Dit zal niet makkelijk worden voor de 9-5.. Ik denk dat de 5 serie het gaat winnen.

http://www.autoweek.nl/magazineartikel.php?id=13948

Mja, welk VAG product zal er gaan winnen??Boterbloem schreef:De 9-5 wordt deze week bij 'Audiweek' getest tegen de 5 serie, E-klasse en A6.

Ik wil net zeggen, wat kan het je schelen of de auto 0-100 doet in 6,2 of 6,9 seconden doet, als je hart maar een sprongetje maakt als je het keukenraam uit kijkt.Spatje schreef:De 9-5 heeft by-far de beste looks en kom je niet op elke straathoek tegen.
Voor mij best belangrijk.
We zijn benieuwd hoe AW erover denkt

Ik zeg toch, Audiweek. Het VAG product wint.9-5 aero-estate schreef:Dat zou ook mijn indeling vooraf zijn geweest, maar de uitslag is toch anders. Audi 1, BMW 2, Mercedes 3 en de Saab, uiteraard, 4.

De MB is idd een beetje voor een bedaard publiek. De achterkant is niet al te fraai, maar verder wat mij betreft een uitstekende auto. Volop comfortabel, is op dat punt beter dan de rest. Niet iedereen hoeft een strepentrekker. Het stationwagen model van de E-klasse is wel een hele mooie.Barboer schreef:Ik zeg toch, Audiweek. Het VAG product wint.9-5 aero-estate schreef:Dat zou ook mijn indeling vooraf zijn geweest, maar de uitslag is toch anders. Audi 1, BMW 2, Mercedes 3 en de Saab, uiteraard, 4.
Want in een betere wereld had de Beemer op rijeigenschappen gewonnen, kwam de Saab wegens balans en karakter op 2, het VAG product voor de afwerking op 3 en de MB op 4, gewoon omdat het een lelijke ouwelullenbak is.

Waarom niet met XWD?Frans1 schreef:De V6 van Holden kan idd bijna het museum in als het om verbruik gaat. Heb er zelf nog een keer mee gereden (tijdens int. Saabevent in interlaken afgelopen zomer) is wel een prettige en stille krachtbron. Naast het hoge verbruik vond ik die auto idd wat zwaar aanvoelen als geheel. De 2.0T of de TTID diesel met voorwielaandrijving lijken mij de beste keus wat betreft motoren.

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Ik heb een jaar of twee geleden toen het model net uit was een week lang met zo'n nieuwe (15 km op de teller toen ik hem meekreeg) E gereden en zeer zeker comfortabel, maar ook een beetje een boot op wielen. De nieuwe 9-5 is in mijn ogen niet minder comfortabel, wel een stuk directer en wat mij betreft is hoe gemakkelijk je een bocht kunt pakken ook een stukje comfort.Frans1 schreef:Volop comfortabel, is op dat punt beter dan de rest. Niet iedereen hoeft een strepentrekker.
XWD is zonder meer een goed systeem, dat het bochtengedrag ten goede komt. Maar zonder XWD is het ook al een fijne en agiele auto. Daarnaast rij je constant met een hoger verbruik.Henk-Jan schreef:Waarom niet met XWD?Frans1 schreef:De V6 van Holden kan idd bijna het museum in als het om verbruik gaat. Heb er zelf nog een keer mee gereden (tijdens int. Saabevent in interlaken afgelopen zomer) is wel een prettige en stille krachtbron. Naast het hoge verbruik vond ik die auto idd wat zwaar aanvoelen als geheel. De 2.0T of de TTID diesel met voorwielaandrijving lijken mij de beste keus wat betreft motoren.