NG verkocht - gaat een nieuw leven tegemoet

2010-2012
U-Poll
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Ding weer stuk - op heenweg vakantie

Bericht door U-Poll » ma 25 jul, 2022 21:05

Zo lieten we het NG ding achter:
Afbeelding

BMW320i bij ons vakantieadresje:
Afbeelding

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Ding weer stuk - op heenweg vakantie

Bericht door Tubbe » ma 25 jul, 2022 21:06

Gelukkig weinig oponthoud en gedoe op deze manier. Jammer dat je je nieuwe motor niet kunt inrijden!
Hopelijk vinden ze het euvel! Voor nu vooral een heel fijne vakantie.

Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Marius0404 » ma 25 jul, 2022 22:07

balen, maar je staat nu lekker op de plaats van bestemming zonder angst dat het toch niet goed gerepareerd is.

doet me herinneren aan 2000 toen we stranden met de 95 in Modena. We kregen een huurauto van de ANWB; een blauwe CIVIC. Onze boys zeiden tegen iedereen dat dit niet onze echte auto was... :lol:

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » ma 25 jul, 2022 22:34

U-Poll schreef:
ma 25 jul, 2022 21:02
Na openen van de plastic covers van de accu zag (ik) een klein kringeltje rook. De moer van de plus was zo zeikend heet geworden, dat het in het plastic was gesmolten. Echt-niet-goed!!

Er loopt daar [dus] een joekel van een stroom. Normaal zou het systeem dat moeten temperen (ofzo).
Dit klinkt een beetje als een massaprobleem. Dus opnieuw dynamo verdacht, en ook alle massapunten die bij het vervangen van het blok los zijn geweest goed nalopen.

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » ma 25 jul, 2022 22:51

Fijn dat jullie vakantie doorgang kan vinden. Met de 9-5 komt het wel goed. Het blijft een prachtbak!

Arjan9-3
Donateur (10x)
Donateur (10x)

Bericht door Arjan9-3 » di 26 jul, 2022 10:19

U-Poll schreef:
ma 25 jul, 2022 21:02
Mijn vrouw zegt nu al dat we op de terugweg niet gaan wisselen en gewoon doorijden naar NL
Poeh…ik zou direct opteren om naast de BMW ook de vrouw terug te ruilen voor de Saab :wink:

Veel vakantieplezier daar!!

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » di 26 jul, 2022 11:44

Zuur dit!
Was het de oude accu die niet vervangen is? Dan zit er ergens anders een probleem. Als er een nieuwe accu in is gekomen bij de blokwissel, kan je eerst maar eens een nieuwe steken en zit het probleem daar.
Kan het niet zo zijn dat de pool niet goed vast zat? Dan kan je ook dit soort dingen krijgen. De situatie die je beschrijft, file op de autobahn op een hete dag een een volle zwarte auto zijn erg zwaar voor het elektrisch systeem.

Niet opgeven, komt goed!

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » di 26 jul, 2022 19:30

U-Poll schreef:
zo 24 jul, 2022 18:08
De ADAC vent heeft accu (draaiend) gemeten: 13.6V, ietwat matig. Hij vond het ‘ruiken’, kabels-geur....
Zo slecht was die diagnose dus niet.

U-Poll
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door U-Poll » wo 03 aug, 2022 15:55

Update: ik krijg net te horen dat de garage de NG lijkt te hebben gerepareerd. In overleg zijn er nu drie dingen vervangen (door nieuw): accu, dynamo (alternator) en laad-stroom-meet-ding. Ergens tussen deze drie dingen zou het probleem (oorzaak) moeten zitten - zo ben ik redelijk zeker dat ik zonder problemen naar huis kan. De garage heeft (op mijn verzoek) een zeer uitgebreid testrondje gemaakt.

Komende maandag rijden we met de huur-BMW naar Bad Tölz (onder München) en ruilen dan van auto. Vervolgens met de NG naar huis.

Ik moet zeggen dat mijn vertrouwen in de Saab een flinke deuk heeft opgelopen - ik kijk dan ook weing uit naar de terugweg…

Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Marius0404 » wo 03 aug, 2022 17:37

hi, zijn er nog Saab-porters die daar vakantie vieren in de buurt?
Beetje bemoediging kun je wel gebruiken als je overstapt naar je Saabje.

postma
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door postma » wo 03 aug, 2022 17:52

Ik moet zeggen dat mijn vertrouwen in de Saab een flinke deuk heeft opgelopen - ik kijk dan ook weing uit naar de terugweg…
Kan mij dat heel goed voorstellen, ik ben blij dat ik geen Saab meer heb( zal nu wel een heleboel negatiefs over mij heen krijgen), wat hebben die 2 Saab’s mij een geld gekost. Rij nu 2 jaar met plezier de VW en straks als hij uit de lease gaat komt er een Volvo CX40 T5 voor de deur.

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » wo 03 aug, 2022 18:09

Een auto in de lease kost niks?

postma
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door postma » wo 03 aug, 2022 18:16

Tubbe schreef:
wo 03 aug, 2022 18:09
Een auto in de lease kost niks?
Stukken minder dan dat ik aan de Saab’s heb uitgegeven.

Jurgen
Geregistreerd lid

Bericht door Jurgen » wo 03 aug, 2022 18:26

Dat is logisch ...
Appels met peren.

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door klaasj » wo 03 aug, 2022 19:09

ach ik rijd al meer dan 40 jaar saab. Het is net als met paddenstoelen. Als je de verkeerde treft ga je er aan kapot. Bij mij was dan de remedie. Gauw wegdoen met een eerlijk verhaal en wat "goeds" weerkopen. Gaat tot nu toe heel goed en heb eigenlijk nog nooit met een drama onderweg gestaan. Wel eens reparatie onderweg die niet te voorzien was.

Plaats reactie