niet meteen onveilig te zijn toch?
misschien gaan de testers wel extra attent rijden?
misschien gaan de testers wel extra attent rijden?
-
werli
- Donateur (2x)

Re: bij deftig remmen gaan de 4 knippers
heey
ik ben niks of niemand aan het testen
ik vroeg antwoord op een vraag hoe en of dat kan afgezet worden
wat ik deze week gezien heb is dat de achter blokken ver heen waren
gelijk redstuf besteld
vanavond bij st annabos (breda) rijdt er zo een auto met olympische ringen voor mij die ook in de ankers ging en die zijn rem lichten begonnen ook te knipperen
mvg werner
ik ben niks of niemand aan het testen
ik vroeg antwoord op een vraag hoe en of dat kan afgezet worden
wat ik deze week gezien heb is dat de achter blokken ver heen waren
gelijk redstuf besteld
vanavond bij st annabos (breda) rijdt er zo een auto met olympische ringen voor mij die ook in de ankers ging en die zijn rem lichten begonnen ook te knipperen
mvg werner
-
gudmundje
- Donateur

Re: bij deftig remmen gaan de 4 knippers
gisteren getest op eenzame landweg, 90km/h en dan ff goed remmen. abs schiet aan en de remlichten gaan inderdaad pinken, niet de pinkers
-
werli
- Donateur (2x)

Re: bij deftig remmen gaan de 4 knippers
heey
ik ben er 100% zeker van dat er een indicatie was op het dach
mvg werner
ik ben er 100% zeker van dat er een indicatie was op het dach
mvg werner